Texase tehnikaülikooli korraldatud uuringust selgub, et inimestelt koostööd nõudvad videomängud parandavad nende iseloomu ning teevad mängijaid sõbralikumaks
Ajakirjanduse ja elektroonilise meedia professor John Velez otsustas välja selgitada, kuidas mõjutavad mitmikmängud inimese käitumist. Küllap on igaüks kuulnud ja ehk ka kogenud, et mitmikmängude mängijaskond on üldjuhul väga vaenulikult meelestatud. Kuid Velezi läbiviidud uuringust selgub, et katsealused, kes mängisid teistega koos, olid sessiooni lõppedes vähem vägivaldsed kui need, kes mängisid omaette.
Uuringu käigus anti katsealustele mängimiseks Halo: Reach ja TimeSplitters, peale mida võisid mängijad oma negatiivsed emotsioonid teiste mängijate peal välja elada karjudes, sõimates jne. Katsete käigus prooviti läbi mitmeid stsenaariume: inimene mängib üksinda, mitu inimest mängivad ühte teost samas ruumis olles ja mitu inimest mängivad üksteisest eraldatanu võrgu kaudu ühte mängu. Tulemus oli igal juhul sama: inimesed, kes mängisid teistega koos, olid rahumeelsemad. Selline resultaat võib olla tingitud asjaolust, et mängudes, mis nõuavad inimestelt koostöö tegemist, ei ole pearõhk asetatud mitte vägivallale, vaid mängijate üksteise abistamisele.
Uuringu käigus ei arvestatud küll katsealuste oskustega ega ka mängukordade edukusega. Näiteks MOBA-des ja tiimipõhistes tulistamismängudes on võitmiseks meeskonnasisene koostöö väga oluline, kuid samas iga pisikenegi viga vallandab tiimikaaslastelt roppuste laviini ja/või ähvarduste tulva. Paistab, et Velezi korraldatud katsete käigus oli kokku kogutud ainult päriselus rahumeelsed ning abivalmid inimesed. Samuti võis katsetulemust mõjutada asjaolu, et mängijatel polnud midagi kaotada katse raames peetavates mängusessioonides ning sellest tulenevalt olid nad rahumeelsemad kui kontrollimatus igapäevases mitmikmängude maailmas.
Velez plaanib oma järgmise uuringu raames välja selgitada, kuidas mitmikmängu tiimikaaslased mõjutavad mängija käitumist ning analüüsida mängudes esinevate meeskonnasiseste koostööde tüüpe.
Allikas: Geek
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …