fbpx

Õun ei armasta vägivalda

Apple ei taha, et arendajad kasutaksid oma mängude reklaamimisel vägivaldse sisuga kujutisi

Mitmed mänguarendajad on portaalile Pocketgamer antud intervjuus kurtnud, et Apple ei luba App Store’i teoseid, mille ekraanitõmmistel või äpi ikoonidel on kujutatud vägivalda ja sellega seonduvat.

Näiteks äsja ilmunud tulistamismängu Tempo loojad pidid selle rakendusepoodi ilmumise nimel mängu ekraanitõmmistel kujutatud relvi ähmaseks tegema. Rooster Teeth vs Zombiens tegijad pidid asendama äpi ikoonil ilutseva mängupüstoli pesapallikurikaga.

Tempo
Tempo

Märulimängu Gunslugs 2 arendaja sõnul ei lasknud Apple teose värskendust rakendusepoodi, kuna selle ekraanitõmmisel on kujutatud vägivalda. Olukorra teeb arusaamatuks tõsiasi, et sama kujutis oli App Store’is juba mängu ilmumise hetkest ning seni polnud Õunafirmal mingisuguseid pretensioone. Pärast Apple’ile saadetud avaldust, sai Orangepixel siiski oma uuenduse kasutajatele kättesaadavaks teha.

Üldjuhul hoiavad arendajad taolistes olukordades keelt hammaste taga, et vältida Apple’i pahameelt. Ühe nimetu arendaja sõnul on uute piirangute põhjuseks see, et Õun ei taha näha oma rakendusepoes vägivaldse sisuga kujutisi. Vägivald võib esineda mängus, kuid mitte selle reklaamimaterjalis.

Tegemist pole esimese juhtumiga, kus Apple mänguarendajatele liiga teeb. Mullu detsembris ilmus iPadile mängu Papers,Please esialgselt vaid tsenseeritud versioon. Apple’ile ei meeldinud, et mängus on kujutatud paljast ihu ning lasi teose oma turule alles siis, kui ettevõtte jaoks ebameeldiv osa oli kõrvaldatud. Mõnda aega hiljem otsustas Apple tsensuuri eemaldada ning iPadi omanikud said nautida mängu täisväärtusliku versiooni.

Allikas: The Verge