fbpx

ARVUSTUS: Skyfront VR

Kui meenutada kunagist võrgus mängitavat ja adrenaliinilanegut pakkuvat netitulistamist Quake, siis Skyfront VR on justkui virtuaalreaalsuse ajastu Quake (või Worms). Kas tegemist on järgmise tehnoloogiainnovatsiooniga Eestist?

Skyfront VR on kodumaise mängustuudio Levity Play poolt loodud netipõhine mitmikmäng, kus ellujäämise ja võidu kojutoomise nimel teiste mängijatega võideldakse. Antud artikli kirjutamise ajal veel alg-faasis olevas teoses just palju mängijaid ei kohta, aga õigel ajal leiab vastaseid küll. Kui parasjagu kedagi serveritest ei leia, saad oma oskusi lihvida arvuti poolt juhitud Killer Botide abil. Nad võivad tunduda alguses liiga kergelt hävitatavad, aga neid alahinnates teevad nad mängijale korraliku kambaka.

Millega kõmmutada?

Viie erineva relva vahel saab valida kaks tükki ühe raundi jaoks. Hea oleks neid kombineerida oma oskuste, erivõimete ja taktikatega. Relvavalikus on automaat, revolver, raketiheitja, snaiper ja blunderbuss. Kolmanda relvana on alati valikus, ee… „lendamise-püss, bungee?“.  Järgnevalt videovalik relvadest ja mida nendega teha saab:

Kas olla nähtamatu või näha läbi seina?

Oskuseid on valikus samuti viis – ravitsemine, lööklaine, kilp, nähtamatu olemine ja röntgen-nägemine. Ravitsemine annab mängijale 5 sekundiks juurde 40 elupunkti sekundi kohta, lööklaine saadab vastase poole üpris lühikese vahemaa peale ja aeglaselt liikuva lööklaine, mis võtab kõigest 90% (ehk 180 elupunkti) tema elust. Kilp annab päris asjaliku, kogu keha katva kaitsekihi 6 sekundiks (parim valik suure tule all olemiseks), nähtamatu olemine teeb mängija 6 sekundiks teistele nähtamatuks ning X-Ray aktiveerib (samuti 6 sekundiks) nn. kuumasensorid, mis näitavad mängijale kursorite näol, kus vastased asuvad. Kõikidel oskustel on 20 sekundit mahajahtumis- või laadimisaega. Oskused näevad välja järgmised:

Otse peale või ringiga külje alla?

Oskustest saab valida ühe kummalegi käele ja korraga võib kasutada ka kahte samasugust, kui mõni kaval taktika nõuab näiteks mõne oskuse suuremat osakaalu. Ka üht tüüpi relva valimine ei pane sedasama püssi automaatselt mõlemasse kätte, samas on seegi täiesti adekvaatne strateegia. Näiteks saab kahte „lendamise-püssi“ kasutades kiiremini liigelda või vastasele korralikult kuuma anda, talle külje alla hiilida ja teda kahe blunderbuss Maximusega lasta.

Mängustiili saab kujundada vastavalt oskustele või eelistustele. Mäng võimaldab olla hiiliv ja salakaval, peitudes majas, lennates kõrgelt või madalalt ja tulistades kaugelt rakettidega. Või kui son soov adrenaliinitaset tõsta ja vastasele ehtsat Hollywoodi märulit pakkuda, saab neile ligi lennata ja kõikidest relvadest tuld anda.

Ämbrit kõrvale võtta polegi vaja!

Iiveldusevaba mäng täidab oma lubadust. Lendamiseks mõeldud „püss“ viib mängijat edasi esiteks raketijõul, millel on n-ö järelpõleti kiiremaks liikumiseks (umbes nagu rakett sõjalennukil) ning lisaks veel ka on Worms Armageddon stiilis ninjaköis – oma püssist saab seinte pihta konksu tulistada ja end neile ligi tõmmata. Liikumine kolmemõõtmelises ruumis tundub väga loomulik ning sellest tulenevalt ei teki iiveldust. On näha, et arendajad on tolle tüüpvea (iivelduse tekkimine lendamise tagajärjel) väga hästi lahendanud.

Hetkel tundub, et mängus on võimalik võistelda ainult deathmatch mängulaadis, teiste laadide saabumise kohta hetkel infot pole jagada. Mängu reklaamklipis mainitakse ka meeskonnaliikme aitamist, aga ise mängides ei ma muud mängutüüpi ei kohanud… Ma arvan, et kallis lugeja võiks selles ise veenduda ja Skyfront VR-i kas osta või minna seda mõnda VR-mänguruumi proovima!