fbpx

Mis saaks olla veel armsam kui mehaanilised loomad, kes pererestoranides lapsi lõbustavad?

No muidugi näha neid samu süütu pilgu ja olekuga mehaanilisi loomi uitamas mööda öise restorani koridore, silmad eredalt peas põlemas ja meelel mõlkumas soov sind endi hulka arvata. Et seda teha, peavad nad sind enne kinni püüdma ja mehaanilise looma sisemusse toppima. Nad teevad seda sinu heaolu nimel, sest nad arvavad, et sina, kui väeti inimene, oled miskipärast oma mehaanilisest kestast välja karanud ja seega püüavadki nad sind taas endisuguseks muuta.

Kas kõlab armsalt või pigem kohutavalt? Vahet ei ole kumb vastus me jaoks loomupärasem on, aga täpselt sellise sisukirjeldusega pisike mäng on Steamis täiesti olemas. Kõik sõgedavõitu õuduse fännid võivad hõisata, sest  Five Night At Freddy’s näeb välja nagu košmaarne unenägu, mis on Silent Hill’i luupainajalikud monstrumid suurte nunnude maskottide vastu välja vahetanud.

fivenights1

Five Nights at Freddy’s on küll tagasihoidliku visuaali, disaini ja mängitavusega indie-teos, kuid tagasihoidlikkus või minimalism ei ole kunagi tähendanud seda, et mäng ei suudaks olla painajalik, pingeline ja kõhe elamus. Five Night At Freddy’s annab mängijale küllaltki huvitava postitsiooni, kus tuleb hoolitseda selle eest, et ta deemonlike robotloomade embusesse ei satuks. Nimelt asetatakse mängija restorani öövalvuri ametisse. Tema ülesandeks on kaamerate abil jälgida robotloomade liikumist ja hoida ära nende mängijani jõudmist. Selleks peab vähese elektriga varustatud kaamerate ja uste abil loomade liikumist  piirama. Probleem on aga selles, et elektrigeneraator kulub kiirelt ning robotloomad tarduvad alati, kui nad on kaamerate vaateväljas. Seega on mängija sunnitud elektriressursse säästlikult tarbima ja uksi, tulesid ning kaamerat võimalikult minimaalselt kasutama. Kogu selle õudusunenäo eesmärgiks on hommikuni elus püsida.

Kõlab vahvalt? Igatahes!

Five Nights At Freddy’s on hetkel Steami vahendusel kiirelt kättesaadav. Ka Level1 kirjutab mängust esimesel võimalusel arvustuse, sest tegu on mänguga, mida peame proovima.

Allikas: Eurogamer