Põhjanaabrite pealinnas Helsingis toimus 22-25. veebruaril videomängude ja võrgupidu Assembly Winter 2024. Tegemist on enam kui 30 aasta pikkuse ajalooga üritusteseeriaga, mis on tugevalt põimunud Soome mängutööstusega.
Esimene Assembly leidis aset juba 1992. aastal. Selle aja jooksul on üritus märgatavalt kasvanud ning ka formaati muutnud.
Alguses oli põhiliseks tegevuseks demo-stseen ehk arvutikunsti alamvorm, mille eesmärk on lühikese ajaga luua eraldiseisev visuaalne programm. Võistlusest sai Soomes nii populaarne valdkond, et selle mõju näeme tänagi – suuremad Soome mängustuudiod kasutavad enda mängumootoreid.
Kaasajal on üritusel suurim rõhk klassikalisel võrgupeol, mille kõrval toimuvad erinevad e-spordi- ja ka näiteks tantsu- ja cosplay võistlused. Lisaks sellele olid loomulikult külastajatele pandud välja nii uusimad kui vanakooli videomängud ja osaleda sai ka näiteks arvuti komplekteerimise töötoas.
Kui üritus ise oli vahepeal telekommunikatsiooni ettevõtte Telia omanduses, siis 2024. aasta Assembly sai taas korraldatud vanade tegijate poolt.
Counter-Strike 2 turniiril osales ka Eesti võistkond sYnck, kes pääses põhivõistlusele, kuid pidi seal kiirelt Soome meeskonna ENCE Academy paremust tunnistama.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …