fbpx

Voogedastuse kaudu meedia tarbimine nii helis kui videopildis on muutunud meie elu igapäevaseks osaks ning tuleb tunnistada, et ka videomängude tarbimine võtab antud suunal kõvasti vedu.

Eelmise aasta oktoobris kuulutas Microsoft välja xCloud teenuse ja hiljaaegu ka võimaluse mängida arvutimänge Xboxil, kasutades selleks juhtmevaba rakendust. Sony on pikalt lubanud PS Vita omanikel striimida mänge oma kodukonsoolist ning hiljuti lubas antud teenuse ka iOS seadmetele tuua. Nüüdseks on Google konkurentidele sõja kuulutanud – tehnoloogiahiid avaldas voogedastusel põhineva tehnoloogia nimega Stadia.

Mida täpselt eelmainitud tehnoloogia endast kujutab? Stadia on mängukiht, mis kasutab oma põhjaks YouTube’i platvormi ning mille kasutamiseks on vajalik Google Chrome’i olemasolu. See omakorda tähendab, et teenust on võimalik kasutada praktiliselt igal seadmel, mis suudab teostada video dekodeerimist ning jooksutada eelmainitud veebibrauserit. Stadia ise ei hakka pakkuma ühtegi konsooli, ainsaks riistvaraseadmeks on Google’i juhtpulti. Pult kasutab ühendumiseks wi-fit ning omab võimalust ühe nupuvajutusega ühineda enda lemmikstriimeri mänguga või jagada oma mänguvideot.

Kogu teenus hakkab pakkuma mängijatele pildikvaliteeti 4K resolutsioonis, 60 kaadrit sekundis. Tulevikuplaanidesse on võetud ka 8K pildikvaliteedis mängude voogedastus. Selleks, et kõnealust teenust oleks võimalik 4K-s nautida, peab olema vähemalt 30 megabitise allalaadimiskiirusega ühendus. Juhul, kui kiirus jääb alla soovitatava normi, kuvatakse mängijale pilti madalamal kvaliteedil (näiteks 25 megabitise ühenduse puhul saab mängida 1080p ja 60 kaadrit sekundis).

Google plaanib Stadia laiema avalikkuseni tuua 2019. aasta jooksul.