Haridusministeeriumis on digitaalse ruumiga kitsas. Nii väidab praegune haridusminister Jevgeni Ossinovski Eesti Ekspressi artiklis. Digiruumi kokkuhoiu otstarbel ei ole kustutatud mitte lihtsalt suvepäevade pildid, vaid venekeelsetelt gümnaasiumitelt korjatud tagasiside selle kohta, mismoodi on läinud üleminek eestikeelsele õppele. Kuidas on võimalik, et nii vajalikud ja tähtsad dokumendid on lihtsalt ära kustutatud?
Sellest polegi nüüd nii palju aega möödas, kui 2012. aastal tollane Eesti esipoliitikuid Mart Laar sattus talle ootamatult oma sõnavõttude tõttu sotsiaalmeedia tähelepanu alla. Siis esines Laar avaldusega, et Internetis sai ruum otsa. Juba sama päeva õhtuks oli väljas ka teemakohane poliitmäng Aita Mart hädast välja! (tegemist ei olnud küll Eesti esimese poliitmänguga, neid on Keskerakonna tellimusel tehtud ka varem). Siis puudutas Mart Laari öeldu sotsiaalmeediast kustutatud kommentaare, kuid nüüd on olukord märksa tõsisem, arvestades eriti praegust maailma poliitilist maastikku ning meie idanaabriga toimuvat.
Septembri alguses saab kolm aastat sellest, kui haridusreformi raames pidid kõik venekeelsed gümnaasiumid minema üle eestikeelsele õppele vähemalt 60% ulatuses . Selle aja jooksul pole tehtud ühtki avalikkuse ette jõudnud analüüsi, kas ja kui hästi on reform läinud. Tagasisidet gümnaasiumitelt küll koguti, kuid nagu haridusminister Ossinovski väidab, on need kustutatud, sest need võtsid liiga palju ruumi. Kusjuures Ossinovski oli see, kes kaebas haridusministeeriumi omal ajal kohtusse, et neid andmeid kätte saada, kuid tulutult.
Kuidas saab juhtuda olukord, et Eesti IT-saavutustest ja teadvustusest hoolimata suudavad ametnikud tuua põhenduseks selliseid absurdseid vabandusi, proovides suure tõenäosusega varjata tegelikke põhjuseid?
Allikas: Eesti Ekspress
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …