Üleeile ilmus weird fiction horror FPS mängu The Vanishing of Ethan Carter’i esimene korralik treiler, mis loob esimest korda selgema pildi The Astronauts’i (endised Gears of War: Judgment’i ja Bulletstorm’i tegijad People Can Fly stuudiost) mängu visuaalsest stiilist ja loost. Nii nagu väga atmosfäärile keskendunud treiler justkui mõista annaks, siis tundub lugu keerlevat ümber mõrvaloo, kuid tegelikult räägib mäng loo detektiivist, kellel on võime visualiseerida mõrvapaiku (umbes nagu Will Graham sarjast Hannibal).
Loo keskmes on noore poisi röövimine ning detektiiv loodab ta leida enne, kui on liiga hilja. Uurimine viib detektiivi ilusasse mägialasse, kus ta satub peale ühe inimröövija sandistatud laibale. Kasutades nii oma paranormaalset võimet kui ka modernseid kriminalistika vahendeid hakkab detektiiv lahendama müsteeriumit, mis viib mängija inimröövijate laipadest iidse jõu juurde, mis valitseb mägise ala ja röövitud poisi saatuse üle.
The Astronautsi asutajaliige on Adrian Chmielarz, kes möödunud aastal kuulutas suure suuga, et BioShock Infinite oli tõestus sellest, mis on mängutööstuses valesti ja et mängud vajavad drastilist muutust. Siinkohal tsiteeriksin iseennast artiklist Ludonarratiivne dissonants: lõppsõna: “BioShock Infinite näitas tema (Adrian Chmielarz) sõnul väga selgelt, et kui mäng pakub selliseid lugusid, disaini ja temaatilist lähenemist nagu Irrational Games ja Ken Levine, siis ei saa kasutada nii klassikalisi elemente nagu tünnidest toidu, kuulide ja kõige muu otsimine ning kõige tavapärasema tulistamismängu mehaanikat. See lõhub ära loo, maailma ja dramaatilise koe ning tekitab dissonantsi loo ja disaini, narratiivi ja mehaanika vahel. Eesmärk lõhutakse ära, sest mehaanika järgib 30 aastat vananenud reegleid ja tavasid. Samal ajal kui lood, teemad ja disain on liikumas tuleviku suunas, on mehaanika jäänud seisma.”
The Vanishing of Ethan Carter on minu aasta oodatuim mäng justnimelt peadisaineri väidete pärast. Ma tahan näha, kuidas tema poolt välja öeldu klapib mängu endaga. Sisu on igatahes väga huvitav ning kui teostus suudab pakkuda midagi enamat, siis võib mängust kujuneda üsna suur tegija.
The Vanishing of Ethan Carter ilmub septembris esialgu PC platvormile.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …