Möödunud E3 üks suurimaid üllatajaid ei olnud mitte järg, uusversioon ega vana seeria taaselustamine, vaid midagi täiesti uut – selleks oli Killzone’i seeriaga tuntuks saanud mängustuudio Guerilla Gamesi avatud maailma rollimäng Horizon Zero Dawn. Tegu on PlayStation 4 jaoks eksklusiivse mänguga, kuid arvestades, et Killzone’i seeria ilmus samuti ainult Sony konsoolidel, ei tohiks see olla sugugi nii üllatav.
Samamoodi ei ole enam midagi uut avatud maailmaga rollimängudes, mis näevad viimase aja mängumootorite võimekusi silmas pidades suurepärased välja. 2011. aastast töös olnud Horizon: Zero Dawn on üles ehitatud Umbra 3 mootori peal ja kui Killzone: Shadow Fall on mingi graafiline näitaja (ja mida see vaatamata sisulistele puudujääkidele ka oli), hakkab Horizon konkureerima isegi The Witcher 3: Wild Huntiga. Lisaks aitavad Guerilla Gamesil avatud maailma luua mitmed asjassepühendunud professionaalid. Näiteks kirjutas mängu loo Fallout: New Vegase üks stsenaristidest John Gonzalez ning rollimängu süsteeme on aidanud luua ka The Witcheri seeria poolest tuntud CD Projekt Redi endised töötajad.
Horizon Zero Dawn pole oluline ainult graafika ja veel ühe suure RPG pärast, vaid pigem seetõttu, et mängu peategelaseks on naine nimega Aloy (sõnamäng inglise keelsest sõnast „alloy“, mis tähendab metallide sulamit), kelle karakteri kujundamise juures arvestati mitmete varasemate tugevate naistegelastega. Mängurežissööri sõnul olid inspiratsiooniallikateks näiteks „Terminaatori“ seeriast tuntud Sarah Connor, „Tulnuka“ filmidest pärit Ellen Ripley ja „Troonide mängust“ tuttav Ygritte. Kokkuvõttes võib öelda, et mängu peategelane Aloy omab Sarah Connori erakordset valmidust ohverdada end maailma ja oma lähedaste päästmise nimel, Ellen Ripley lakkamatut võitlejahinge ning Ygritte’i punaseid juukseid ja sarkasmi täis huumorit („You know nothing, Jon Snow!“). Tundub tõesti nagu väga hea kombinatsioon.
Samas tekitab see küsimuse, et miks pööravad arendajad pilgud naistegelaste jaoks inspiratsiooni saamiseks ainult filmide ja sarjade poole? Kas videomängude hulgas on tugevaid ja eeskujulikke naistegelasi tõesti nii vähe? Ma ei hakka vastust ise ette ütlema. Pigem lasen küsimusel settida ja küll igaüks leiab ise vastuse.
Allikas: Gamesradar
Värske ⚡
-
Robert Müürsepa lemmikmängud aastal 2024
Pärast eelneva aasta suurepäraseid mänge valitses mängumaailmas teatud pettumus, et 2024. aastal vist polegi midagi …
-
AOC kaasaskantavad monitorid teevad reisimise lihtsamaks
Kaasaskantavad monitorid on olnud turul juba aastaid, kuid populaarsuselt ei ole nad väga kaugele jõudnud. …
-
Teine Tase 506 × Numbrid ei valeta – mängurid vaatavad pornot just sellel konsoolil
Täiskasvanute portaal Pornhub on aasta lõpu puhul taaskord avaldanud hulgaliselt statistikat. Saatejuhid ning külla tulnud …