Super Mario Maker oli üks eelmise aasta parimaid mänge, mida kõnetab ilmekalt ka tema esindatus Level1 Aasta Mängu 5 parima kandidaadi seas. Ma isegi ei tea, mitmel korral ma nüüdseks seda maininud olen, ent alates mängu soetamise hetkest saadik olen ma peaaegu igal õhtul Wii U konsooli kasvõi kümneks minutiks tööle pannud, et taaskord paar levelit läbida. Tegu on hea mänguga, mis muutub pidevalt aina paremaks. Aga samuti olen ma mitmel korral õhtust paar tundi varastanud, et ise üks level valmis ehitada. Siinkohal kõikidele kohalikele Wii U ja Super Mario Makeri omanikele (keda, lisaks minule ja Puhata&Mängida Rainerile, on veel vähemalt üks) väike kiirtutvustus kõikidest minu loomingutest.
„NOT a Spike Lee Joint“
See oli esimene level, mida ma peale tema valmistamist ühel või teisel hetkel oma netti laetud tasemete nimistust ära ei kustutanud, sest esmakordselt oli tegu, noh, hea loominguga. Eelmised olid kaootilised ning suvaliselt kokku klopsitud, ent „Not a Spike Lee Joint“ omab fookust ja kindlat ülesehitust. Pisut on ka trollimist. Kasutatud on New Super Mario Bros. U stiili ning kindluse alateemat. Pealkiri on ilmselge viide Spike Lee osalusele eelmise aastal ilmunud NBA 2K15. Pärast avastasin internetist, et on teisigi sarnase ideega inimesi – „A Spike-ly Joint“ on näiteks tunduvalt fantaasiarikkam nimi. Leveleid otsida lubav veebibrauser on taseme raskusastmeks pannud Super Expert. Tehke sellest omad järeldused.
„Hidden, yet traditional“
Ma ausalt öelda ei ole kindel, kust kohast see nimi sündis. Level ise on üsna lihtsakoeline ning sündis peamiselt suvaliste eksperimentide käigus. Samas on ta piisavalt märkimisväärne, kuna pani alguse minu kindlale eelistusele levelite tegemisel – enamjaolt kasutan just Super Mario Worldi stiili. Seekord lihtsa maapinna alateemaga. Raskusaste (petlikult) Expert.
„It came to me in a dream“
…ei tulnud mulle siiski unes pähe. Olin täiesti ärkvel. Järjekordne juhus, kus ma olen taseme nime kuskilt õhust välja võlunud. Praeguse seisuga minu tehtud levelitest kõige populaarsem, kokku on seda proovinud 63 inimest, neist kõigest 12 on ka taseme lõppu näinud, mille tulemusena on raskusastmeks taaskord Expert. Üldiselt on tegu konkreetse ja sirgjoonelise platvormikaga, mis ei nõua erilist ajude ragistamist. Järjekordne Super Mario Worldi stiili kasutamine, ent kahe alateemaga – kummitusmaja ja kindlus. Kasutaja Cris ütles, et see on „Pretty challenging! But a lot of fun!“
„Lava jungle insanity“
Selles levelis on laavat, on džunglit ja on hullumeelsust…. vist. Minu esmakordne katsetus Super Mario Bros. 3 stiiliga, alateemaks taaskord kindlus. Miskipärast pole üheski kindluses põrandaid ning selle asemel on hoopiski tuliselt pulbitsev laava. Pisut peamurdmist, ent enamjaolt siiski tavapärast platvormikatele omast hüppamist nõudev tase. 38-st inimesest on lõpuni jõudnud miskipärast vaid 3, seega jällegi on tegu Expert leveliga. Üks isiklikest lemmikutest, seega teeb pisut nukraks, et niivõrd väheste inimesteni jõudnud.
„Don’t play this awful level…“
Päriselt, ära tee seda. See on level, mis sündis mitme erineva faktori tulemusena. Üheks oli igavus, teiseks asjaolu, et ma polnud seni ühtegi aksepteeritavat taset esimese Super Mario Bros. stiilis teinud. Arvake, mis alateemaks on? Kindlus! Sest no, miks mitte. Minu seni üles laetud 7-st levelist on see ilmselgelt kõige ebapopulaarsem – ainult 19 inimest on seda proovinud ning vaid kaks on lõppu jõudnud. Seetõttu on ka raskusaste vastav – Super Expert!
„Peztopia“
See on see. Minu meistriteos. Minu magnum opus. Level, mis on tehtud eelkõige just ühele konkreetsele isikule, eesmärgiga ta murda. Level, millega nägin kõige rohkem vaeva ning tavaline ühe-kahe õhtu pusimine valgus nädalapikkuseks (kui mitte enam). Level, mis kahjuks ei saanud oma eesmärgiga hakkama. Nii „Peztopia“ (kui ka sellele järgnev osa) kasutab Super Mario Worldi stiili (mis on ilmselgelt parim stiil) ning alateemadeks õhulaev ning koopad. Kokku on „Peztopiat“ proovinud alistada 32 inimest ning lisaks Rainerile on sellega hakkama saanud veel kaks inimest. Raskustase, ilmselgelt, Super Expert. Aga „Peztopia“ on alles algus, esimene osa suuremast saagast!
„A Walk in the Park“
Jalutuskäik pargis pidi olema nö rahulikum, lihtsam ja väike puhkus kahe gigandi vahel. Tuleb välja, et tegu on tõesti mu kõige kergema leveliga, aga see on siiski tunduvalt raskem, kui ma arvasin. Loodetud Easy raskusaste jäi saamata, selle asemel ilutseb hetkel hoopis Normal. Üritasin naasta Super Mario Bros. 3 stiili juurde, alateemaks sel korral maapind. 29-st inimesest on selle läbinud tervelt 10, kuigi kasutaja Maggie jättis kommentaari, mille sõnul on antud tase „super hard XC“. Ei saagi päris täpselt aru, kas ta mõtleb seda tõsiselt või mitte.
Super Mario Maker kasutab süsteemi, mille kohaselt on igal kasutajal esialgu õigus üles laadida kokku 10 levelit. Kui inimesed autasustavad leveleid tähtedega, saavad kasutajad teatud piirideni jõudes nö rohkem ruumi juurde. Mul on hetkel 31 tähte, järgmine (või õigemini esimene laiendus) on 50 tähe täitumise juures. Minna on veel küll. Aga kui ei tulegi rohkem juurde, võin Tarantino kombel peale 10 tegemist pooleli jätta küll. Seniks aga, kui nähtu meeldis ja tahad rohkem, hoia silm peal mu Super Mario Maker Bookmark profiilil ja/või mu twitteril.
Värske ⚡
-
Teine Tase 502 × Kes teeb paremaid mänge: eestlased või lätlased?
Oleme tänavu korduvalt rääkinud headest Eestis loodud videomängudest. Millega aga tegelevad meie lõunanaabrid? Piilume piiri …
-
Ludoloogia logi: militaarmasinatega meestepäev
Head meestepäeva! Täna taas mänguteemast, mis kõnetab pigem meessugu – lendavad militaarmasinad. „Top Gun: Maverick“ …
-
Ära mängi seda mängu ei kümneka, viieka ega isegi kaheka eest!
Unknown 9: Awakening on osa Bandai Namco laiemast multimeedia frantsiisist. Seda maailma katavad raamatud, koomiks, …