Augustikuu eelviimasel nädalavahetusel (22. – 23. august) leiab Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainoris aset Eesti esimene mängudele pühendatud suvekool Mängu Äng, mis toob kokku kohalikud mängude uurijad, disainerid ja kriitikud, et omavahel tuttavaks saada ja mõtteid vahetada. Samuti pakub suvekool uusi mõtteid ka neile, kes tahavad tegeleda loovkirjutamise, lugude loomisega, erinevate rollide mängimise ja katsetamisega, või keda huvitab kogukondliku kultuuri arendamine läbi mängude.
Esimese suvekooli põhiteemadeks on:
• mängude defineerimine ja kaardistamine
• mängud ja mõtteviisid
• mängud ja narratiiv
LAUPÄEV 22.AUGUST
ALGUS 10:00
Ettekanne „Mängu defineerimine ja mängude klassifitseerimine“
Oliver Laas, Mati Puss
Mida hõlmab endast mõiste „mäng“? Kuidas erinevates keeltes tähistatakse mängu ja mängimist? Kuidas seda mõistavad erinevad autorid? Järgneb arutelu eestikeelse mängude terminoloogia üle ja sellest, kuidas mängude klassifitseerimine ja üksteisest eristamine on kasulik nii mängude uurijatele kui ka disaineritele.
Idee tutvustus „Videomängude žanrite ja ajaloo kaardistamine“
Mati Puss
Tutvustatakse ideed, mida level1.ee kaudu võiks teostama hakata. Nende projektide mõte on publikut harida ja tutvustada huvitavaid mänge, mida inimesed võiksid proovida.
Ettekanne „Ideoloogia mainstream videomängudes“
Oliver Laas
Kuidas väljendub ideoloogia mainstream ehk kommertsmängudes, mille esmane eesmärk on meelelahutus. Erinevad lähenemised selle teema uurimiseks.
Ettekanne „Ideoloogia tõsistes mängudes“
Ave Randviir-Vellamo
Kuidas väljendab ideoloogia tõsistes mängudes ning mängudes, mida kasutatakse propaganda eesmärgil.
Arutelu „Ideoloogiad videomängutööstuse ümber“
Mati Puss, Oliver Laas*, Ave Randviir-Vellamo*
Kuidas on videomängud ja videomängude tööstus seotud erinevate sotsiaal-kultuuriliste muutustega (majandus, poliitika, ideoloogiad)? Millised ideoloogiad on videomängude tööstusega seotud ja millised on suundumused tootmises (Steam, indie-mängud). Milline on videomängutööstuse potentsiaal ühiskonna transformeerimises ja kuidas seda potentsiaali realiseerida?
Arutelu „Soolisus videomängukultuuris“
Ave Randviir-Vellamo
Arutletakse selle üle, kuidas soolisus väljendub videomängukultuuris – mängudes, mängijates ja tööstuses.
Arutelu mängude eetikast
Oliver Laas
Kas mäng saab olla mitte-eetiline? Kuidas, ehk mil juhul, on mäng mitte-eetiline ning milles see seisneb?
17:00 – Ametliku osa lõpp ja mängude mängimine
PÜHAPÄEV 23.AUGUST
ALGUS 10:00
Ettekanne „Sissejuhatus narratoloogilise ja ludoloogilise lähenemise vahelisse konflikti“
Oliver Laas
Kuidas on mängu-uurijate hulgas kujunenud vastasseis narratoloogilise ja ludoloogilise lähenemise vahel, miks see on nii juhtunud ning millised on erinevate osapoolte arusaamad.
Ettekanne „Narratiiv kui mäng“
Mati Puss
Kuidas saab narratiivi käsitleda mänguna, kuidas mängud narratiivis esinevad ning kuidas mängude disaini saab rakendada narratiivi disainile.
Ettekanne „LARP ja narratiiv“
Jaagup Irve
Kuidas väljendub narratiiv LARPis (live action role-playing game).
16:00 – Ametliku osa lõpp, järgnevad aktiivset osalust õhutuvad eksperimendid:
„Lugude loomine ja eneseareng improteatri läbi“
Rahel Otsa
Mis on improteater, kuidas seal kollektiivselt lugusid luuakse ning milline terapeutiline mõju võib improteatril olla.
„Postimehe artiklist foorumteatrini: ühe loo sünd“
Aune Lillemets
Mis on foorumteater, kust on selline praktika alguse saanud ja milline on foorumteatri sotsiaalne potentsiaal. Kuidas sünnivad foorumteatris erinevate komponentide koosmõjul lood (väljaarendatud roll, tõsielusündmuste impulsid, improvisatsioon).
REGISTREERIMINE
Registreerimiseks palume tasuda osalustasu 10 eurot MTÜ IGDA Estonia kontole: EE982200221061824729. Makse selgitusse lisage osaleja nimi ning e-posti aadress. Täpsem ajakava saadetakse registreerunutele meili teel. Registreerimine kestab kuni 19. augustini. Osalema pääseb vaid 44 kiiremat huvilist.
Korraldajad: Level1.ee, Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor, IGDA Estonia
Toetavad: EAS, Euroopa Regionaalarengu Fond
Ürituse täpsem info Facebookist.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …