HDMI Forum – HDMI tehnoloogia arengu eest vastutav organisatsioon – on aasta alguses paika pannud uusi HDMI 2.1 standardi tehnilisi spetsifikatsioone. Nende hulka kuuluvad näiteks kõrgemate lahutuste ja kaadrisageduste toetus tänu suurenenud läbilaskvusele (48 Gbps vs 18 Gbps), dünaamiline laienenud värvispekter ehk HDR, uued audioformaadid ning, mis kõige põnevam – muutuv kaadrisagedus mängurakenduste tarvis.
Tegu on adaptiivse kaadrisünkroonimistehnoloogiaga. HDMI Forum nimetab seda GM VRR-iks (game mode variable refresh rate), mis on oma olemuselt DisplayPort 1.2a ekvivalendiga väga sarnane. Mõlema põhiülesandeks on kontrollida, et monitor näitaks nii palju kaadreid sekundis kui videokaart saata suudab. Tulemuseks on sujuv pilt isegi siis, kui mäng jookseb varieeruva kaadrisagedusega, nt. 30-40 k/s.
AMD toetab adaptiivset kaadrisageduse kontrolli läbi HDMI ka praegu, kuid seda ainult läbi spetsiaalse režiimi. HDMI 2.1 võimaldab aga igal HDMI-pordiga seadmel adaptiivset kaadrisünkroonimistehnoloogiat rakendada.
Selles videos on suurepäraselt näha ekraani rebimine, mis juhtub siis, kui monitor ei suuda videokaardiga suhelda.
Mida see mängurite jaoks tähendab? Hetkel mitte midagi – uus standard on veel ratifitseerimisel. Veel ei ole teada, kas juba olemasolevad seadmed saavad HDMI 2.1 standardist maksimumi võtta, kindel on aga see, et pärast ratifitseerimist ilmunud seadmed (s.h. näiteks uue põlvkonna konsoolid, graafikakaardid ja telerid) hakkavad kõiki neid uusi tehnoloogiaid toetama.
AMD Radeon kaartide omanike jaoks midagi väga ei muutu, nende videokaardid on toetanud adaptiivset kaadrisageduse kontrolli algusest peale. Nvidia graafikakaartide omanikud võivad aga saada toreda üllatuse osaliseks – ülikalli G-Sync tehnoloogia kõrvale tuleb tasuta standardil põhinev HDMI 2.1 VRR, mille tulemuseks saavad rohelise meeskonna fännid nautida mängude sujuvat jooksmist ka odavamatel monitoridel. Seda muidugi vaid siis, kui Nvidia ei jää ka edasi G-Sync-ile truuks (mida firma on DisplayPort 1.2a standardi puhul oskuslikult teinud).
Allikas: Anandtech
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …