Gamesomil õnnestus mul proovida kahte VR-kogemust, millega tutvumist enim ootasin!
Esimeseks oli Cybershoes – jalgade külge kinnitatavad (ilmselt 3D-prinditud) tallad, mille põhjale on paigaldatud kasutaja jalaliigutusi tõlgendavad rullikud. Taldade liikumist püüab eraldiseisev majakate komplekt.
Ma ootasin Cybershoes taldadelt palju, aga kahjuks pidin nende potentsiaalis natuke pettuma. Tehnilised viperused kõrvale jättes, nõuab taldade kasutamine jalgadega mööda maad edasi-tagasi lohistamist ja see on omajagu ebamugav. Selline sammumist imiteeriv liigutus paneb pöörlema taldade rullikud ning tõlgendub mängus kõndimiseks/jooksmiseks. Esmakordsel proovimisel oli taoline lohistamine aga väga harjumatu ning väsitas jalad juba vaid mõneminutise mängimise järel.
Tavaliselt ei tekita VR mul iiveldust ega tasakaaluprobleeme, Cybershoes abil kõndimine aga suutis mul südame kergelt pahaks ajada küll. Õnneks on taldade tundlikkust võimalik reguleerida ning on tõenäoline, et minule kohandatud sätetega sellist reaktsiooni hiljem ei tekiks.
Teine ja minu jaoks oluliselt laialdasema kasutuspotentsiaaliga proovitud toode oli Icaros VR fitness-seade. Icaros seadmega on võimalik erinevates simulatsioonides näiteks läbi õhu või vee liuelda, kasutades enda suuna reguleerimiseks terve kere liigutusi. Valdavalt kasutab mängija (või trennitegija?) Icaros seadmel olles kere- ja kõhulihaseid ning Andri, kellega koos toodet proovitud sai, tundis pärast demo lõpetamist, et on tõesti trenni tehtud.
Kuigi alguses tundus seadme kasutamise asend ebaloomulik, muutus see niipea, kui põhiline selge oli, üsna intuitiivseks.
Kindlasti on Cybershoes taldade ja Icaros seadme sihtturud erinevad. Esimene on suunatud lõpptarbijale. Julgen aga spekuleerida, et inimene, kes on ostnud endale kalli VR-võimekusega arvuti ja VR-seadme, hakkab Cybershoes taldu ostma vaid juhul, kui ta on tõeline virtuaalreaalsusfanatt. Niigi kitsal VR-turul ei tasuks sellisele kliendile lootma jääda. Icaros seadme klient on pigem VR-mängutuba või jõusaal, kes näeb virtuaalreaalsuse ja trenni ühendamise potentsiaali. Olles ise seotud VR-mängu arendamisega, usun, et mängutubadel on hetkel oluline roll selle elus hoidmisel.
Icaros on seda taibanud JA loonud ägeda toote! Hetkel minu jaoks sellest piisab, et tahta näha, mida toob Icarose tulevik. Loodame, et nad ei lenda päikesele liiga lähedale.
Värske ⚡
-
Teine Tase 502 × Kes teeb paremaid mänge: eestlased või lätlased?
Oleme tänavu korduvalt rääkinud headest Eestis loodud videomängudest. Millega aga tegelevad meie lõunanaabrid? Piilume piiri …
-
Ludoloogia logi: militaarmasinatega meestepäev
Head meestepäeva! Täna taas mänguteemast, mis kõnetab pigem meessugu – lendavad militaarmasinad. „Top Gun: Maverick“ …
-
Ära mängi seda mängu ei kümneka, viieka ega isegi kaheka eest!
Unknown 9: Awakening on osa Bandai Namco laiemast multimeedia frantsiisist. Seda maailma katavad raamatud, koomiks, …