23. ja 24. mail toimunud Eesti esimesel indie-mängude festivalil Mängutis sai juttu teha ka kohalike mängutegijatega. Level1.ee uuris lähemalt mis paneb üht noort inimest mängu tegema, milliste mängudeni on jõutud ning mida teha, et kohalikke mänguloojaid oleks rohkem.
Office Management 101
Mängu tegija: Riho Peterson
Mida kujutab endast Office Management 101?
Riho Peterson: Sisuliselt on see äri või ettevõtte simulaator, kus su eesmärk on ehitada oma kontor, palgata töötajad ning panna nad projekte tegema. Neid projekte siis müüakse. Tegemist on tarbeelektroonika ettevõttega, kus disainitakse näiteks televiisorit või mobiiltelefoni ning hiljem proovitakse turustada juba olemasolevatele klientidele.
Mäng võiks olla siis harjutus ärist huvituvale inimesele?
RP: Jah, aga ma üritan sinna sisse lisada irooniat, mida tavakontorites tavaliselt ei esine. Et mäng ei jääks ühekülgseks, tuleb sisse tuua huvitavaid elemente.
Sa tegid selle mängu üksinda, kuidas tuli idee?
RP: Jah, see on üksi tehtud. Võib-olla enim on mõjutanud 90ndate mängud, aga ka tänapäevased Androidi või iOS’i mängud. Ma leidsin, et taoline temaatika on alatoodetud, kuigi selle kasutajaskond ja huvigrupp on olemas. Taolisi mänge tänapäeval väga ei olegi. Kui ongi, siis nad tihti ei täida mängijate ootusi.
Mis on sinu plaanid selle mänguga edasi?
RP: Peamiselt olen teinud seda põhitööna. Töö on väga algses staadiumis, täna või eile sai 7 kuud täis. Loodan et paari kuuga saan selle mingil määral valmis. Siis jagaksin seda inimestele alguses tasuta, mõtlesin rohkem välismaalastele tutvustada. Aga tegelikult on see nii eesti kui inglise keeles.
Mis on olnud sinu jaoks takistuseks?
RP: Takistusteks on see, et pole kelleltki nõu küsida. Õnneks siin, Mängutisel, on tekkinud mingeid võimalusi. Aga kuna Eestis ei ole mängutööstust tegelikult tekkinud, siis on väga julge hüpe sinna siseneda. Edulugusid on mõned üksikud.
Mis aitaks mängumaastiku olukorda Eestis parandada?
RP: Arvan et ongi vaja rohkem edulugusid. Näidata inimestele, et mängude tegemine Eestis on võimalik. Tegelikult ju konkurentsieelis mõne välisriigiga on, sest elada siin on odavam ja turg on tegelikult sama. See tähendab, et Eestis on võimalik odavamalt mäng valmis teha. Meil on ju ometi IT-riik!
Mängu tasuta alpha-versioon ilmub paari kuu jooksul ning tasuline täisversioon aasta lõpuks.
Värske ⚡
-
Teine Tase 536 × Euroopa Liit, käed eemale me videomängudest!
Paljud mängurid vaatavad praegu lootust täis pilkudega Euroopa Liidu poole, et nood päästaks videomängud enneaegsest …
-
Millise mulje jätsid iShowspeedile Eesti mängurid?
Nagu kõik suured meediaportaalid täna, peame ka meie kirjutama sellest, kuidas maailmakuulus striimer iShowspeed Eestit …
-
Teine Tase 535 × Miks teevad paljud mängides selle piinliku vea?
Taaskord on külla tulnud Nele, kes paljastab ühe piinliku vea, mille paljud mängurid oma elu …