fbpx

Gamescom 2014 – head ja vead

Järjekordne mängumess on läbi saanud ning kätte jõudnud aeg tibusid lugeda. Tibude all peame silmas aga otse loomulikult uusi, värskelt väljakuulutatud videomänge, mis käed, varbad ja muud kehaosad ootusärevusest värisema paneksid. Vähemalt teoorias. Kuna Gamescomil toimunud pressikonverentsidel näidati päris palju juba E3 raames näidatud kraami, oleme seekord kokkuhoidlikud ning teeme üldise kokkuvõtte, selle asemel et igale pressikale eraldi postitus pühendada.

Head:

+ Silent Hill tuli salaja

Hästi palju räägiti mängudest, mille kohta me juba teadsime, et nad tulekul on ning väga vähe lisati uut infot. Ometigi räägiti ka mõnest uuest mängust, eriti just Sony pressikonverentsil. Või nii vähemalt tundus. Üks, millest aga üldse ei räägitud, oli uus Silent Hilli seeria osa. Selle asemel soovitati kõikidel vaatajatel-kuulajatel (kes omavad PS4 konsooli) PSNist alla tirida P.T.(Playable Teaser), mis kokkuvõtvalt justkui ühe täiesti uue õudusmängu demo rolli etendas. Kõik, kes kõnealuse demo läbisid, avastasid selle lõpust aga täiesti uue Silent Hilli treileri. Kuid üllatused ei lõppenud seal – mängu eestvedajateks on legendaarne Hideo Kojima ja filmiguru Guillermo Del Toro isiklikult, peaosalise rolli aga kehastab The Walking Dead’i seriaaliga tuntust kogunud Norman Reedus. Tore, kui tänapäeval, mil mängu väljastamisele eelneb kakssada kõiki saladusi paljastavat treilerit, on võimalik veel mängureid positiivselt üllatada!

silent hills

+ Bloodborne näitas nägu

Ja kui ma ütlen nägu, siis mõtlen ma selle all muidugi videot sellest, milline mäng ise välja nägema hakkab. Olgugi, et seda piisavalt palju ei näidatud…ja et selle näitamine Sony ametliku pressikonverentsi ossa ei mahtunud…Aga siiski!

+ Paljud PC mängud tulevad konsoolidele!

See on rohkem isiklikum plusspunkt kui eelmised. Olen ju varemgi hädaldanud, et kehva rüperaali tõttu pean paljudest lahedatest PC mängudest enda suu puhtaks pühkima. Gamescomil aga kuulutasid mõlemad suurkompaniid (Microsoft ja Sony, kes siis veel), et varsti jõuavad nende konsoolidele sellised teosed nagu The Vanishing of Ethan Carter ja Goat Simulator, Super Hot ja Papers, Please, Smite ja Space Engineers…nimekiri on üpriski pikk ning üsna peatselt on paljudel konsooliomanikel tunduvalt rohkem mänge, millele käsi külge panna!

SUPERHOT

Vead:

– Paljud PC mängud tulevad konsoolidele…

Muidugi, eelnevalt plusspunktide alla liigitatud seika saab vaadelda ka teise külje alt – miks tegelete PC mängude portimisega selle asemel, et luua midagi uut ja huvitavat, mis oleks värske ja kohe algselt konsoolidele mõeldud. Sama kehtib ka vastupidi, muidugi. Lõpp arutule portimisele…? „Esimesena konsoolidel“ oli fraas, mis mõlema suure konsoolitootja pressikonverentsilt korduvalt läbi käis. Tänu sellele sai valdav enamus aru, et küll jõuab see PC mäng varsti ka teisele konsoolile, lihtsalt esimele jõuab ta varem. Ja rääkides ajalisest eksklusiivsusest…

Rise of the Tomb Raider ja vihased fännid

Microsoft kuulutas oma pressikonverentsil, et järgmiste pühade ajal (ehk aastal 2015) ilmub uus Tomb Raider eksklusiivselt ainult Xboxil (nii One’il kui ka 360’l). Kuigi sellest võis välja lugeda ajalist eksklusiivsust (mis, nagu hiljem selgus, seda ka oli), otsustasid tuhanded fännid oma pettumust ja nördimust mängu arendajate ja väljastajate sotsiaalmeedia lehekülgedel üles näidata, neid igasugustesse kohtadesse saata ja muud säärast. Viisakas käitumine visati aknast välja nii välis- kui ka kodumaalaste poolt. Taaskord tuli tõdeda, et paljude mängurite puhul kehtib seadus „Enne ütle, siis mõtle“.

Rise of the Tomb Raider

– PS Vita on jätkuvalt surnud.

E3 ajal toimunud pressikonverentsil rääkis Sony PS Vitast vaid möödaminnes. Paljud inimesed lootsid, et Los Angeleses oma eemalolemisega hiilanud pihukonsoolile jagatakse Euroopa pinnal tunduvalt rohkem armastust ning et Gamescom 2014 on just õige aeg ja koht, mil Sony tuleb, näitab ja kukutab mikrofoni. Ometigi see nii ei olnud, ajalugu kordas ennast ning taaskord pidid PS Vita omanikud (kõik kolm) nukralt tõdema, et nende toode kõlbab Sony suurte ninade arust ainult paberiraskuseks. Miks muidu üks Vita ägedaim eksklusiivmäng peagi PS4’ja peale jõuab?

– EA, miks sa üldse Kölni tulid?

Juba varem nähtud mängud – 15 minutit Sims 4‘ja, Battlefield: Hardline’i üksikmäng, kohustuslik sport ning lati alt läbi roomav Bioware’i rollimäng. Ei mingit uut infot Star Wars: Battlefront’i kohta ning vähem kui üks video Mirror’s Edge 2‘st. EA pressikonverentsi jälgimise võtab väga ilmekalt kokku järgnev video –

Tegelikult näidati sel üritusel rohkem, kui selle teksti sisse mahtus, ent üpris palju suudeti jääda neutraalsele pinnale hõljuma. Quantum Break tundus äge, ent samas justkui uppus iganenud stereotüüpide sisse. Until Dawn tekitas uudishimu, aga kahjuks on selle uue puhul tegu üles soojendatud vanaga. Indie-mängude ülemvõim tegi tuju heaks…kuniks hetkeni, mil tekkis mõistmine, et indie on uus AAA. Selline oligi Gamescom 2014 – üpris põnev, aga samas ka üldse mitte.