Nüüdseks on ilmselt ka suurima unega inimesed kursis eilse välguga selgest taevast, mis teatas, et Facebook ostab ära Oculus Rifti. Ma ilmselt ei olnud ainus, kui tunnistan, et seda uudist kuuldes pöörasin pilgu automaatselt kalendri suunas, et kontrollida, ega vahepeal pole märkamatult kätte jõudnud 1. aprill. Ei olnud, 5 päeva oli veel aega.
Oculus Riftist sai peale 2012. aasta Kickstarteri üliedukat projekti virtuaalreaalsuse sünonüüm. Kui keegi rääkis VR maailmast, mõtles ta Oculus Rifti ja vastupidi. See andis inimestesse usu hea idee võimsusesse ning tõestas, et saab teha suuri maailma muutvaid tegusid, ilma et peaks end suurkorporatsioonidele maha müüma. Kuna Oculus oli jäänud siiani iseseisvaks ettevõtteks, tundus, et nii jääbki. Seda enam üllatas eilne Mark Zuckerbergi teadaanne.
Mängukogukond on kergelt öeldes pettunud, isegi Minecrafti looja Markus “Notch” Persson teatas twitteri vahendusel, et katkestas oma ülimenuka mängu toomise Oculus Rifti peale, sest Facebook lihtsalt hirmutab teda.
We were in talks about maybe bringing a version of Minecraft to Oculus. I just cancelled that deal. Facebook creeps me out.
— Markus Persson (@notch) March 25, 2014
Sarnane mõte keerleb ilmselt paljude peas. Me küll kasutame Facebooki, aga paljudele meeldib nende ärimudel või suhtumine kasutajate personaalsesse informatsiooni? Olukorda ei paranda ka Zuckerbergi näpuga näitamine Instagrami poole: „Neil me lasime ju vabalt edasi tegutseda!”
„Every man has his price” ja 2 miljardit on ikka paganama suur raha (Oculuse müügihind on 400 miljonit dollarit ja 23.1 miljonit Facebooki aktsiat väärtuses 1,6 miljardit dollarit, kokku 2 miljardit dollarit), kuid mäletate, kuidas Oculus Rifti idee elluviimiseks oli 2012. aastal vaja kõigest 250 000 dollarit? Kiiresti muutuvas maailmas on paratamatu, et inimesed tahavad hüpata kõrgemale, joosta kiiremini ja teha paremat Oculus Rifti, rääkimata selle kasutamisest. Loodame, et see viimased kaks jäävad kõigest hoolimata muutumatuks.
Oculus Rifti müük näitab taas inimeste ja kogu interneti oskust naljaga keerulistest olukordades üle saada. Kui esmane imestus on kadunud ning ropendamine suunatud tühja toanurka, avatakse pilditöötlusprogramm või pannakse tööle oma suurepärane copywriteri oskus. Igal juhul on virtuaalreaalsus mängunduse tulevik ja põhimõtteliselt ka olevik, mida hakkavad eest vedama taaskord suured tegijad – Sony, Valve, Microsoft ja nüüd ka Facebook.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …