Alasti seksistseenid on olnud nii esimeses kui teises Witcher’is ja saavad olema ka kolmandas, nii nagu mõistagi ka brutaalne vägivald ning pidev ropendamine. Mis on hea, sest teisiti ei suudaks me ilmselt antud mänguseeriat ette kujutada (tegelikult suudaksime küll – Skyrim; ehkki ka sellele on loodud tohutult täiskasvanutele mõelduded modifikatsioone).
Mul isiklikult pole seksistseenide ja alasti kehade vastu mängudes mitte kui midagi; vastupidi, neid on pigem liiga vähe. Nii nagu ka ropendamist. Vägivallast seevastu millegipärast videomängudes puudust ei tule – mulle tundub, et igale paljastatud rinnapaarile vastab umbes tuhat liitrit verd. Nüüd, ma ei tea, kuidas teiega lood on, kuid ma eelistan nende seast esimest. Kuigi ka teine on kohati vajalik, mis puudutab reaalsuse ülalhoidmist.
Mis aga puudutab ropendamist, siis, üllatus üllatus, inimesed ropendavadki. Nad on seda alati teinud ja see on tavapärane. Seega tundub väga kummaline minu arust, et enamikes mängudes kõik tegelased millegipärast perfektse poliitilise korrektsusega kõnelevad. See tekitab ludonarratiivset dissonantsi. Samamoodi nagu seksistseenid, kus tegelased riideid kannavad – mitte et reaalsuses inimesed kohati riided seljas ei seksiks. Lihtsalt videomängus me sellisel juhul üldiselt teame, et arendajad ei julgenud piisavalt kaugele minna, olenemata sellest, et R-reitinguga filmides on alasti seksistseenid üdini tavapärased. The Witcher 3: Wild Hunt’is õnneks samuti.
CD Projekt RED’i levelidisainija Miles Tost väidab, et nii kaua, kuniks mängu arendajad on taktitundelised, pole midagi halba seksi kaasamises videomängudesse.
„Me loome täiskasvanulikke mänge täiskasvanud mängijate jaoks (iga Witcher’i mäng on täiskasvanutele mõeldud) ning seks on […] osa täiskasvanu elust,” ütleb Tost. „Oluline asi on mitte liiale minna ega müüa oma mängu seksi abil. Nii kaua, kuniks sa jääd taktitundeliseks selle juures, mida teed, nii kaua kuniks sul on õigustatud põhjus seksi kaasamiseks oma mängus, arvan ma, et on üsna ohutu sedasi teha.”
CD Projekt RED on öelnud, et The Witcher 3: Wild Hunt’i seksistseenid pole interaktiivsed, erinevalt näiteks God of War’i mängudest. Mitteinteraktiivsed on näiteks ka seksistseenid Mass Effect’i seerias, mis, ehkki tagasihoidlikud, Fox News’i ignorantsusest korraliku vaidluse tekitasid.
Grand Theft Auto: San Andreas’e Hot Coffee modifikatsioon näitas meile kuivõrd suurt poleemikat võivad tekitada interaktiivsed seksistseenid, mis isegi mängus esialgselt ligipääsetavad polnud. Samas sai nendega kenasti hakkama David Cage’i mäng Fahrenheit, milles, erinevalt Hot Coffee modifikatsioonist, tegelased ka üleni alasti olid. Antud mängu Ameerika versioonis, mille nimeks Indigo Prophecy on, seevastu ühtegi seksistseeni pole. Sest imiteerida kolmemõõtmeliste tegelaskujudega sama asja, mida enamik inimesi konstantselt teevad… on ohtlik!
The Witcher 3: Wild Hunt’i juhataja Konrad Tomaszkiewicz selgitab, et tema ja ta meeskond „ei tahtnud luua pettusi.” Vastupidiselt, nad tahavad, et mängijad tunneksid immersiooni, näidates realistlikumaid seksistseene.
„Meil on sama lähenemine nagu teises Witcher’is,” räägib Tomaszkiewicz. „Me ei taha luua pettusi, me tahame näidata asju nii nagu need on tegelikus elus. Kõige olulisem asi meie jaoks on saavutada mängus suur mängija immersioon. Inimesed, kes mängivad meie mängu, on täiskasvanud ja nad ootavad mängu, mis on tõetruu. Kui me võltsiks selle seksistseene, siis see purustaks mängus oleva immersiooni.”
Mängu juhataja avaldas arvamust ka selle kohta, et ta ei ole kuulnud kaebusi The Witcher 2: Assassins of Kings seksistseenide kohta. Reaktsioon seksikaartide vastu esimeses Witcher’is seevastu ei olnud nii soe.
Jakub Szamalek, The Witcher 3: Wild Hunt sisu kirjanik, rahustab fänne, väites, et romantilised kokkupõrked sobivad hästi mängu peamise sisuga ja neid koheldakse tõsiselt. Tema kommentaarid selle kohta on järgmised:
„Mängurid tahavad täiskasvanute meelelahutust ning viis, kuidas The Witcher 2 vastu võeti, näitab, et see on tõsi. Me töötame väga kõvasti, et teha kindlaks, et The Witcher 3 on lõbus, kuid samuti mäng küpsete mängijate jaoks ja kohtleb neid tõsiselt.”
Michal Platkow-Gilewski, CD Projekt RED’i suhtekorralduse ja turunduse guru, ütles järgnevat mängu seksistseenide kohta: „Mängus saab olema alasti stseene, jah. Kuid kuidas me sellele läheneme: me loome seda, mis me arvame, on tõeline, nii palju kui fantaasiamängud tõelised olla saavad. Seega, kui on võimalus loos romantikaks, ei ole loogiline see vahele jätta sellepärast, et sealt võib alastiolekut leida, seega me lihtsalt ei karda seda. Kuid teiselt poolt me teame, et me ei saa sellega üledoseerida, kuna see pole mäng seksist, see on nagu päris elu.”
The Witcher 3: Wild Hunt tuleb välja 24 veebruar 2015 PS4, Xbox One ja PC peale ning peale seksistseenide on mängus mõistagi veel väga palju muud, mida nautida, kaasaarvatud selle suur vabalt avastatav maailm, mis on väidetavalt 30 korda suurem, kui eelmise Witcher’i maailm ja lausa 20% suurem, kui Skyrim.
Allikad: GameSpot, Examiner, SegmentNext
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …