Alustasime oma aastat teadaandega, et Level1 lõpetab igapäevaste uudisartiklite tegemise ning tagasiside on seni olnud äärmiselt positiivne. See on lasknud meil keskenduda pikematele artiklitele ning mõelda teistegi projektide elluviimisele. Üks selline, mille mõtteid oleme mõlgutanud juba aastaid, on füüsilise ajakirja väljaandmine.
Videomängudest on kohalikus traditsioonilises meedias kirjutatud varem küll ja veel, ent mitte kunagi pole mängud olnud esiplaanil. Neid on liidetud külge tehnoloogiaajakirjadele (tänapäeval parimaks näiteks [digi]) või neist on kirjutatud siis, kui olukord seda nõudnud.
Viimase puhul on parimaks näiteks Eesti arvutimäng Disco Elysium, mida kajastasid kõik suuremad meediaportaalid ning mille arvustused ilmusid ka päevalehtede vahel. Seega tundub, et pole olemas paremat aega loomaks ajakirja, mis keskendub vaid videomängudele ning nendega seonduvale. Nüüd jäävad vaid alles küsimused: kuidas, kellele, kellega ning milline saaks olema ajakirja sisu? Eks täpsemaid küsimusi teki aja jooksul veelgi, ent need on mõned, mis kindlasti rohkem tähelepanu vajavad.
Räägime sellest, mis tähtsaim, ehk sisust. Me soovime, et mängudest räägitakse ka mõnes muus võtmes, kui vaid pelk tootearvustus. Lisaks peaksid tekstid üldjuhul olema ajatud. Tagatipuks oleks see ideaalne võimalus keskenduda kõige tähtsamale, ehk Maarjamaa mängutööstusele. Samuti, kuna paljud Level1 liikmed läbi aegade omavad nõrkust nimega disain, oleks trükise visuaalne ilme meie jaoks ääretult oluline. Ilmselgelt on tähtsal kohal ka kvaliteet – üks element, tänu millele jõudsime aasta alguses vastu võetud otsuseni. Kindlasti ei puuduks ajakirjast ka külalisautorid, -kunstnikud ja -disainerid.
Praegu on need kõik muidugi uitmõtted. Teoreetilises ruumis eksisteerivad ideed, mis ei pruugi kunagi reaalsuseks saada. Siin tulete mängu teie, kallid lugejad. Veebi sisu luua on lihtne, sellega kaasnevad vaid miniatuursed riskid. Füüsilise ajakirja tegemine on samm, mille astumiseks on vaja pisut julgestust ning siinkohal ei piisa pitsist kangemast. Vaja oleks teada, et meie mõte ei tunduks atraktiivne vaid meile endale, vaid ka kõigile teile.
Kusjuures, ülaltoodud idee istutati mulle pähe 2016. aastal, kui sattusin peale ühele huvitavale Kickstarteri projektile. Selleks oli mänguajakiri A Profound Waste of Time. Oleks imeline hoida enda käte vahel midagi sarnast, ent mille kaante vahelt vaataksid mulle vastu emakeelsed sõnad. Olgu märgitud, et sarnaselt eelmainitud väljaandele poleks ka meie ponnistuste viljaks perioodiline trükis, vaid pigem üksik number või paar.
Kui kõik see, mida ma teile põgusalt tutvustasin, kõnetab teid, siis andke sellest palun teada. Meiliaadress levelup@level1.ee, Facebooki sõnumid, Twitteri ja Instagrami DM-id (kuhu saab sisse slaidida), meie Discordi kanal, tuvipost, sellest veelgi aeglasem Omniva või kirjutage kasvõi meile endile. Olgu tagasiside positiivne või negatiivne – peaasi, et see saladuseks ei jääks!
Värske ⚡
-
Teine Tase 502 × Kes teeb paremaid mänge: eestlased või lätlased?
Oleme tänavu korduvalt rääkinud headest Eestis loodud videomängudest. Millega aga tegelevad meie lõunanaabrid? Piilume piiri …
-
Ludoloogia logi: militaarmasinatega meestepäev
Head meestepäeva! Täna taas mänguteemast, mis kõnetab pigem meessugu – lendavad militaarmasinad. „Top Gun: Maverick“ …
-
Ära mängi seda mängu ei kümneka, viieka ega isegi kaheka eest!
Unknown 9: Awakening on osa Bandai Namco laiemast multimeedia frantsiisist. Seda maailma katavad raamatud, koomiks, …