Hearthstone: Heroes of Warcraft on virtuaalne kaardimäng, mis põhineb Blizzardi maailmakuulsal mänguuniversumil Warcraft. Õigemini kasutab Hearthstone ära mänguseeriast tuttavaid tegelasi, võimeid ja üleüldist stiili. World of Warcraft’i mängijatel on siin kindlasti väga palju äratundmisrõõmu, kuid free to play formaadis võrgumäng Hearthstone on loodud nii, et see sobiks mängimiseks kõigile sõltumata kui tuttav või võõras on Warcrafti mängumütoloogia. Kaardimänge võib luua igaüks, aga need ei pruugi alati püüda just väga laia publikut. Blizzardi toode pakub seevastu puhast strateegiat, oskuste arendamist ja loogikat, mida läheb vaja iga matši võitmiseks. Kõik see on pakitud efektsesse ümbrisse täis visuaalset ilu ja pingestatud võitlusi.
Suure edu korral võib ka teistest Blizzardi mängudest nagu Diablo ja StarCraft saada efektsed kaardimängud. Hearthstone: Heroes of Starcraft või Hearthstone: Heroes of Diablo kõlavad päris hästi.
Win to Play
Blizzardi jaoks on tegu esimene täismänguga, mille puhul kasutatakse free to play süsteemi ja ühtlasi on tegu ka nende esimese virtuaalse kaardimänguga. Hearthstone on tasuta saadaval ja mängimise eest ei nõuta mitte kunagi mitte ühtegi senti. Võitmiseks, kaardipakkide ostmiseks ja suurele areenile sisenemiseks piisab oma kogemusest ja soovist ennast arendada. Kui tunned, et tead juba kõike, siis võib alati raha välja käia. Nii saab kiiremini osta uusi kaarte ja siseneda aega raiskamata tasulisele areenile. Tasuda saab nii mängusisese raha kui ka eurode eest. Võib teha mõlemat või valida üks. Blizzard lõi toote, mille nautimiseks pole vaja raha letile tuua.
Hearthstone on eesti keeles koldekivi. See on väga kohane päkapikust võõrustajale, kes tervitab mängijat iga kord kui too mängu naaseb. Võitlustele eelnevate laadimiste ajal puhastab päkapikk laudu, maksab kinni valvurid ja võõrustab sind nii, kuidas oskab. Muidugi pole päkapiku puhul tegu animeeritud tegelasega, vaid pigem kajab tema olemus läbi igast disainivalikust alates nõuannetest laadimiste ajal ja lõpetades vihjetega selle kohta kui saabuvad uued päevased ülesanded või kui vastane on võitlusest lahkunud. Hearthstone algab tutvustava treeninguga, mille jooksul saab mängija võidelda maag Jaina’na erinevate kangelaste vastu.
Huvitav, et osad treeningus esinenud kangelased pole mulle ligi kahe kuu pikkuse mängusessiooni käigus vastu tulnud. Viimaste andmete põhjal ei liitugi nad juba olemasoleva 9 kangelasega (Priest, Rogue, Shaman, Warrior, Hunter, Mage, Druid, Paladin, Warlock). Seni olen treeningus ilmunud kuute kangelast kasutanud ainult kaartidena, aga mitte kordagi kangelastena. Täitsa võimalik, et neid saab hiljem eraldi osta.
Blizzard on käitunud väga kavalalt. Selle asemel, et loobuda kuutasu süsteemist, lõid nad väiksema mängu, millega astusid free to play turule. See turg on tuntud ka kui pay to win, kuid Hearthstone F2P süsteem panustab eelkõige win to play süsteemile, kus on olulised oskused, strateegia ja kogemus. Minu ainuke kogemus mõne teise kaardimänguga oli üürike. Selleks oli Magic: The Gathering, mida ma küll kunagi korralikult ei mänginud, kuid siiski nägin seda töös ja mingi aimdus virtuaalsest kaardimängust tekkis juba varem. Nüüd meenutades tundub Magic: The Gathering tihedamalt konstrueeritud, kuid visuaalselt kuivem. Hearthstone puhul võib tunduda vastupidi, kuid kinnitan, et ilma mõttetööta pole mõtet alustadagi.
Mõte videomängust maagiliste kaartidega võib tunduda igav, kuid näiteks Solitaire on selle kõrval hale meenutus möödunud aegadest. Nüüd on aeg käes mängida visuaalselt rabavaid ja efekte täis Dungeons & Dragons stiilis kaardimänge.
Kahevõitlused on jaotatud neljaks osaks – treening, tavaline võitlus, auastmetega võitlus ja tasuline areen, kuhu ei saa siseneda oma kaardipakiga, vaid selle peab kokku panema areeni poolt juhuslikult mängijale pakutud kaartidest, vastavalt siis mängija valitud kangelasele. Areenile on iseloomulik see, et mängijale antakse valik – valida saab kolme juhusliku kangelase vahel ning kaardipaki peab koostama kordamööda kolme etteantud kaardi vahel valides. Areen eeldab, et mängija tunneb kõiki kangelasi, sest kohe areenile minnes on esimeseks suureks ebaõnneks see, et enamjaolt kõik kaardid on alles alustanud mängijale võõrad.
See omakorda tekitab olukorra, kus mängija õpib iga kord nii kaotustest kui ka võitudest. Võidu toob iga vastase alla andmine, mängu kinni panemine ja isegi vastase netiühenduse kadumine. Igal kangelasel on kokku 60 taset ning kaarte saab osta pea lõpmatult. Hetkel on neid ligi 400 ja lisa tuleb kogu aeg juurde. Kaartide hulgas on nii haruldased legendaarsed kaardid kui ka need, mis asendavad keset mängu valitud kangelase teisega, et siis teha vastasele kiiresti üks null.
Sõltuvust tekitav juhuslikkus
Hearthstone on nii nakkav, et võttis minult ära igasuguse soovi mängida midagi muud. Hüppan korra sisse, teen paar mängu ja kõik. Lihtne ja selge. Selle jaoks on alati aega. Sõltuvust tekitab nii võitluse ajal numbrite kokku löömine, vastase käikude ette aimamine kui ka oma kaardipaki kokku panemine ja turule viimine. Iga päev mängides saab teha päevaseid ülesandeid, mis esitatakse mängijale juhuslikult tema progressi alusel – näiteks tuleb kindla kangelasega võita teatud arv matše või hävitada teatud arv vastase käsilasi. Nii saab teenida raha, millega avada uusi kaardipakke. Kaarte saab endale osta ka näiteks võlutolmu (arcane dust) kulutades, aga selleks peab pakkide avamisel tekkinud üleliigsed kaardid tolmuks taandama. Ühes kaardipakis saab ühte ja sama kaarti olla 2 korda.
Hearthstone väljus just hiljuti beetast, kuid see ei tähenda, et mängus poleks vigu. Mitte ükski neist pole mängu halvav, aga vahel on vastasest kahju, kui aus võitlus muutub tsirkuseks, kus vastasele antud aeg lõigatakse 2 sekundi peale ja mul ei jää muud üle kui kaarte laduda ja ta maha võtta. Võin küll alati loobuda, kuid minu jaoks tähendaks see kaotust ja mängu vea tõttu võitmine on näiteks pärast mitmekordseid kaotusi ikka väga tore. Teine korduv viga tekib siis, kui kätte satub liiga palju kaarte. Need jäävad üksteise alla ja sageli on osad kaardid teiste poolt nii varjatud, et neid ei saagi käia.
Ma olen mänginud Hearthstone`i pea 2 kuud iga päev natuke ja võin südamerahus öelda, et tüdimust pole ma senini kohanud ega arva, et ma teda ka niipea näen. 111 tavamängu võitu, 8 areeni võitu ja kõige rohkem 25. tasemeni jõudnud kangelane (Priest) pole küll midagi erilist, kuid mängin ka oma lõbuks. Iga kord, kui tunnen, et tajun kõiki võimalusi, pakub juhuslikult valitud teine mängija mulle jälle uue väljakutse. Reaalsete inimeste vastu mängimise võlu lööb eriti välja areenil, kus on segamini nii karastunud areenimängijad kui ka need, kes ostavad lihtsalt ligipääsu, et proovida mängida parimate vastu.
Hearthstone pole mängija hindamisega kitsi. Võidud annavad kõige rohkem võlutolmu, raha ja võimalusi saada uusi kaarte, kuid isegi kaotus on progressiivne. Areenil kaotades on võimalus saada kaarte, raha ja võlutolmu. Tavamängudes kaotades ei jäeta mängijat tühjade kätega – ka siis on võimalus oma taset suurendada.
Hearthstone’i veab teatav juhuslikkus, mis lõhub ära ka kõige kavalama strateegia ja korralikult kokku pandud kaardipaki. Võin teha ideaalselt töötava kaardipaki, aga kätte tulevad järjest kaardid, mis töötavad ainult teistega koos, aga neid, mida tegelikult vajan, ei tulegi ja kui, siis alles kaardipaki lõpus. See pole muidugi halb, sest on näha, et isegi parimaks muudetud kaardipakk võib vale strateegia tõttu muutuda kasutuks. Isegi juhuslik kaart peab olema kasulik. See, et saan seda teistega kombineerida, peaks olema boonus mitte põhistrateegia.
Hearthstone üllatab kogu aeg. Vahel on mul tunne, et võin ennnast nimetada juba heaks mängijaks, aga ikka ja jälle satuvad minu ette vastased või seninägematud kaardid, mis tõestavad vastupidist. Soovitasin mängu ka sõbrale. Ta näppis kaarte ühe päeva jooksul ja oli juba parem mängija kui mina kuu ajaga. Iga inimene on erinev ja see, kuidas igaüks loogikat mängudes kasutab on seda samuti.
Ha find a seat if you can!
Hearthstone pakub kõikidele tänapäeva võrgumängudele omaseid võimalusi – mängi sõbraga, võõrastega, auastme peale või mitte, kuluta mängusisest (või eurosid) raha end areenil proovile pannes. Matši ajal saab sõbrale pähe tehes samal ajal mängusiseses vestluses juttu ajada. Kahjuks pole seni võimalust koondada sõpru ühele kindlale areenile.
Nii nagu mängitakse maailmameistrivõistlustel Magic: The Gathering Online, võib ühel päeval olla ka Hearthstone üks suurimaid võistlusepõhiseid kaardimänge. Hetkel on selleks Blizzconi ajal toimuv Innkeeper’s Invitational, kus osalevad Blizzardi enda poolt välja valitud parimad mängijad.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …