fbpx

Suure „üllatusena“ selgus eelmisel nädalal, et kaua aega Xbox One’i eksklusiivmänguna reklaamitud Remedy Entertainmenti (Max Payne, Alan Wake) Quantum Break ilmub 5. aprillil samaaegselt ka arvutile.

Kohe anti välja ka arvuti süsteeminõuded, mille järgi oli soovituslike sätete peal mängimiseks vaja vähemalt 6GB VRAM-iga NVIDIA GeForce 980 Ti või AMD Radeon R9 Fury X graafikakaarti, Intel Core i7 4790k või AMD protsessorit ja 16GB RAM-i. Antud nõuded ei tundunud soovituslikud, sest need komponendid on juba 4K jaoks mõeldud. Raske uskuda, et 1080p nõuab nii palju. Remedy parandas kiiresti vea ning see, mis oli enne soovituslik, muutus üleöö kõige parema elamuse saavutamiseks vajalikuks nõudeks. Quantum Break nõuab soovituslike ja ultra-sätete puhul endiselt 16GB RAM-i, aga vähemalt nüüd kõlavad ametlikud süsteeminõuded palju loogilisemalt.

sadsafx
Ametlikud süsteeminõuded

Mis siis juhtus? Miks loobus Microsoft oma kõige hinnalisemast uuest eksklusiivmängust? Kaks põhjust – Windows 10 ja DirectX 12. Quantum Break on ideaalne vahend reklaamimaks Windows 10 võimalusi ja näidata DX12 toega graafikakaartide vägevust. Võimalust olla eksklusiivne pole siiski maha maetud, sest Quantum Break ei jõua vähemalt esialgu mängijateni mitte Steami, vaid W10 ametliku poe kaudu ning PS4 peale ilmselt mitte kunagi.

Peale PC-versiooni välja kuulutamist anti teada, et Xbox One’i versiooni ettetellijad saavad lisaks Quantum Breaki tasuta arvutiversioonile kaasa ka Alan Wake’i ja Alan Wake: American Nightmare’i Xbox One’i versioonid. Need, kes hoiduvad ettetellimisest, saavad Quantum Breaki ostes ainult Alan Wake’i kaasa. Kokkuvõttes saavad soovijad endale ühe ja sama mängu kaks versiooni ja kaks mängu veel lisaks. Mitte kõiki polnud võimalik tasuta mängude ja nende uute versioonidega ära moosida. Xboxi juht Phil Spencer sattus Twitteris kriitika ohvriks, kui pani küsimärgi alla inimeste suhtumise, mille järgi loobuvad nad mängust üldse, kuna see pole enam eksklusiivne Xbox One’ile. Olgu kuidas on, aga vähemalt minu silmis on positiivne, et mängud jõuavad rohkemate inimesteni sõltumata, kas selle otsuse taga oli lihtsalt äri või suuremeelne soov Remedy uut võimalikku meistriteost maailmaga jagada.

Suurte uudistega samal päeval ilmusid tuntud veebilehekülgedele ka Quantum Breaki käsitlevad põhjalikud videod ja artiklid. Tundub, et uudis oli ajastatud värske reklaamikampaania algusega samale ajale, mis on ka mõistlik ja tulemus on käes – kõik räägivad jälle Quantum Breakist.

Allikas: Destructoid, Eurogamer, Quantum Break