On aasta 2137. Viisteist aastat on möödunud sellest, kui Alien’i filmide ellujäämisekspert Ellen Ripley jäi kadunuks Nostromo nimelisel kosmoselaeval. Viisteist aastat sellest kui Amanda Ripley oma ema viimast korda nägi. Päris pikk aeg, et mitte lootust kaotada ja minna ähmase vihje peale tähtede vahele teda otsima.
Alien: Isolation on õudussugemetega ellujäämismäng, mis on võib-olla kõige südamelähedasem just Ridley Scotti poolt loodud Alieni-fenomeni austajatele. Amanda Ripley, keda mainitakse esmakordselt James Cameroni filmis Aliens, on kasvanud täisealiseks ning suundub Sevastopoli kosmosejaama uurima juhtnööre, mis võiksid anda aimdust sellest, mis juhtus tema emaga viisteist aastat tagasi. Noor kosmoseinsener aga ei tea, millised õudused teda ees ootavad.
Kui vaadata Alien’i põhjal tehtud varasemaid mänge, siis midagi head pole kahjuks leida võimalik. Paljud kindlasti mäletavad 2013. aastal välja tulnud mängu Alien: Colonial Marines, millest sai eelmise aasta suurim katastroof nii mänguvigade kui ka terviklikkuse poolest. Usun, et tänu sellele on paljud Alien’i fännid ka Alien: Isolation’i suhtes äärmiselt skeptilised. Kuid kas nende kartused on õigustatud? Paistab, et The Creative Assembly on suutnud mängufrantsiisi taaskord tõusuteele viia.
Mängule tuleb kindlasti proovimisaega ja võimalusi anda, et otsustada, kas mäng meeldib või mitte. Esimese poole tunni jooksul mööda kosmosejaama ringi kakerdades tekkis küsimus: kus kõik on? Kui esialgu üksinduses mööda koridore jalutades ja ventilatsioonišahtides roomates igav hakkab, siis mitte kauaks. Usun, et need, kes mängu maha teevad, pole sellele piisavalt palju aega pühendanud.
H.R. Gigeri loodud Xenomorphi prototüüp on 1979 aasta Ridley Scotti Aliens’i vääriline, nagu ka kogu Sevastopoli kosmosejaama sisemus. 70-ndate ameerikalik interjöör on segatud futuristlike elementidega ning kõik need vanakooli arvutid panevad igatsema DOSi-aegsete mängude järele. Olgu mainitud, et Warner Brosi stuudio andis The Creative Assembly kasutusse suurel hulgal esimese filmi materjale, et muuta mänguelamust veelgi realistlikumaks.
Minnes mängu juurde tagasi, siis suur hõbehall tulnukas ei ole ainus, kes sind tappa tahab. Kõik, kes on kosmosejaamas ellu jäänud, võitlevad enda eest ning tapavad su suure tõenäosusega, kui sa just ei reeda nende asukohta tulnukale ja tema ei tapa neid esimesena. Väga väike osa inimestest on valmis sind aitama või sinuga koostööd tegema, kuid paraku lõpetavad ka nemad tõenäoliselt tulnuka kõhus. Samuti tuleks hoiduda kokkupuutest androididega, mis kujutavad endast inimese välimusega roboteid, kelle eesmärk on enamasti mängija hävitada. Õnneks leiab mängu jooksul mitmeid asju, mis aitavad nii inimeste kui ka androidide vastu. Ellujäämismängule omaselt iga nurga tagant relva ei leia ning peab leppima vaid võimalusega kedagi mutrivõtmega uimaseks lüüa (kui õnn naeratab, siis ka tappa). Ja siis tuleb… tulnukas.
Parim võimalus mängu kiirelt läbida, on õppida tundma tulnuka liikumistaktikat, seda kuhu ta läheb, keda ta parasjagu tapab ja kas sa ikka selja taha vaatasid. Ja jälle surnud. Tegelikult – mida rohkem sa sured, seda rohkem hakkad sa mõistma, mis toimib ja mis mitte. Ainsaks abivahendiks on liikumissensor, kuid kui tulnukas sinuga juba samas ruumis on, siis pole enam väga millelegi loota. Näiteks liikumisandur ei reageeri kui elukas paigal seisab. Seega on talle sülle jooksmine täiesti reaalne oht. Joosta saad sa aga alles siis, kui sind nähtud on. Sellega jõuaksin ka minu jaoks mängu ainsa miinuse juurde – salvestada saab vaid manuaalselt spetsiaalsetes telefone meenutavates salvestuskohtades. Samuti on mängu salvestamiseks mõeldud punktid üksteisest kaugel või korralikult ära peidetud. Seega tuleb loota lihtsalt heale õnnele ja sellele, et tulnukas märkab teisi esimesena. Ja surnud.
Selles mängus tulnukat tappa ei saa, tema aga sind saab. Sadu kordi. Ning kui sulle meeldib enda hea seltskond ja kerge suremissoov (miljon moodust kuidas tulnuka poolt tapetud saada), pea kohal imeilus tähistaevas, siis see mäng on just sinule.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …