Eile, 18.märtsil, esitles Sony Worldwide Studios juht, Shuhei Yoshida, mänguarendajate konverentsil GDC-l seadet, millest on iga mängur unistanud: virtuaalreaalsust simuleeriv seade (edaspidi VR-seade).
Yoshida sõnul on tegemist viimase kolme produktiivse aasta tööviljaga, mis teeb virtuaalreaalsuses mängimise lõpuks ometi võimalikuks. Yoshida tutvustas lühidalt ka tulevase seadme tehnilisi parameetreid: seel on 1080 pikslise lahutusvõimega LCD ekraanid, mis annavad kasutajale 90-kraadise vaatenurga. Seadmega on integreeritud ka PlayStation kaamera ja Playstation Move, mis võimaldavad mängijal liigutuste ja kehaasendiga virtuaalmaailmas hakkama saada. Morpheusel on olemas ka kiirendusandur ja güroskoop, et VR-seadme saaks reageerida mängija pea asendile. Seade ühendub mängukonsooliga juhtmevabalt (prototüüp on siiski juhtmega ühendatud).
Esitluse ajal SWS juhiga liitunud Playstation Move-i looja, Richard Marks, teatas, et Sony VR-seadet võib kasutada mitte ainult videomängude puhul vaid ka paljudes teistes valdkondades, näiteks saab sellega tunda, mis emotsioone tekitab Marsil asuvas kosmosejaamas viibimine.
Marks tõi välja project Morpheuse kuus valdkonda, mille kallal on vaja veel tööd teha: pilt, heli, liigutuste/kehaasendi jälgimine, juhtivus, kasutajasõbralikkus ja sisu.
Pildikvaliteedi ning juhtivuse pärast ei tasu Marksi sõnul enam muretseda, kuna Sonyl on juba valmis lahendused nii korralikku, sügava pildi näitamiseks kui ka süsteem kasutaja liigutuste jälgimiseks. Meeskond tegeleb praegu 3D audiosüsteemi kallal, mis arendajate sõnul peaks tekitama kohaloleku tunde realistlikumaks. Marks tõi esitluse ajal välja ka terve nimekirja tarkvara arendajatest, kes hakkavad looma mänge ja simulaatoreid Morpheuse jaoks. Nende hulgas on Epic Games, Crytek, Autodesk ja Unity. Hetkel pole veel teada, millal jõuab Morpheus müüki, kuid Sony lubab lähiajal saata arendustarkvara laiali.
Sony pole ainuke, kes toob lähiajal turule VR-seadme: kõik vähegi tehnikast ja/või videomängudest huvitatud inimesed on kuulnud ühisrahastusega jalad alla saanud Oculus Riftist. Hiljuti on kuulda olnud, et ka Valve arendab oma VR-seadet ning Microsoft tegeleb liitreaalsuse prillide arendamisega, mis hakkavad olema lisavidinaks Xbox One Kinectile.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …