Ma olen praeguseks hetkeks The Last of Us Part II peale väga palju mõelnud ning enda arvamusi edasi andnud. Ma kirjutasin arvustuse, heietasin pikalt podcastis ning jagasin muljeid ka videos. Küll aga olen igal korral ära unustanud rääkida ühest elemendist, mida võiks pidada mu lemmikuks kogu mängu juures. Kitarrimäng.
Kitarr on teose üks olulisematest sümbolitest, mis tihtilugu tahaplaanile jääb. Tegemist on sillaga kahe osa vahel, ent see on ka Part II A ja O, algus ning lõpp. Sarja esimeses episoodis lubab Joel Elliele kitarrimängu õpetada ning teise osa vältel leidub nii mõnigi hetk, mil noor neiu instrumendi keeli silitab. Isegi The Last of Us Part II esimene õrritav treiler kujutas Elliet peale tapatööd enda pingul närve rahustamas, abiks just toosama kõnealune pill. Kõige intrigeerivamaks on aga asjaolu, et Naughty Dog on mängu lisanud võimaluse ka ise noote seada.
Teatud momentidel saab mängija ise (mängutegelasi enda käepikendustena kasutades) kitra tinistada. Praeguseks hetkeks on internet pungil erinevatest videotest, kuidas Ellie kannab ette tuntuid kitarriballaade või muid lugusid, mida akustilise pilliga siduda saab. Kitarrimängimise süsteem on tegelikkuses totaalselt tarbetu (osad momendid eksisteerivad vaid selleks, et lugu edasi liigutada ning mängijale teatud allegooriaid edastada), ent naughtydogilikult ääretult sügav.
Kavalalt kasutatakse ära ka Dualshock 4 puutetundlikku näolappi. Touchpad on juba aastaid eksisteerinud vaid selleks, et teatud mängudes kaart ekraanile manada. Naughty Dog on unustatud nupust teinud aga kitarrikaela, mida puudutades saab erinevaid noote mängida. Samuti on touchpad niivõrd tundlik, et tuvastada erinevate keelte sõrmitsemine. Samal ajal kuvatakse seda ka oskuslikult ekraanil – iga Ellie käeliigutus on korrektne ning õõvaoru (jah, just selline on termini uncanny valley emakeelne tõlge) efekti ei teki.
Kitarriga on seotud veelgi enam detaile, millest rääkimine kalduks spoilerite territooriumile. Kindlasti laseme keeltel kõlada meie eesootavas The Last of Us Part II teemalises Spoilercastis!
Värske ⚡
-
Teine Tase 525 × Karl-Alari Varma: ma olen nii õnnelik, et see mäng välja tuli!
Üle pika aja liitub meiega Karl-Alari Varma, kes on siiralt vaimustuses ühest kauaoodatud mängust. Arutame …
-
Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festivalil näeb esmakordselt Aegna saarel toimuvat õudusmängu
Esimest korda HÕFFi 20-aastase ajaloo jooksul ühendavad Haapsalus jõud Eesti tuntuimad videomängukanalid Puhata ja Mängida …
-
Teine Tase 524 × Kas The Elder Scrolls IV: Oblivion on hea ka aastal 2025?
Aastal 2006 ilmus Bethesda legendaarne rollimäng The Elder Scrolls IV: Oblivion. Nüüd, pea 20 aastat …