fbpx

Esmamuljed uuest Oculus Riftist

Virtuaalreaalsus ja selle sünonüüm Oculus Rift on tormijooksuga maailma vallutamas. Seda ei peata ka asjaolu, et ei Oculus Rift ega ükski teine virtuaalreaalsuse prillitootja pole veel lasknud välja oma tavakasutajatele mõeldud lõppversiooni. Sellest hoolimata on VR prillidest saanud kuumem teema kui jalgpall ja see teine asi ning Oculus Rifti lõppversiooni müügile tulekut oodatakse rohkem kui GTA V ilmumist PC peale.

Juulis alustati arendajatele mõeldud Oculus Rift’i teise versiooni, ehk DK2’e (Development Kit 2), järjekorras saatmist eeltellijatele ning ka meil õnnestus need pähe tõmmata ning pea ees virtuaalreaalsusesse sukelduda. Kuigi sõnades on seda kogemust raske kirjeldada, annan endast parima ning ei unusta ära ka võrdlust eelmise arendajatele mõeldud versiooniga. Kui otsid tehnilist kirjeldust DK2’e olemusest ja sellest, kuidas see su aju ära petab, oled sattunud valesse kohta.

Uus Oculus Rift on kordades parem!

_MG_9590

Alustama peab algusest: uus Oculus Rift on parem kui eelmine. Parandatud on peaaegu kõik vead, mis DK1’te kimbutasid.

Kõigepealt ekraan

Oculus Rifti ja Samsungi omavaheline koostöö on jõudnud nii kaugele, et DK2 omab Samsung Galaxy Note 3 AMOLED ekraani. See tähendab, et pilt, mida näeme läbi läätsede, sisaldab rohkem piksleid, on teravam ning kontrastsem. DK1’ga võrreldes on mustad toonid tuntavalt tumedamad. Selle tõttu on ekraanil olevad pikslid raskemini märgatavad ning saame kiiremini ja vähesemate segavate faktoritega hakata keskenduma sellele, mida meile kuvatakse. Kui aga tahta korralikult vinguda, siis piksleid on ikka veel näha.

Ära peaga vastu lauda löö!

_MG_9632

Oculus DK2’ga tuleb kaasa ka kaamera, mis jälgib kasutaja pea liikumist. See tähendab, et eelmise versiooni pea paremale-vasakule pööramisele lisaks on võimalik virtuaalses maailmas kallutada ka ette ja taha. Sellega muutub kogu kogemus tunduvalt realistlikumaks ning kolmemõõtmelisemaks. Kuid peab olema ettevaatlik – liigselt hoogu sattudes on kerge oma pead ära lüüa tõeliste objektide, näiteks lauanurga, vastu. Samuti läheb aega enne kui teadvustamisest saab praktika ja kasutajad hakkavad tõesti kolmandat dimensiooni arvesse võtma ja pead ette-taha liigutama. Probleem tekib aga siis, kui pea satub kaamera vaateväljast välja. Selle tulemusena hangub virtuaalne maailm, mida on reaalse liikumisega koos väga raske taluda.

Kas sul on võimas arvuti?

Oculus Rift DK2 käitub kui lisaekraan ning enam ei ole lihtsate vahenditega võimalik samal ajal prillidest nähtavat pilti arvutiekraanilt kuvada. Küll aga saab seda teha ekraanisalvestusprogrammidega. Kas otseselt või kaudselt on selle tulemusena vaja DK2’e sujuvaks kasutamiseks väga head arvutit. Testimise ajal kasutuses olnud i7 protsessori ja kahe graafikakaardiga mänguritele mõeldud sülearvuti sattus nii mõnegi demo kuvamisega suurtesse raskustesse. Pilt hangus ning kui ekraani täitis rohkem detaile, oli hakkimine märgatav. Kuna prillide tõttu on vaataja selles hakkivas maailmas ninapidi sees, läheb süda kiirelt pahaks.

_MG_9635

DK2, sind on mõnus pähe panna!

Võrreldes eelmise mudeliga on DK2’e ehituskvaliteet märgatavalt parem. Seda on mugavam nii pähe panna kui ka peas hoida. Samuti tundub kogu prillide ehitus läbimõeldum. Näiteks saab prillidelt eemaldada nii HDMI kui ka USB juhtme ja prillidele endale on lisatud USB port, mille kaudu saab kasutada lisaseadmeid nagu näiteks Leap Motion’it. Samuti pole Oculus Rifti karp enam kole plastikust mänguasi, vaid tõsiseltvõetav hipsterlik disainiime.

_MG_9643

Arenguruumi veel jagub

DK2 kõrvaldab ära eelmise versiooni puudused ja toob paar huvitavat võimalust pea ette-taha liigutamise näol. Kuid kõrvaldatud probleemide asemele on tekkinud uued – lisakaamera on tüütu lisajubin laual ning DK2’e kasutamise juures võiks viibida usaldusväärne sõber, kes jälgib olukorda. Samuti pole vaja enam endalt küsida, kas su arvuti on üle keskmise või mitte, DK2 teab juba vastust.

_MG_9620

 

 

Esimene Oculus Rifti proovimine oli täiesti maailma avardav kogemus. Ühest Internetis kuuldud ja nähtud fenomenist sai ühtäkki osake mängurite elust ning nii mängud kui ka visuaalne meedium laiemalt pole sellest hetkest alates enam samad. DK2’e kasutamine sellist tulemust ei andnud. Küll aga tõestas see taaskord, et Oculus on õigel teel ning kuulujuttude järgi 2015. aasta suvel ilmuv tavatarbijatele mõeldud versioon toob meieni sellise virtuaalreaalsuse kogemuse nagu me vajame ja oleme ära teeninud. Igal juhul on, mida oodata!