Gamescom 2016 on täies hoos ning peidab Kölni messikeskuse lõputuna näivates saalides hulgaliselt nii tuntumaid kui ka tundmatumaid pärle. Kahtlemata kuulub viimasesse kategooriasse ka Yesterday Origins, Madriidis loodud Pendulo Studiosi poolt loodav seiklusmäng, millega sain täna lähemalt tutvust teha. Kui varem polnud ma mängust isegi mitte kuulnud, siis pärast tänast hoian sellel kindlasti lähemalt silma peal.
Yesterday Origins on omapäraselt kauni kunstilise stiiliga seiklusmäng, mille kaks peategelast on surematud John Yesterday ja Pauline Petit, kes peavad Pariisis antikvariaati. Lisaks tänapäevale põikab mäng ka keskaega, kus Johni noorem versioon on sattunud Hispaania inkvisitisioonikohtu kahtlustava pilgu alla, kuna suudab rääkida pea kõiki keeli kohe, kui on nendega kokku puutunud. John arreteeritakse ning mees peab – mõistagi mängija abiga – põgenema pääsema. See juhtum paneb alguse sündmustejadale, mis viib mängija rännakule nii ajas kui ka ruumis.

Yesterday Origins peaks olema koheselt äratuntav kõigile, kes on kokku puutunud näiteks Syberia või Monkey Islandi seeria mängudega. Mängija ülesandeks on leida narratiivi jaoks olulisi objekte ning neid oma vahel kombineerides luua esemeid, mis aitavad lool edasi liikuda. Mulle näidatud 20-minutilise demo jooksul nägin Johni parandamas periskoopi poleeritud metallitükiga – esmalt oli vaja leida metall, siis viis selle poleerimiseks, mis lõpuks võimaldas mängijal ülesande täita. Kõik leitavad esemed on kolmedimensioonilised ning neid on võimalik inventarimenüüs lähemalt uurida, mis võib avaldada uusi vihjeid ja juhiseid mõistatuste lahendamiseks. Teisalt, mitte kogu kraam, millega John kokku puutub pole loo edasiliikumise jaoks oluline, kuid võivad näiteks panna Johni möödanikku meenutama, aidates sellega narratiivi täiendada.
Üks huvitavamaid aspekte Yesterday Originsi puhul oli kindlasti pendeldamine kaas- ja keskaja vahel. Ajaperioodi vahetumine pole mängija valida ja sõltub mängu loost, kuid lisab sellegipoolest teosesse huvitava dimensiooni. Keskajal aset leidev tegevus ei ole peategelase eraldiseisev tagasivaade, vaid on praktiliselt seotud mängu tänapäeval toimuva sündmustikuga – John meenutab minevikus juhtunut ning seeläbi leiab lahendusi probleemidele, millega peab tänases päevas rinda pistma. See loob mängu kahe osise vahele praktilise seose, mistõttu ei tundu üks aspekt teisest olulisem.

Arendajad rõhutasid korduvalt, et Yesterday Origins pole veel kaugeltki valmis, mis sai tõepoolest ruttu selgeks. Kaadrisagedus oli väga ebastabiilne ja animatsioonid puised. Loodetavasti suudab stuudio viimased kortsud ära siluda enne, kui teos 13. oktoobril PlayStation 4, PC ja Xbox One’i kasutajateni jõuab.
Värske ⚡
-
Teine Tase 557 × Kui mitu miljardit maksavad Mortal Kombati mängud?
Sel korral räägime rahast. Nimelt on mitmed kompaniid valmis kulutama miljardeid ja miljardeid dollareid, et …
-
Teine Tase 556 × Unustage GTA 6 – hoopis see on 2026. aasta oodatuim mäng!
2025 pole veel otsa saanud, ent juba oleme mõtetega järgmises aastas. Põhjus lihtne – just …
-
Teine Tase 555 × Kui rikas on Steam tegelikult? Vastus lööb su pahviks
Külla on tulnud Nele, kellega koos üritatakse lõplikult selgeks teha, et kumb lapsepõlvest tuttav sari …