Interaktiivseid filme meenutavaid mänge arendava prantsuse mängustuudio Quantic Dream kohta levib kuulujutt, et nad toovad oma teise mängu Fahrenheit (Indigo Prophecy) jaanuari lõpus arvutile. Ametlikult pole stuudio midagi kinnitanud, kuigi Facebookis on juba mõnda aega vihjatud, et tulemas on paar suuremat teadaannet. Lisaks siis see kummaline päevi loendav lehekülg. Euroopas Fahrenheit’i ja Ameerikas Indigo Prophecy nime kandev mäng ilmus esmakordselt 2005. aastal esimese Xboxi, PS2 ja arvuti peale. 10 aastat ja kaks mängu (Heavy Rain ja Beyond: Two Souls) hiljem otsustas stuudio tuua oma esimese eduloo uude generatsiooni, kuigi teadaolevatel andmetel on selleks põlvkonnaks ainult PC ja Mac, sest Amazoni järgi peaks Fahrenheit ilmuma läbi Steami 29. jaanuaril.
Samuti puudub info, kas mäng hakkab olema saadaval ka Euroopas. On teada, et uusversioon on saanud endale HD tekstuurid, puldiga mängimise toe ning võimaluse võrrelda vana ja uut graafikat ainult ühe nupuvajutusega, nagu seda tutvustas seda Halo: The Master Chief Collection. Suurim tõmbenumber saab olema aga tõsiasi, et tegu on mängu kärpimata versiooniga. Teatavasti ilmus USA-s ainult tsenseeritud versioon, et mäng ei saaks mitmete seksistseenide pärast madalamat reitingut. Toona ei lubanud Sony ja Microsoft täiskasvanutele mõeldud reitinguga mänge oma platvormidele. Euroopas ilmus seevastu mängu täielik versioon. Vahepeal on Fahrenheit päris korralikult vananenud ja ma ei kujuta ette, kuidas see hakkab välja nägema aastal 2014. Kui Quantic Dream rakendas tõesti mängu ümbertegemiseks näiteks Beyond: Two Souls’i juures kasutuses olnud mootorit, siis võib sellest tulla isegi päris suur positiivne üllatus.
Julgen siiski kahelda, sest omal ajal kasutuses olnud näitlejate miimikat ja liikumist jäädvustanud tehnoloogia on vahepeal uuenenud kohutava kiirusega ja ma ei usu, et stuudio hakkas midagi ümber salvestama või uuesti jäädvustama. Konsoolidele ilmumine on samuti kahtlane, sest PS2 ja PS4 on arhitektuuriliselt selleks lihtsalt liiga erinevad. Fahrenheit oli minu jaoks üsna kurnav kogemus. Klaviatuuriga mängida oli kehv ning 5 aastat hiljem mängu uuesti proovimine ei aidanud ka just palju kaasa. Sissejuhatavat osa mängumehaanikasse ei unusta ma mitte kunagi. Deformeerunud David Cage on midagi tõeliselt hirmutavat. Ma ei hinda mänge otseselt graafika järgi, aga Fahrenheit üritas omal ajal olla pigem revolutsiooniline tõuge interaktiivsete draamade maailmas. Seda teeb Quantic Dream siiani ning nüüd võib juba öelda, et isegi õnnestunult.
Mängurežissööri ja stsenaristi David Cage’i suurim nõrkus tundub siiani olevat oskus muuta oma tegelased usutavaks, kuid fantaasiast ja uutest ideedest mängumehaanika arendamisel ei paista tal puudust tulevat. Pärast Fahrenheit’i on stuudio loonud mänge ainult Sony konsoolidele ja nii on ka nende uusima, veel nimetu projektiga, mis peaks ilmuma kas selle või järgmise aasta jooksul eksklusiivselt PS4-le.
Seniks saame proovida uuendatud graafikaga Fahrenheit’i PC peal ja seda juba värskelt alanud nädala lõpus.
Allikas: VG247
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …