Ausa ülestunnistuse koht – kui Super Mario Maker (või tollal alles lihtsalt Mario Maker) 2014. aasta E3 raames välja kuulutati, ei olnud ma grammivõrdki huvitatud. Idee luua ise üks tase mängus oli ju iseenesest hea, ent seda ei suudetud mulle tol hetkel maha müüa ning nii jäigi Mario Maker allapoole minu oodatuimate mängude radarit.
Mida lähemale aga mängu ilmumiskuupäev jõudis, seda rohkem hakkas mul selle vastu huvi tekkima. Võib olla olin alul kogu kontseptsioonist puudulikult aru saanud või aitas asjale kaasa Giant Bombcasti meeskonna pidev haip, ent Super Mario Makeri omamine muutus iga päev minu jaoks aina vajalikumaks. Kuigi ootused olid kõrgel, ei saanud ma mängule kohe esimesel päeval käsi külge panna – olin Metal Gear Solidi viienda osaga liigselt hõivatud. Nüüd, kui eelnimetatud mäng läbitud on, leidsin lõpuks piisavalt aega, et täielikult Nintendo värskeimale üllitisele pühenduda. Hetkel saan öelda juba seda, et aasta lõpus läheb enda lemmikmängu valimisel raskeks!
Super Mario Maker lubab olla mängudisainer
Mängu kõige suurem müügipunkt on otse loomulikult fakt, et igaühel on võimalus olla mängudisainer ning luua oma isiklik maailm, võttes aluseks ühe neljast eelnevast Super Mario seeria osast. Valikus on esimene ja kolmas osa Nintendo Entertainment Systemi peal ilmunud mängudest, Super Nintendole eksklusiivne Super Mario World ning kõige viimane nö traditsioonilise seeria esindaja New Super Mario Bros. Wii U konsoolil. Lisaks neljale põhitaustale on mängija käsutuses käputäis alamtasemeid ning veelgi suurem hulk valikuid vaenlaste, abivahendite ja muu tarviliku näol. Igal mängul on neile omane füüsika ning reeglid, kuigi on vajalik märkida, et antud kollektsiooni tarbeks on kõiki mänge minimaalselt mugandatud, et nende vahel valimine võimalikult lihtne ja valutu oleks. Tuleb nentida, et ülesandega on hakkama saadud. Ühe mängumaailma ehitamine pole vist mitte kunagi varem niivõrd lihtne olnud. Vajalikud tööriistad ei ole küll kahjuks koheselt mängijale saadaval, seega täit potentsiaali esimesel mängupäeval siit ei leia. Kui aga kõik vajalik lukust lahti tehtud on, kaob igasugune kahtluseuss teose eesmärgi ja selle kvaliteedi suhtes.
Super Mario Maker lubab olla kriitik
Jah, mängija võib luua oma isikliku Super Mario maailma, ent ta ei pea seda tegema. Alati on võimalus teose seda aspekti vältida ning keskenduda teiste poolt loodud maailmate proovimisele ja läbimisele. See võimaldab näha sadade ja tuhandete inimeste fantaasia vilju, hinnata nende kvaliteeti ning jätta tagasisidet kommentaaride näol. Ei ole kahtlustki, et erinevad tasemed on erineva kvaliteediga – osad mängurid on otsustanud enda kätetööga vaeva näha ning iga ekraanil nähtaval olev element on sinna asetatud peale pikka katsetamist ja planeerimist. Teised jällegi on läinud kergema vastupanu teed ning pikad ja keerukad, hästi disainitud maailmad on asendatud lühemate, ent tehislikult rasketega – terve ekraan on üksteise kukil ratsutavaid vaenlasi täis ning mängija reaktsioonikiirus peab olema tasemel. Vahel ei ole isegi sellest kasu, sest teatud vaenlased toovad mängu suvalised muutujad. Mõned loomingud ei nõua mängijalt endalt mitte midagi – lihtsalt tuleb pult maha panna ning jälgida ekraanil toimuvat. Need näited on kõigest üldised näitajad, sest reaalsuses on pea et kõik tasemed omanäolised ja erinevad, seega avastamisrõõmu jätkub pikaks ajaks. Erinevate tasemete leidmine on muidugi pisut frustreeriv – enda loomingut saab jagada ühe mitmeosalise pikema koodi abil, samuti puuduvad menüüs filtrid, mille abil võiks mõned vähemhuvitavad temaatikad ja/või elemendid otsitavate maailmate seast välja jätta. Ehk lisatakse selline võimalus tulevikus.
Super Mario Maker lubab olla taaskord laps
Kes meist ei ole lapsena (või vähemalt noorukina) ühtegi Super Mario mängu mänginud? Vean kihla, et inimeste protsent, kes sellele küsimusele negatiivselt vastavad, on väike – see töntsakas vuntsidega torumees on näiliselt meiega aegade algusest koos olnud. Super Mario Maker annab suurepärase võimaluse nooruspõlve uuesti kogeda, ent läbi uue ja värskema perspektiivi – mängude erinevate elementide omavahel segamine on ühekorraga vana ja tuttav, ent uus ja huvitav. Mängudel, mille peaosas on üks videomängutööstuse äratuntavaimatest ikoonidest, on alati teatud šarm ning see on tõene ka sel korral. Momendil, mil ma puldi kätte võtan ja järjekordse maailma vallutamisele asun, tunnen ma mõnusat nostalgiat. Jah, ma olen jäänud pisut vanemaks ning Mario ei ole enam selline, nagu ma teda mäletan. Ent samas tunnen ennast niivõrd noorena, sest sellist mängu kogen ma esmakordselt!
Super Mario Maker on üks selle aasta parimatest pärlitest. Tõsi, mängul on väiksemaid puudujääke, ent üldine kogemus on niivõrd rõõmus ja positiivne, et raske on mitte naeratada. Tegemist on lihvimata teemantiga. Täpselt nii nagu ainult Nintendo oskab.
Ühel ilusal laupäeval tegime mängust koos Puhata ja Mängida Raineriga ka video. Uuri järgi! –
Värske ⚡
-
Teine Tase 506 × Numbrid ei valeta – mängurid vaatavad pornot just sellel konsoolil
Täiskasvanute portaal Pornhub on aasta lõpu puhul taaskord avaldanud hulgaliselt statistikat. Saatejuhid ning külla tulnud …
-
Philips Evnia pakub igale mängurile ekraani, mis vastab nende vajadustele
Evnia on eelkõige mänguritele mõeldud Philipsi bränd, mille fookuseks on hea disain ja kvaliteet. Evnia …
-
Teine Tase 505 × Aasta parim mäng ilmus alles nüüd?
Aasta lõpuni on jäänud vaid loetud nädalad ning kõik valmistuvad jagama auhindu tänavustele parimatele mängudele. …