Nüüdseks on ilmselt ka suurima unega inimesed kursis eilse välguga selgest taevast, mis teatas, et Facebook ostab ära Oculus Rifti. Ma ilmselt ei olnud ainus, kui tunnistan, et seda uudist kuuldes pöörasin pilgu automaatselt kalendri suunas, et kontrollida, ega vahepeal pole märkamatult kätte jõudnud 1. aprill. Ei olnud, 5 päeva oli veel aega.
Oculus Riftist sai peale 2012. aasta Kickstarteri üliedukat projekti virtuaalreaalsuse sünonüüm. Kui keegi rääkis VR maailmast, mõtles ta Oculus Rifti ja vastupidi. See andis inimestesse usu hea idee võimsusesse ning tõestas, et saab teha suuri maailma muutvaid tegusid, ilma et peaks end suurkorporatsioonidele maha müüma. Kuna Oculus oli jäänud siiani iseseisvaks ettevõtteks, tundus, et nii jääbki. Seda enam üllatas eilne Mark Zuckerbergi teadaanne.
Mängukogukond on kergelt öeldes pettunud, isegi Minecrafti looja Markus “Notch” Persson teatas twitteri vahendusel, et katkestas oma ülimenuka mängu toomise Oculus Rifti peale, sest Facebook lihtsalt hirmutab teda.
We were in talks about maybe bringing a version of Minecraft to Oculus. I just cancelled that deal. Facebook creeps me out.
— Markus Persson (@notch) March 25, 2014
Sarnane mõte keerleb ilmselt paljude peas. Me küll kasutame Facebooki, aga paljudele meeldib nende ärimudel või suhtumine kasutajate personaalsesse informatsiooni? Olukorda ei paranda ka Zuckerbergi näpuga näitamine Instagrami poole: „Neil me lasime ju vabalt edasi tegutseda!”
„Every man has his price” ja 2 miljardit on ikka paganama suur raha (Oculuse müügihind on 400 miljonit dollarit ja 23.1 miljonit Facebooki aktsiat väärtuses 1,6 miljardit dollarit, kokku 2 miljardit dollarit), kuid mäletate, kuidas Oculus Rifti idee elluviimiseks oli 2012. aastal vaja kõigest 250 000 dollarit? Kiiresti muutuvas maailmas on paratamatu, et inimesed tahavad hüpata kõrgemale, joosta kiiremini ja teha paremat Oculus Rifti, rääkimata selle kasutamisest. Loodame, et see viimased kaks jäävad kõigest hoolimata muutumatuks.
Oculus Rifti müük näitab taas inimeste ja kogu interneti oskust naljaga keerulistest olukordades üle saada. Kui esmane imestus on kadunud ning ropendamine suunatud tühja toanurka, avatakse pilditöötlusprogramm või pannakse tööle oma suurepärane copywriteri oskus. Igal juhul on virtuaalreaalsus mängunduse tulevik ja põhimõtteliselt ka olevik, mida hakkavad eest vedama taaskord suured tegijad – Sony, Valve, Microsoft ja nüüd ka Facebook.
Värske ⚡
-
Teine Tase 484 × See mäng on absoluutne tehnoloogiline ime!
Nintendo Switchi eluiga on kohe-kohe otsa saamas, ent ometi suudavad oskuslikud arendajad vahel tõelist maagiat …
-
ARVUSTUS: AOC Q27G4X – parim valik oma vana monitori uuendamiseks
AOC on kauaaegne tegija arvutiseadmete maailmas. Nende perifeeriaseadmed on alati paistnud silma oma hinna-kvaliteedi suhtega. …
-
Teine Tase 483 × Aastal 2024 ilmub rekordiliselt palju Eesti mänge!
Selgus põhjus, miks oleme 2024. aastal enda saadetese niivõrd palju kodumaistest videomängudest räälkinud. Nimelt tehakse …