Stanfordi ülikooli insenerid lisasid mängukonsooli puldile biomeetriliste andmete sensorid, mis võimaldavad aru saada mängija emotsioonidest.
Stanfordi ülikooli doktorikraadi kandidaat, Corey McCall, valmistas uudse mängupuldi prototüübi, lisades Xboxi kontrollerile sensorid, mis mõõdavad kasutaja vererõhku, südamelöökide ja hingamise sagedust, ning käte liikumist. Kogutud andmete põhjal teeb spetsiaalne tarkvara järelduse, mida inimene mängimise ajal tunneb.
Madal vererõhk ning südamelöökide madal sagedus annavad märku sellest, et mängija tunneb igavust, mille tulemusena võib tarkvara tõsta mängu raskusastet, lisada rohkem vastaseid või rohkem interaktiivseid objekte (plahvatused, liikuvad esemed jne.). Kui aga mängija hingamissagedus on üle normi ning süda peaks mõõtude kohaselt rinnakorvist välja hüppama, siis tehakse mäng veidi rahulikumaks ning kergemaks.
McCalli poolt loodud süsteem pole siiski uus. Xbox One saab Kinect kaameraga mõõta mängija tuju näojoonte ning kehasoojuse alusel. Kinecti miinuseks on aga väike kasutajaskond ning veel väiksem kogus mänge, mis antud funktsiooni kasutamist toetaksid. McCalli mängupulti on sensorid sisse ehitatud. Selline lihtne lahendus peaks antud sensorite rakendamist videomängude arendamisel mängustuudiote jaoks atraktiivsemaks tegema. Võib-olla näeme me sellist süsteemi ka juba praeguse generatsiooni konsoolide mängupultides ja ka arvutihiirtes.
Allikad: The Fast Company, Stanford News
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …