fbpx

Möödunud E3 jooksul välja kuulutatud Remedy Entertainmenti poolt (Max Payne 1-2, Alan Wake) arendatav ja Microsofti hõlma alt levitatav Quantum Break pidi esialgu ilmuma 2014. aasta jooksul, kuid nüüd lükati mäng, nagu nii paljud teised enne seda, uude aastasse. Lohutuseks ilmus uus video, mis tutvustab mängumehaanikat ja lugu ning lisati, et rohkem ei näe me mitte 10. juunil algava E3 ajal, vaid hoopis augustis toimuva Gamescomi jooksul.

Quantum Break’ist on saanud üks osa aina suurenevast nimekirjast mängudest, mis kuulutati välja kas ülemöödunud või möödunud E3, kuid on nüüdseks edasi lükatud aastasse 2015. Seni on nendeks teiste seas olnud Sony 30 kaadrit sekundis jooksev The Order: 1886, Ubisofti taktikaline MMORPG tulistamismäng The Division, Warner Bros’i autosõidumäng Mad Max, Techlandi zombie-parkour Dying Light, alles hiljuti edasi lükatud Rocksteady järg Batman: Arkham Knight ja poolakate CD Project RED’i The Witcher 3: Wild Hunt.

image_the_order_1886-23530-2752_0002
The Order: 1886

Tekkinud on kummaline olukord, kus uute konsoolidele mõeldud mängud ei saa lihtsalt valmis. Kas asi on arendajates või konsoolides? Kas ei suudeta tabada 1080p-d ja 60 kaadrit sekundis nagu algselt uue generatsiooni konsoolide puhul reklaamiti? Seda niikuinii mitte. Võtame kas või näiteks Watch Dogs’i – PS4 suudab tabada ainult 900p, Xbox One 792p ja mõlemad jooksevad 30 kaadrit sekundis. PC peal on olukord veelgi keerulisem  – isegi maksimaalsete sätete puhul on keeruline hoida kaadrisagedust ühtlasena. Avatud maailmaga mängude puhul ongi arendus keerulisem. Õnneks ei hakanud näiteks Rockstars GTA V kohe PC peale ümber portima. See oleks olnud sama ebameeldiv nagu GTA IV. Dying Light peaks jooksma 1080p ja 60fps mõlemal konsoolil. Iseasi, kas see hakkab nii olema ka reaalsuses. Ka see võib olla üks edasi lükkamise põhjusest.

The Witcher 3: Wild Hunt omaette anomaalia. Kinnitamata andmetel hakkab mäng Xbox One’i peal jooksma 720p ja 30fps, PS4 peal aga 1080p ja 30fps. Mõlemat vaevab eelmise konsooligeneratsiooni kaadrisagedus. PC peal peaks avatud maailmaga ja väidetavalt mitte ühegi laadmisajaga The Witcher 3: Wild Hunt olema omaette ooper. Konsoolid jäävad kaugele maha. Mäng lükati siiski järgmise aasta veebruari peale. Kahju, aga siiski mõistetav, sest poolakad ise lasevad oma mängu välja. Neid ei lükka tagant suur levitaja, vaid soov anda mängule kuju, vorm ja sisu, mille poolest nad esialgu tuntuks said. Eks avatud maailm ja konkurents selle aasta oktoobris ilmuva Dragon Age: Inquisition’iga on ka hea motivaator maksimumi saavutamiseks.

vlcsnap-00015
Watch Dogs

Viimane kõige populaarsem edasi lükatud mäng oligi Watch Dogs ning edasi lükkamine ei päästnud Ubisofti seni enimmüüdud mängu korduvatest probleemidest nii konsoolide kui ka arvuti peal. PC versioon on endiselt tahumatu, detailivaene, halva pordiga mäng, mille ilmumise asjaolusid on võrreldud isegi omaaegse SimCity katastroofilise algusega. Ühesõnaga ei pruugi korduv edasilükkamine mängu päästa. Pigem viitab tähtaegadele vilistamine suurte levitajate ja stuudiote liiga suurtele nõudmistele arendajatele, kes vaatamata suurele hulgale stuudio allüksustele nagu Ubisoft ja nende 10 allstuudiot Assassin’s Creed: Unity juures, ei suuda nii suure kaliibriga mängu nagu Watch Dogs ikkagi aastase edumaaga ette valmistada. Kas nüüd peaks rohkem kahtlema uue Assassin’s Creed’i ja The Division’i suhtes? Ubisoft olevat juba vihjanud, et E3 ajal saame näha nende uut mängu, milleks pole ükski varasem seeria.

quantum_spl
Quantum Break

Viimane edasi lükatud mäng Quantum Break paistab olevat tüüpiline Remedy – kolmanda isiku vaates tulistamismäng, mis on seadnud mehaanikale uue konksu (varasemalt aegluup ja valgus kui relv ja nüüd siis ajaga manipuleerimine), mille lugu peaks olema haarav ja peategelane huvitav. Mäng ilmub ainult Xbox One’i peale. Need, kes on jälginud Microsofti plaane Xbox One’i jaoks ilmselt juba teavad, et uue Halo‘ga samal ajal valmib ka samanimeline teleseriaal. Ainult et see ei hakka olema tavaline sari, vaid Microsofti enda toodang Xbox One’i kui multimeediakeskuse peal. Quantum Break’i puhul toimub sama tehing – mäng ja sari. Mõlemad on Xbox One’i jaoks eksklusiivsed. Eks sarja loomine paralleelselt mänguga võib ka olla edasi lükkamise üks põhjustest. Halo puhul võib tekkida sama olukord.

The Order: 1886The Division, Mad Max, Dying Light ja Batman: Arkham Knight – need kõik on olnud kaua aega töös. Kas tegu on üksnes reklaamitrikiga, et mängust räägitaks ja kirjutataks rohkem? Täitsa võimalik, sest Watch Dogs’i puhul selline taktika töötas. Mäng on Ubisofti jaoks ülimalt edukas.

Police_station_corridor_web_101402
The Division

Kui paljud tuleva nädala teispäeval algava E3 jooksul välja kuulutatud mängud lükatakse hiljem edasi? Kas on võimalik, et 2015. aasta E3 ajal näeme jälle korduvalt edasi lükatud mängude uusi treilereid? Kui palju näeme seekordse E3 ajal mänge, mis kuulutati välja eelmisel korral ja pidid juba nüüd väljas olema või kohe kohe ilmuma?
E3 on kohe algamas. Pakun, et seekord kuulutatakse välja kohutavalt palju järgesid, näidatakse hilinevate mängude uusi treilereid ja üllatatakse mõne uue ja väga huvitava mänguga, mis võib olla ka mõnele konsoolile eksklusiivne. Tähtajad sätitakse paika, aga raske on ühte kindlat kuupäeva oodata kui on nii palju näiteid, et nendest ei peeta kinni.

E3 oli teemaks ka Level 1 viimases podcastis.