fbpx

Kuu aega tagasi paljastatud Geforce Partner Program tekitas nii mõneski entusiastis hirmutunnet – Nvidia tahtis teistele teadmata, pool-legaalsete meetoditega oma partneritelt mänguritele mõeldud brände (nt. ASUS ROG, MSI Gaming, Gigabyte Aorus) omastada. Tegu oli salajase kampaaniaga, millest keegi ei julgenud tagajärgede tõttu rääkida. Nüüd otsustas tehnikagigant aga programmi ära lõpetada.

Oma blogis rääkis maailma populaarsemaid graafilisi kiipe arendav firma sellest, kuidas tegu oli kasutajate valikuid parandava kampaaniaga, reaalsuses oli aga see pigem segadust tekitav. GPP – Nvidia sõnade järgi – pidi selgemaks tegema Geforce’i ja Radeoni kaartide vahed… sõltumata sellest, et igal karbil on alati selgelt olemas kas roheline Geforce’i või punane Radeoni logo.

Samuti räägib firma pidevalt „läbipaistvusest“, mis oli avalikes blogides ja GPP-d mainivates postitustes puudulik – räägiti pigem üldiselt ning väga turunduslikult. Geforce Partner programmi põhidokument pole samuti tänani avalikkuseni jõudnud, nii et täpseid GPP punkte teada ei ole, kogu info oli pärit tuntud tehnikakirjaniku Kyle Bennetti avaldatud artiklist.

Kui alguses ei olnud selge, kas tegu oli AMD poolt algatatud laimukampaania või päris tarbijavalikuid vähendava programmiga, siis ajaga olukord muutus. „Esimene GPP reegel – mitte rääkida GPP-st.“ Nüüd on kõik täiesti selge – tagasilöök oli niivõrd tugev (uudised jõudsid isegi Euroopa komisjonini), et kõik said aru, millega tegu on. Nvidiani jõudsid teated, et nii tarbijad kui ka firma suurpartnerid ei olnud olukorraga rahul ning programm saigi lõpetatud.

Loodame, et see ei tähenda programmi salaja jätkumist ja partneritele veelgi suuremate nõudete esitamist.

Allikas: Nvidia