Nii nagu maailm ei salli tühja kohta, ei salli ka kunstnikud tühja lõuendit. Selles ei ole midagi uut, et linnaruumi hakkavad tihtilugu kaunistama videomängudest inspireeritud teosed, kus kunstnikud on pidanud vajalikuks täita mõni igav, hall ja argipäevane majasein või muu objekt linnaruumis värvika teosega. Võtame näiteks kuulsa tänavakunstniku Invaderi, kelle kunstiteosed ning ka kuulsustee on saanud alguse 1978. aasta arkaadihitist Space Invader. Seda kõike loomulikult suurtes linnades nagu London, New York, Berliin, Tokyo jt. Eestis ammutatakse kvaliteetsema tänavakunsti tarvis inspiratsiooni pigem kirjandusest ja filmiklassikast, muus osas näiteks oma enda nimest.
Paaril viimasel nädalal olen aga Tallinnas ringi kõndides näinud puude külge kruvitud pikslisüdameid, õigemini olen märganud kahte, kuid olen enam kui kindel, et neid leidub veel. Pikslisüdamed on klassikalise 9×8 ruudu formaadiga ning punast värvi. Videomängu kontekstis tähendab see seda, et on veel vähemalt üks kord võimalik eksida enne, kui mäng on läbi. Kahjuks ei ole tuvastanud, millisest mängust antud südame kujutis täpselt pärineb (kui üldse pärinebki), samuti ei ole suutnud mõelda välja põhjust, miks need on linnaruumi paigutatud. Kas selle jaoks üldse oli vaja põhjust?
Pikslisüdameid võib leida Balti jaamast vanalinna poole kõndides ja Vabaduse väljaku bussipeatuses. Mõlemad südamed on kruvitud puu külge, seega ükski majaomanik pole tegevusega kahjustada saanud. Tegemist on mõnusa visuaalse lisaga Tallinnas, mis tihtilugu võib isegi paljudele märkamatuks jääda. Level1 tervitab pikslisüdameid ning loodab, et sarnaseid mängudest inspireeritud kunstiteoseid tekib linnaruumi järjest enam.
Kui oled leidnud Tallinnas veel mõne pikslisüdame või oled ehk nende autor, palun võta meiega ühendust levelup@level1.ee
Värske ⚡
-
Teine Tase 523 × Nüüd teame, mida teeme enne GTA 6 ilmumist!
GTA 6 väidetav ilmumine hiilib meile aina lähemale. Sellega seoses saavad selgemaks ka plaanid, mis …
-
Ludoloogia logi: 2017. aasta kosmosemängud
Toredat kosmonautika päeva! Eelmisel aastal Preyd mängides täheldasin omaette, et selle ilmumisaasta 2017 oli tähelepanuväärselt …
-
Teine Tase 522 × Mängud on kallimad kui kunagi varem – kes selles süüdi on?
Videomängud on niigi kulukas hobi, aga hinnad kerkivad üha kõrgemale. Kas süüdi on ülemaailmne majanduse …