Nii nagu on E3 igaaastane sündmus, on seda ka järjekordne Call of Duty. Väga tüüpiline on võtta mänguseeria levitaja Activisoni ning kahe põhiarendaja Infinity Ward’i ja Treyarch’i kallal selle pärast, et nad toovad iga aasta turule ühe ja sama mängu, aga nemad tabasid ära, kuidas müüa ja kuidas muuta vana, kulunud ja iganenud mängumehaanika, eriti aastast aastasse kordunud (mõnevõrra arendatud) mängumootor kogu aeg „uueks”. EA Battlefield’i mängitakse kõrgete graafiliste nõudmiste tõttu kas konsoolil või siis kallimate PC-ide peal, aga Call of Duty seeriat on alati vedanud mootor, mis sobib pea igale arvutile. Nii tagatakse laiem kättesaadavus ja müügiedu. Nüüd on Call of Duty „kiire, odava ja igal arvutil mängitava” mudeli üle võtnud samuti EA poolt levitatav ja endiste Call of Duty tegijate poolt valminud mitmikmäng Titanfall.
Activision on uut osa Advanced Warfare päris palju muutnud – värskem graafika ja modernsem mehaanika, kuid siiski ilmub mäng lisaks arvutile nii vanadele kui ka uutele konsoolidele, mis tähendab, et „kiire, odav ja igal arvutil mängitav” mudel pole kuhugi kadunud. Battlefield 3 ja 4 erinevad uutest Call of Duty mängudest näiteks selle poolest, et need kaks nõuavad tavapärasest paremat riistvara ning on seni pakkunud ka paremat mitmikmängu.
Uus Call of Duty ei üllata kedagi. Tõeline uudis on hoopis see, et mäng sai lõpuks uue mootori ja uue arendajate meeskonna. Sledgehammer Games’i sõnul on uues mängus endiselt vana IW mootori koodid, aga piisavalt palju on nullist üles ehitatud stuudio enda mootoriga, et uus Call of Duty peaks mõjuma peaaegu et täiesti uue mänguna. Sledgehammer Games on tuntud kui Activisioni omanduses olev stuudio, mis tegi koos Infinity Ward’iga Call of Duty: Modern Warfare 3, kuid stuudio pärineb juba aastast 2009 ning selle taga seisavad kaks mängutööstuse veterani, endised Visceral Games’i juhtivad töötajad ning Dead Space’i seeria loojad (nende lahkumine viis kahetsusväärse Dead Space 3 valmimiseni). Visceral on hetkel üldse väga populaarne – konkurent Battlefield Hardline valmib DICE’iga koostöös samuti nende käe all.
E3 ajal näidatud mängumehaanikat tutvustanud klipp meenutas pigem vanu Call of Duty seeria osasid kui täiesti uut mängu. Graafika on küll selgelt parem ja uuem, kuid mehaanika meenutab siiani seeria väga piiratud üksikmängu osa. Klippi vaadates meenus mulle Killzone: Shadow Fall, Battlefield 4 ja Titanfall. Viimane on ilmselt see kõige suurem mõjutaja. Kui miski töötab universaalselt (mechad, parkour), läheb see ka kohe käiku. Klippi vaadates on selgelt ära tuntavad seeriale omased interaktiivsed vahevideod (press E to continue), kontrollitud liikumine läbi koridori, mille ümber toimub uskumatuna näiv sõda, kuid kuhu ei saa vähemalt üksikmängu jooksul kohe kindlasti minna.
Seekord on sisse toodud mitu muutust – eksoskeletonid, mechad, boosterid (nagu Titanfall’is) ning tulevikule omase tehnoloogia abil valminud relvad. Kindlasti on nende lisade kasutamine üksikmängus väga piiratud ja ette kirjutatud, kuid mitmikmängus võiksid need omandada uue elu nagu see juhtus ka Titanfall’i puhul. Lisaks on kasutusele võetud James Cameron’i Avatar 2 (coming soon 2016?) jaoks edasi arendatud näomiimikat püüdev tehnoloogia, millega ilmselt üritatakse järele jõuda Battlefieldi 4 ilusatele näolappidele. Suurim uudis on aga see, et seeria firmamärgiks kujunenud köiega laskumine on asendatud piiratud võimekusega boosteritega. Kõik need eksoskeletonid, mechad, boosterid, relvad ja erilised vaenlasi jälitavad granaadid muudavad mitmikmängu päris kindlasti varasematest sootuks erinevaks kui mitte liialt sarnaseks üliedukale Titanfall’ile.
http://www.youtube.com/watch?v=N0OKiekO8Ms
NB! Muusikat loob Brian Tyleri, Hans Zimmeri, Lorne Balfe asemel aga geniaalne Harry Gregson-Williams, kes viimati osales esimese Modern Warfare’i juures.
Call of Duty: Advanced Warfare ilmub 4. novembril PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One’i ja mitte Wii U peale.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …