Mitmikmängule orienteeritud Battlefield Hardline ilmub küll alles 19. märtsil, aga õnneks pakub levitaja Electronic Arts meile võimalust proovida mängu beetat juba järgmisel nädalal, vahemikus 3.- 8. veebruarini. Tegelikult on tegemist teise beetaga; mängu väljakuulutamisel möödunud suvel E3 ajal anti kohe võimalus huvilistel registreeruda ja saada osa mõnepäevasest prooviperioodist. Toona sai beetast osa ainult kindel arv mängijaid, aga nüüd paistab, et mäng on mainitud ajaperioodil saadaval kõikidele soovijatele. Kujutan ette, et 3. veebruaril EA Origini avades on Battlefield Hardline mind seal alla laetud mängude seas juba ootamas. Lisaks PC-le on beeta saadaval ka kõikidel uutel ja vanadel konsoolidel.
Eelmisel aastal avalikustatud beeta põhjal avastati, et mängijate meelest oli tegu ühe täiesti tavalise Battlefieldi mänguga, mille suurim erinevus seisnes selles, et seekord ei võitle omavahel mitte nimetud sõdurid, vaid nimetud politseinikud ja kurjategijad. Minul õnnestus samuti beetat proovida ning pean mängijate kriitikaga nõustuma. Tollal oli saadaval ainult üks mängumood, mille eesmärgiks oli kurjategijana röövida raha ning viia see oma turvamajja, samal ajal takistades politseinikke, kelle eesmärgid oli äravahetamiseni sarnased – võta raha kurjategijatelt tagasi, vii turvamajja ning takista röövleid. Mul tekkis seepeale hoopis soov panna tööle Payday 2, sest see peaks olema tõeliselt strateegiline pangaröövi simulaator. Toonase kriitika peale teatas EA, et mäng lükatakse edasi 21. oktoobri pealt uue aasta 19. märtsini, et Dead Space’i seeria poolest tuntud stuudio Visceral Games saaks beeta tagasiside põhjal mängu kallal edasi töötada. Nüüd on tulemus käes.
Järgmisel nädalal saame proovida vähemalt nelja uut mängumoodi. Hotwire-nimelises moodis peavad kurjategijad röövima autosid ning politseiüksused peavad neid takistama. Mulle tundub küll väga lõbus joosta sõpradega mööda linna ringi, röövida autosid või siis võtta neid politseinikena tagasi. Üks kaaslane juhib autot, teine piilub aknast välja ja annab politseinike masinate ning helikopterite pihta tuld. Saadaval on ka seeriast varem tuntud mood Conquest, kus on võimalik madistada kuni 64 mängijaga. Lisaks on võimalik järele proovida, kas eelmises beetas kriitika alla sattunud Heist on tagasiside põhjal palju muutunud või mitte. Endiselt on selle eesmärgiks raha röövimine, kuid nüüd on küsimus pigem selles, et kas strateegiline osapool ka reaalselt töötab. Uutest moodidest lisaks Hotwire’ile kuulutati välja ka Hacker, milles mõlema meeskonna üks mängija peab häkkima turvakaameratesse, tuvastama vaenlaste asukohti ning aitama kaasa rünnakute koordineerimises.
Minule pakub Battlefield Hardline huvi kahel põhjusel. Üheks on see, et seekord ei ole uue osa loojaks seeriat algusest peale arendanud EA Digital Illusions CE (DICE), vaid ulmeõudusmängudele Dead Space’i abiga uue hingamise andnud Visceral Games. DICE’i kõrvale jäämine on arusaadav, sest nad on hõivatud kahe järjega – Star Wars: Battlefront ja Mirror’s Edge 2. Samas tekitab see ka natuke muret, sest Visceral Gamesil ei ole olnud just väga palju kogemusi mitmikmängudega. Seni on nad teinud ainult ühe allalaetava lisa Battlefield 3-le, nimega End Game. Teisest küljest julgen arvata, et värske veri ja uued ideed võivad olla päris palju abiks, et tuua Battlefieldi seeriasse midagi uut. Röövlid politseinike vastu pole küll väga uudne idee, aga selles formaadis pole olnud just väga palju mänge. Teiseks põhjuseks on aga Hardline’i üksikmängu kampaania. Ma tean, et see tundub mõttetu lootus, sest viimaste osade üksikmängu komponent on mõjunud pigem nagu harjutus mitmikmängu jaoks – lühike, piiratud, kergelt unustatavad tegelased ning arutu sisu.
Põhjus, miks ma arvan, et Hardline’i üksikmäng võib eelmisest erineda, seisneb selle stsenaristides, kelleks on Tom Bissell ja Rob Auten ning tõigas, et mängu peategelasteks on mees – ja naispolitseinik, kes võitlevad narkokartellidega Miamis. Umbes nagu moodne Miami Vice. Politseinikuna ei saa vastaseid lihtsalt tappa, vaid nad tuleb käeraudu kasutades jaoskonda viia. Tundub, et tegu on senisest väga erineva üksikmängu osaga. Bissell ja Auten on stsenaristidena ära märgitud mängude juures, mis pole kunagi ilmavalgust näinud, aga ilmunute seas on vastakaid arvamusi kogunud Gears of War: Judgement ja minu jaoks väga huvitava eksperimendina mõjunud The Vanishing of Ethan Carter.
Bissell on ka kaks korda Eestis käinud, ühe korra andis Tallinna Ülikoolis loengu ning teine kord vaatas televiisori vahendusel USA presidendi valimisi (Obama võitis), aga magas selle maha, sest mängis meil just ilmunud Fallout 3-e ning tarbis suurtes kogustes kokaiini. Kõigest sellest (ja kokaiinist) on võimalik lähemalt lugeda tema oivalisest raamatust „Extra Lives: Why Video Games Matter“, mis on tihtipeale väga subjektiivne uurimus sellest, miks me armastame videomänge. Raamatutest veel nii palju, et Bissell oli kaasautoriks ka maailma halvima ja parima filmi The Roomi saamisloost pajatava teose „The Disaster Artist“ juures.
Tuleval nädalal saame proovida siiski ainult mitmikmängu osa (läbi Origini) PC, PS3, PS4, Xbox 360 ja Xbox One’i peal.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …