Pealkiri on veidi küll eksitav, täpsemini saab mängukonsoole osta Shangais asuvas vabakaubanduse tsoonis (Free Trade Zone), mis avati eelmise aasta 1. oktoobril. Sellega lõpetati pea 14 aastat kestnud keeld, mille jooksul Hiina elanikud ei tohtinud ametlikult mängukonsoole omada. Naljakal kombel ei olnud keeld takistuseks kogu selle aja vältel pea kõiki mängukonsoole Hiinas toota.
2000. aastal alguse saanud keeldu seletas Hiina Valitsus sooviga säästa noorte inimeste tervist ning hoida neid eemal videomängude kahjulikust mõjust. See ei takistanud Hiinal kujunemast praeguseks suuruselt kolmandaks riigiks, mille videomängutööstuse käive tõusis eelmisel aastal 14 miljardi dollarini. Sellest 2/3 on PC mängude päralt ning ülejäänu jaguneb mobiili- ja veebiakna mängude vahel.
Konsoolikeelu tühistamine aga ei tee kuidagi kergemaks mängutegijate elu, kelle toodang peab läbima tugeva kontrolli ning olema vastavuses Hiina Valitsuse seatud reeglitega. Näiteks ei tohi videomängud sisaldada hasartmängudega seonduvat, ei tohi rikkuda Hiina Põhiseadust, kahjustada rahvuse reputatsiooni, julgeolekut ega huve, õhutada rassismi või kahjustada traditsioone ja kultuuri, sisaldada roppusi, vägivalda ega narkootikume jne. Väidetavalt ei võta ühe mängu läbivaatamine ja otsuse teatamine rohkem kui 20 päeva.
Nüüd jääb vaid küsimus, millised videomängud neist reeglitest läbi mahuvad. Üks asi on aga selge, GTA V oma kohta selles riigis ei leia.
Allikas: Polygon
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …