HDMI Forum – HDMI tehnoloogia arengu eest vastutav organisatsioon – on aasta alguses paika pannud uusi HDMI 2.1 standardi tehnilisi spetsifikatsioone. Nende hulka kuuluvad näiteks kõrgemate lahutuste ja kaadrisageduste toetus tänu suurenenud läbilaskvusele (48 Gbps vs 18 Gbps), dünaamiline laienenud värvispekter ehk HDR, uued audioformaadid ning, mis kõige põnevam – muutuv kaadrisagedus mängurakenduste tarvis.
Tegu on adaptiivse kaadrisünkroonimistehnoloogiaga. HDMI Forum nimetab seda GM VRR-iks (game mode variable refresh rate), mis on oma olemuselt DisplayPort 1.2a ekvivalendiga väga sarnane. Mõlema põhiülesandeks on kontrollida, et monitor näitaks nii palju kaadreid sekundis kui videokaart saata suudab. Tulemuseks on sujuv pilt isegi siis, kui mäng jookseb varieeruva kaadrisagedusega, nt. 30-40 k/s.
AMD toetab adaptiivset kaadrisageduse kontrolli läbi HDMI ka praegu, kuid seda ainult läbi spetsiaalse režiimi. HDMI 2.1 võimaldab aga igal HDMI-pordiga seadmel adaptiivset kaadrisünkroonimistehnoloogiat rakendada.
Selles videos on suurepäraselt näha ekraani rebimine, mis juhtub siis, kui monitor ei suuda videokaardiga suhelda.
Mida see mängurite jaoks tähendab? Hetkel mitte midagi – uus standard on veel ratifitseerimisel. Veel ei ole teada, kas juba olemasolevad seadmed saavad HDMI 2.1 standardist maksimumi võtta, kindel on aga see, et pärast ratifitseerimist ilmunud seadmed (s.h. näiteks uue põlvkonna konsoolid, graafikakaardid ja telerid) hakkavad kõiki neid uusi tehnoloogiaid toetama.
AMD Radeon kaartide omanike jaoks midagi väga ei muutu, nende videokaardid on toetanud adaptiivset kaadrisageduse kontrolli algusest peale. Nvidia graafikakaartide omanikud võivad aga saada toreda üllatuse osaliseks – ülikalli G-Sync tehnoloogia kõrvale tuleb tasuta standardil põhinev HDMI 2.1 VRR, mille tulemuseks saavad rohelise meeskonna fännid nautida mängude sujuvat jooksmist ka odavamatel monitoridel. Seda muidugi vaid siis, kui Nvidia ei jää ka edasi G-Sync-ile truuks (mida firma on DisplayPort 1.2a standardi puhul oskuslikult teinud).
Allikas: Anandtech
Värske ⚡
-
Teine Tase 517 × Miks me mängime ikka samu vanu mänge?
Numbrid ei valeta – üpriski arvestatav osa mänguritest veedab aega teoste seltsis, mis ilmusid juba …
-
See on üks äärmiselt oluline postitus wrestlingu teemal
Juba mõne aja pärast, 14. märtsil, ilmub tänavune sissekanne WWE maadlusmängude seerias – WWE 2K25. …
-
Palju õnne sünnipäevaks, The Legend of Zelda: Breath of the Wild!
2017. aasta 3. märtsil ilmus Nintendo Switchile (ja Wii U peale, aga kes seda konsooli …