World of Warcraft on oma pikast vanusest hoolimata säilitanud peaaegu kõigutamatu postitsiooni MMORPG-de pingereas. Hulljulgeid arendajaid, kes on tulutult kulutanud ülisuuri summasid ja geniaalseid ideid selleks, et WoW-i troonilt tõugata, on tulnud ja läinud. Paljud neist konkurentidest on koguni läinud üle free-to-play mudelile, et üldse pildis püsida. World of Warcraft on alates oma sünnist 2004. aastal säilitanud kuumaksupõhise mudeli ning seni ei ole see mängijaid härinud. Seda tõestab ka asjaolu, et mängu viimase lisa Warlords of Draenor’i ilumisega tõusis WoW-i tellijate arv taas üle 10 miljoni. Muljetavaldav, kas pole?
Nüüd arvab WoW-i taga olev Blizzard, et aeg on muutuseks ning tutvustab lisa nimega WoW Token, mis sarnaneb Eve Online’ist tuttavale mudelile. Token‘eid saab osta päris raha eest ning neid on võimalik mängusiseselt vahetada mänguvaluuta vastu. Samuti on võimalik token‘eid hankida WoW-is teenitud rahaga ning neid omakorda vahetada 30-päevase mängu mängimisõiguse vastu. Erinevalt mängust Eve Online ei saa WoW-i maailmas mängijad ise token’ite hinda määrata, vaid selle otsustab Blizzardi poolt loodud algoritm, mis võtab arvesse nõudluse ja pakkumise suhet. Kui mängija on World of Warcraft’i maailmas ostnud omale token’i, ei ole tal võimalik seda ise enam edasi müüa, see saab olema seotud tema tegelasega, jättes kasutusõigus vaid spetsiifilisele mängijale.
Kui palju antud süsteem World of Warcraft’i maailma uusi mängijaid toob, on muidugi omaette küsimus, sest token‘eid ei ole võimalik hankida ilma, et oleksid vähemalt korra mängumaailma sisenenud. Võimalik, et see hoiab mängijaid kauem WoW-i maailma juures ning ei lase aktiivsete kasutajate hulgal väga palju kukkuda. See aga tähendab, et World of Warcraft’i troonilt lükkamiseks on vaja veelgi geniaalsemat ideed, suuremat meeskonda ning paremat mängu. Kes on järgmine, kes võtab ette riskiretke?
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …