Nagu igal aastal enne viimast, pole ma jõudnud oma üha kasvavat ja kasvavat mängimata teoste nimekirja mõistlikkuse piirideni vähendada. Seetõttu ei ole ma ka meie Issanda 2024. aasta uusi mänge väga ostnud.
Siiski, ma olen põline mängur ning mis muud mul üle jääb, kui jagada teiega oma (mõningate mööndustega) möödunud aasta edetabelit, mis pole otseselt järjestatud.
UNDER NIGHT IN-BIRTH II SYS:CELES
Kõige kohmakama nimega kaklusmäng sai lõpuks endale järjeosa, lisades hulganisti uusi tegelasi ning mehhaanikaid. Kuigi teos tuli välja juba 2024. aasta alguses, olen seda üpris vähe mänginud, kuna peale Level1 Tekken 8 meistriks saamist on mul kaklusmängudest olnud jälle väike paus. Siiski, kui antud sari suutis juba üks kord minus seda leeki uuesti süüdata… kas on see ka võimalik teist korda?
Lühidalt öeldes on veel vara öelda. Kuigi Under Nighti müügipunktiks olnud žanri tavapärasest lihtsam mängitavus on siiski hea, on ka teised kaklusmängud üldiselt liikumas selles suunas, nii et ei saa ainult sellele rõhuda. Olen ka kuulnud, et arvutiversiooni väljalaskega on olnud palju probleeme, kuigi Steami arvustused on üldiselt positiivsed. Ma pole aga kunagi suurim tehnika- või netimängu hull olnud, nii et mind võrgumängulaadi probleemid liiga palju ei heiduta.
Mängu tegelaste nimekiri kasvas selle järjega 24 juurde ning tulekul on ka kolm lisategelast, mis viib mängu 27ni. Üks minu lemmiku disainiga tegelasi, Ogre, on samuti nende lisade hulgas ning ma ootan huviga, milliseks tema mängitavus kujuneb.
Teose heliriba on samuti ümber miksitud ning helilooja Raito on tõesti tabanud naelapea pihta, sest kõik lisatud segmendid on fantastilised ja ta on teinud vanadest lugudest midagi veelgi paremat.
ZENLESS ZONE ZERO
Vau, minu nimistus on jällegi üks Hoyoverse’i teos. Kes oleks seda võinud ette aimata?
Nüüd, kui te olete jõudnud oma lõuad põrandalt üles korjata, siis miks olen ma taas tagasi Hiina mobiilimängu rahabosside kaisus? Arvestades selle mängu ja kogukonna mitte just parimat mainet, tundub vastus üpris selge. Aga ei, ma luban, et asi pole ainult nendes waifu-pikslites! Kuigi eks see aitab kaasa, arvestades mu kontol olevaid tegelasi… Teosel on peale tegelaste disainide ka palju muid häid omadusi!
Esiteks on seda teiste sarnaste mängude kõrvalt üpriski lihtne mängida. Kui tihtipeale on gacha žanrisse kuuluvad teosed suured ajaõgardid, siis Zenless Zone Zero on üpriski mõistlik.
Seal pole suurt avatud maailma, millesse mitu nädalat matta, et saada natukenegi mängusisest valuutat. Igapäevased missioonid saab samuti paari minutiga ära teha, olenevalt kui palju viitsimist on.
Kuigi alguses kartsin, et üpriski lihtsa hack-and-slash mängitavuse tõttu ei jää ma seda mängima, on uuemad tegelased veidi kompleksust lisanud. Tore on ka see, et peategelased pole kõikvõimsad maailmapäästjad, vaid tavaline õde ja vend, kes peavad filmipoodi ja tegelevad ka veidi tumedama äriga, millega on neil rohkem võitlusvalmiliste tegelaste abi vaja.
DARK AND DARKER
Extraction shooterite žanriga, mille kõige mõjukam näide on Escape from Tarkov, pole ma varem väga palju kokku puutunud. Seda kuni Dark and Darkerini!
Siinkohal tuleb mainida, et selle mängu varajane ligipääs algas tegelikult juba aastal 2023. Aga arvestades, et see oli mullu üks minu mängitumaid teoseid, siis võib siin erandi teha.
Dark and Darker on paljudest oma žanrikaaslastest erinev, kuna tegu on hoopis keskaegse fantaasiateosega, mis on palju šnitti võtnud Dungeons & Dragons maailmast, eriti mängitavate klasside näol. Nimelt on need suhteliselt üks ühele, vähemalt nime poolest.
Hetkel on mängus 10 erinevat arhetüüpi, võlurist barbarini. Arendajad on varem lubanud, et lisavad ka viimased kaks puuduvat klassi, munk ja paladin, mis on ainult positiivne, arvestades kui suur käsivõitluse fänn ma olen (videomängudes muidugi).
Mängitavus on pealiskaudselt lihtne: mine koobastesse, pista taskud varandusest ja uuest varustusest punni ning lahku. Kuid mis teeb ülesande raskemaks on erinevad kollid kui ka teise mängijad, kellega võib seigeldes kokku põrgata.
Võitlemine on üpriski keeruline, kuid vägagi tasuv, kui see selgeks saab. Õige kauguse hoidmine ja lööginurgad on siin äärmiselt olulised, ning tihtipeale määravad, kas sa kaotad või võidad. Mäng on samuti (veidi piiratud kujul) ka tasuta saadaval, nii et seda on võimalik enne ostmist proovida (mida ma ise tegin… lausa mitme hooaja vältel).
Kuigi paar viimast uuendust on olnud veidi kommuuni lõhestavad, on siiski tegemist veel varajases ligipääsus oleva mänguga. Peab lihtsalt ootama ja lootma, et nii mängijad kui ka arendajad saavad selle teekonna lõpus endale meeldiva teose.
MARVEL RIVALS
Olles kunagi olnud suur Overwatchi fänn, olen ahastuses jälginud kunagise hiiu aeglast ja valusat surma. Tänu sellele mängule sai ju noorem ja veidi ebakindlam Kaspar endale uue, eluaegse sõbragrupi!
Kuigi need hiilgeajad on läbi, ei pea ma enam üksi patja nutma, sest seda Reinhardti kujulist auku mu südames on nüüd täitmas üks teine, veidi vähem kapp tegelane… kes on universumi parim võlur..?
Marvel Rivals on 6v6 tulistamismäng… nagu selle ilmselge inspiratsioon oma hiilgeajal. Rivalsil pole kindlatel rollidel põhinevat mängulaadi ning arendajad on lubanud, et see lähitulevikus ei muutu, mis on omamoodi hea ja halb. Sa ei saa ikkagi lootma jääda, et su suvalised tiimikaaslased on nõus viieks sekundiks Black Widow tagumikust eemale vaatama. Tagumikest rääkides – sellel mängul on üks suur erinevus paljude tulistamismängudega: see on kolmanda isiku vaates.
See suur erinevus oli alguses isegi üpris suureks probleemiks minu Overwatchiga harjunud ajule. Oli see ju üks väheseid tulistamismänge, mida ma enamvähem tõsidusega mängisin. Kuigi olen uue vaateväljaga veidi rohkem harjuda suutnud, on Thori ja teiste lähivõitlust viljelevate tegelastega siiski vahepeal üpriski imelikke momente, kus mulle tundub et löök peaks pihta minema, kuid kuidagi ei taha.
Arvestades aga, et esimene hooaeg alles algas, peaks arendajatele veidi aega andma, sest kindlasti on neil midagi imelist käsil. Esimene täispikk hooaeg on juba mitu päeva väljas olnud ning ma ootan pingsalt kahte viimast Fantastilise Neliku tegelast.
Värske ⚡
-
Kristjan Lustmetsa kaksteist kuud aastal 2024
Kätte on jõudnud see imeline aeg, mil saame heldimusega võtta kokku oma möödunud mänguaasta meeldejäävaimad …
-
Level1 Aasta Mäng 2024 #9 – Rusty’s Retirement
Järjekordne aasta on otsa saamas, mis tähendab, et aeg selgeks teha, millised videomängud paistsid tänavu …
-
Teine Tase 509 × See tuntud arvutimäng on Steam Decki peal väga halb?
Andri mängis Steam Decki peal tuntud strateegiamängu Civilization VI, kuid ei jäänud üldse rahule. Mis …