Head naistepäeva!
Kuuendat korda on tähtpäeva puhul fookuses naissangaritega mängud, mil ühine teema. Sel korral on kõikide peategelasteks hiilivad noored vargad, kel tegelikult sees tuksumas õilis süda.
Midnight Girl
Rahahädas Monique on noor varas, kes Prantsusmaalt minema pääsemiseks võtab ette vaasiröövi. See peaaegu õnnestub, kuid siiski leiab ta end vanglas ja õige pea sealt ka põgenemas. Lüües kampa kurikuulsa röövliga, asub Monique hiigelnoosi jahtima.
Midnight Girlil on fantastiline visuaalne presentatsioon, mis oma puhtuse ja lihtsuse, kuid samas tabava mõjuvusega meenutab üle 10 aasta tagust sarnast sidescroller-hiireklikiseiklust The Silent Age. Kuigi arendusstuudiote nimed on erinevad – Midnight Girli taga seisab Kopenhaagenis baseeruv Italic ApS –, on seletus lihtne. Mõlema mängu üheks põhiloojaks on taanlasest kunstnik-multitalent Thomas Ryder.
Nagu The Silent Age, on ka Midnight Girl minimalistliku kasutajaliidesega ja väga-väga lahe! 60ndate õhustik on realiseeritud suurepäraselt ja märkamatu helitaust annab salamahti naudingule lisakihte. Häälekõne siin ei ole ja millegi pärast ei tunnegi sellest puudust, sest kõik sobib nii hästi kokku. 2023 oli ikka hea mänguaasta!
TÄHTSUS MÄNGUMAASTIKUL:
Mul on tohutult hea meel, et vahel tehakse ka kergeid aga kvaliteetseid hiireklikiseikluseid, mis pigem soovivad jutustada lugu võluvalt kena pildi ja lihtsama interaktiivsusega, mis siiski oskavad kaasa kiskuda ja tegelastest hoolima panna. Midnight Girl on just selline superteos.
Oma neljatunnise kestusega on see paraja pikkusega, kuid õige varsti tahaksin juba järge. Või midagi sarnast Thomas Ryderilt.
Shadow Burglar
Neiu omandab mõrvatud vennakese haual üleloomuliku võimed. Ta saab hämaruses märkamatult liikuda, varjuportaalide vahel hüpata ning pahaaimamatuid kuhugi teise dimensiooni tõmmata. Missioon – näpata pättide käest tagasi kunstnikust vennase maal.
Nüanssidele miks ja kuidas need üleloomulikud võimed tekkisid, ei pöörata tähelepanu ning ka eelmise sajandi algusesse paigutatud lugu on õhuke, aga sobiva muusikataustaga lahe noir’ilik atmosfäär ei lase sel kolmanda isiku vaates ja napilt poole tunnise kestusega mängukesel siiski uppuda.
TÄHTSUS MÄNGUMAASTIKUL:
Shadow Burglar jätab demo mulje ja see ei olegi nii mööda – mäng on vaid üliõpilaste õpinguprojekt. Sellel pole kommertslikku taotlust ning seega on natuke amatöörlikud hääled ja detailivaesus arusaadavad. Igatahes on väga lahe, et Kanada Quebeci ülikool aitab oma parimad õpilastööd Steami ja teeb need tasuta saadavaks.
Shadow Burglar ühena senisest kümnest avaldatud mängukeset on üks tähelepanuväärsemaid ja natuke on isegi kahju, et viimase kolme aasta jooksul, 2022 märtsi alguse ilmumisest saadik, pole tulnud uudist mängu suuremaks tegemisest.
Ladra
Estella ja tema boss on vargapunt, kes kasvatavad üleöö südametunnistuse. Eelmise sõja traumade tõttu tunnevad nad muret, et nende keskaegse maailma riigid taas madinaks valmistuvad. Estella võtab ette mõned missioonid, et vandenõulaste plaanid nässu keerata ja ametile truuks jäädes ka oma taskuid täita.
Ladra on üllatavalt üheülbaline. Siin pole palju muud teha, kui varjust varju joosta ja väärisesemeid otsida ning näpata. Mõnikord on vaja ka kükitada või ühe-klahvi-muukimist teha, aga üldiselt on Ladra ühe triki poni.
Õnneks on Ladra lühike, mõne tunni pikkune, sest sarnaste ruumidega kaartidel on tüütu orienteeruda. Kogu juhtimine käib ainult klaviatuuriga ja kohati kohmakalt. Näiteks ei saa liikumise ajal kükki/püsti asendit muuta. Samuti on raske aru saada, kui kaugelt valvurid Estellat näevad.
Ladra on natuke liiga igavavõitu ja selle suurim väärtus on korralik taustamuusika. Häälte puudumise ja heliefektide vähesuse kõrval hakkab aga seegi pidevalt korduvana lõpuks kõrva riivama.
TÄHTSUS MÄNGUMAASTIKUL:
2015. aastal ilmunud Ladra ei ole kuigi äge, kuid Brasiilias suuresti ühe mehe poolt tehtud mängukesel on muid huvitavaid nüansse. Esiteks pani Bright Flask Gamesi sildi taga olev Silvio Carrera proovile nii enda kui RPG Maker VX Ace mängumootori.
RPG Maker on tööriist, millele on rohkem kui 30 aasta jooksul tehtud musttuhat 90ndate välimusega mängukest ja mis juba ammu rollikate pärusmaalt välja murdnud (RPG Makeri kuulsaim mäng vast ongi hoopis emotsionaalne seiklusmäng To the Moon). Tuleb tunnistada, et ka Silvio Carrera sai arendajana väljakutsega kohandada mootor teisele žanrile suures pildis edukalt hakkama.
Teiseks aitas visadusega lõpetatud mäng värvipimeda mehe karjäärile kindlasti kaasa, sest praeguseks on ta jõudnud tööle Inglismaale Ubisoft Leamingtoni.
Värske ⚡
-
See on üks äärmiselt oluline postitus wrestlingu teemal
Juba mõne aja pärast, 14. märtsil, ilmub tänavune sissekanne WWE maadlusmängude seerias – WWE 2K25. …
-
Palju õnne sünnipäevaks, The Legend of Zelda: Breath of the Wild!
2017. aasta 3. märtsil ilmus Nintendo Switchile (ja Wii U peale, aga kes seda konsooli …
-
Teine Tase 516 × Kui palju võib Eestis mängude tegemisega raha teenida?
Jälle on põhjust rääkida Eestis loodud videomängudest. Nimelt selgus, et ühte mullust mängu on müüdud …