fbpx

Kui Andri Uberiga CES-i Sony pressiüritusele jõudis, oli PlayStation 5 logo juba avalikustatud. See-eest nägin ettekannete lõpus toimunud pommuudist – Sony elektriauto kontseptsioon nimega Vision-S!

Rääkides aga mänguuudistest, siis lisaks uuele logole (mis ilmselt ei tulnud kellelegi üllatuseks) rääkis PlayStationi president Jim Ryan numbritest. Nimelt on PlayStation 4 müüdud nüüdseks 106 miljonit eksemplari, mänge on ostetud 1,15 miljardit. PlayStation VR-i müüginumber on 5 miljonit ning igakuiseid aktiivseid kasutajaid konsoolil 103 miljonit, millest 38,8 miljonit on ka kuumaksupõhise teenuse PlayStation Plus tellijad. Muljet avaldavad numbrid, kas pole?

Jalutades Sony alal ringi, hakkasid iseenesest mõistetavalt silma heledad ja ülisuured 8K ekraanid. 4K pole veel korralikult massidesse jõudnud, aga juba surutakse uksest ja aknast peale 8K kuvarid. Samas ei saaks öelda, et nendest vastu helendav pilt kena poleks olnud. Lisaks sarnaselt teistele riistvaratootjatele, astub ka Sony järjest suuremaid samme tarkvaraarenduse teedel. Näiteks demonstreeriti algoritmi, mis suudab 4K sisu suurendada 8K resolutsioonile, seejuures kvaliteeti kaotamata. Seda tehakse läbi masinõppe, kus algoritm otsib andmebaasist sarnaseid 8K kvaliteediga kujutisi ning kaasab sealt detailid suurendusprotsessi.

Loomulikult olid messialal nähtavad ka uued kaamerad ning helisüsteemid. Nende arendamisel on Sony juba aastakümneid tunnustatud tegija. Just seda kogemust proovibki Sony ära kasutada oma ideeauto arendamisel.

Mille aga Sony oma pressiüritusel ära unustas? Loomulikult selle, milline hakkab välja nägema PlayStation 5!