Mängurid on sundinud mängutootjat Valve eemaldama Steami keskkonnast tasulised videomängude modifikatsioonid
24. aprillil esitles Valve Corporation süsteemi, mis võimaldas mängude modifikatsioonide loojatel oma loomingut Steami vahendusel müüa. Valve’i väitel oli nende eesmärgiks anda modide tegijatele võimalus oma kätetöö pealt raha teenida. Vaatamata üllale eesmärgile ei meeldinud uuendus mänguäri tähtsamale osapoolele, mänguritele endile, kes on harjunud saama mängu täiendusi ilma rahata. Modide maksustamist kritiseeriti aktiivselt nii Steami foorumites kui ka mujal sotsiaalmeedia kanalites. Kasutajate tagasisidet analüüsides on Steami haldaja otsustanud tasuliste modide programmi otsad kokku tõmmata ning saata raha tagasi kõigile, kes olid juba nende eest raha välja käinud.
Enne Valve’i uuendust olid enamik Steami keskkonnas olevatest mängu modifikatsioonidest tasuta saadaval ning modide tegijatel oma tööga raha teenida oli praktiliselt võimatu. Valve’i esindajate sõnul oli nende programmil kaks eesmärki. Esiteks toetada videomängude täienduste loojaid ning teiseks julgustada mängustuudioid tegema oma teoseid modderite jaoks võimalikult kergesti muditavaks. Probeemid aga tulenesid sellest, et uut maksustamisüsteemi luues ei arvestatud modifikatsioonide kasutajaskonna kirjutamata reegliga: modid olid, on ja peavad ka tulevikus olema tasuta.
Veebilehe Rock, Paper, Shotgun peatoimetaja Graham Smithi sõnul oli mängurite negatiivne tagasiside tingitud ka asjaolust, et uue maksustamissüsteemi esimeseks ohvriks oli The Elder Scrolls V: Skyrim, mille kogukonna liikmed on juba harjunud saama Skyrimi täiendusi ilma rahata.
Kui tasulised modifikatsioonid peaksid kunagi tagasi tulema, peaks Smithi arvates müügitulu jaotust muutma. Näiteks praegusel hetkel sai iga müüdud Skyrimi modist selle valmistaja ainult neljandiku müügisummast ning ülejäänud osa pidid omavahel jagama Valve ning Bethesda. Ajakirjanik väidab, et kui modifikatsiooni looja saaks iga müüdud modi puhul endale suurema osa tulust, motiveeriks see ka mängureid täiendusi usinamalt soetama, kuna sellega toetavad nad omasuguseid videomängude entusiaste, mitte aga näotut korporatsiooni.
Allikas: BBC
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …