Brothers: A Tale of Two Sons oli minu jaoks üks möödunud aasta parimaid mänge. See näiliselt väike, üsna lastesõbraliku fantaasiaga teos ilmus Starbreeze’i (The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, The Darkness) tavaliselt tulistamismänge täis hõlma alt. Sellest hoolimata erines see totaalselt nii stuudio kui ka kogu möödunud mänguaasta poolt pakutust. Brothers’i pilkupüüdev konks seisnes selles, et peategelasteks oli kaks venda, keda pidi korraga kontrollima ühe puldi kahe juhtkangiga. Muidugi võis ühte pulti jagada sõbraga ja mäng koos läbi teha, aga istuda niimoodi ligi kolm tundi ühe puldi taga on üsna ebamugav. Sama oli võimalik ka PC peal, klaviatuuriga oli koos mängimine väga mugav.
Lõpuks läbisin Brothers’i kokku kolm korda ja tunne oli kogu aeg sama – see on suurepärane mäng, mis jutustab seiklusliku ja väga traagilise loo lapsepõlve kadumisest läbi Skandinaavia (kui mitte tolkienliku) fantaasia ja mis kõige huvitavam, suudab tõmmata isegi 6- ja 12-aastase tähelepanu tervelt kolmeks tunniks nii, et laps elab läbi kõik tõusud ja mõõnad, pinged ja rõõmud, õuduse ja lõbu, mis mängul on pakkuda. Tegu on ainukese mänguga minu isikliku kogemuse põhjal, kus pult (või klaviatuur) on muudetud loo väga oluliseks osaks.
Brothers’i loonud põhituumik (umbes 15 inimest) lahkus Starbreeze’ist, et luua päris oma stuudio Hazelight. Seekord koondusid nad EA alla ja vaadates, kuidas suurfirma on üritanud oma mainet parandada, ei maksagi nii väga imestada kui selliseid mänge hakkab nende alt tulema veel ja veel. Hazelight’i uuel üllitisel puudub veel nimi, aga on olemas esimene klipp, kus võime näha kahte hulgust (või kaevurit, ma pole päris kindel) sõitmas rongiga kuskilt kuhugi, peatus ei-tea-kus. Endiselt on loominguliseks eestvedajaks Rootsi filmirežissöör Josef Fares (Jalla! Jalla!), kelle kogemus filmi alal ja kirg mängude vastu muutiski Brothers’i niivõrd teistsuguseks, et isegi Total Biscuit nimetas seda parimaks mänguks, mida on kunagi mänginud. Loodan, et omandatud kogemustepagas peegeldub edasi ka uues projektis, mille arendamisega alles alustati. Samuti mainiti, et enne kahte aastat ei maksa mängu oodata. Mina jään igatahes ootele.
Allikas: Polygon
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …