Ubisoft teatas, et sarnaselt mängudele Assassin’s Creed Unity ja Farcry 4 ei saa ka nende järgmise kuu alguses ilmuv avatud maailmaga sotsiaalseid aspekte täis külvatud kihutamismäng The Crew varajasi pressi poolt tehtud arvustusi. Kas Ubisoft kardab, et väljaöeldu võib kuidagi mõjutada mängude müüki või on tegemist uue ja harjumatu äristrateegiaga?
Värskeim osa Assassin’s Creed-i maailmast, alapealkirjaga Unity, sai pressi käest lööke igasse kehapiirkonda. Küll tehti maha mängu lugu, ebahuvitavat peategelast, ühismängu mittetöötamist ja loomulikult hunnikus leiduvaid vigu, mida nüüdseks on vaikselt hakatud parandama. Kui pressil oleks lubatud varem hakata Unity-st rääkima, toonuks see endaga kaasa kindlasti vihaseid kommentaare ja madalaid keskmisi hindeid, mis oleks varem kasutajateni jõudes kindlasti omakorda mõjutanud mängu müüki. Nüüd aga oleme olukorras, kus lisaks madalatele punktisummadele koguneb ka hunnikus vihaseid mänguostjaid, kes tunnevad end kergelt öeldes petetuna. Müüdi neile ju järjekordselt üks poolik ja vigane mäng. Kuid kes kannab kulud? Kindlasti mitte mänguarendaja.
Assassin’s Creed Unity-ga sarnaselt ei ilmunud varajasi arvustusi mängule Far Cry 4. Selline käik ei näi aga kellelegi küsimärke peade kohale kuvamas, sest mäng ise ju töötab ning on paljude arvates isegi üle ootuste hea. Koguni nii hea, et sellest rääkides lisatakse tihti lause „aasta parim mäng“. Nii on hakanud Unity oodatust jahedam vastuvõtt toetama Far Cry 4 edu ning ehk vastupidise psühholoogiaga teeb viimasest isegi näiliselt parema mängu.
Ubisofti uut ärimudelit ei näi õnneks järgivat kõik mänguarendajad. Näiteks mängu Dragon Age: Inquisition esimesi arvustusi võis leida juba novembri alguses – pea kuu aega varem, kui mäng välja tuli. Ja millised olid arvamused? Kergelt öeldes kiitvad ja ülistavad, kus tõmmati paralleele koguni sellise (sama stuudio) kultusmänguga nagu Mass Effect. Kas varajased positiivsed arvustused aitasid müügile kaasa? Kindlasti!
Nii jõuamegi otsapidi tagasi The Crew juurde ja selleni, kuidas meil ei ole võimalik lugeda mängust ühtki arvamust enne, kui me seda juba ise kujundanud ei ole. Ubisoft põhjendab oma otsust sellega, et The Crew on läbinisti sotsiaalne mäng ja mõeldud kõigiga koos mängimiseks, mistõttu ei ole võimalik varajastel arvustajatel saada mängust seda õiget kogemust. Kõik tundub igati loogiline. Olles ise aga The Crew betat mänginud, võin kindlalt väita, et seda mängu on võimalik väga vabalt ka üksi mängida. Kusjuures sellist tegevusviisi ka igati nautides!
Enda positiivsele kogemusele tuginedes tahaksin tõesti Ubisofti põhjendust varajaste arvustuste mittetuleku kohta uskuda. Loota, et nad on Assassin’s Creed Unity möödapanekutest kiirelt õppust võtnud ning ei tee nii lühikese aja jooksul teist ülisuurt viga. The Crew beta oli ju hea! Koguni nii hea, et pani tõsiselt antud mängu ootama. Oma PS4 mängukogemuse jooksul ei kohanud mitte ühtki viga ning mulle pakuti hulgaliselt positiivseid emotsioone. Selle tulemusena ootan ma mängu ilmumist väga ja soovitan seda ka kõigil teistel teha, kes vähegi armastavad avatud maailmat ning autodega kihutamist.
Ubisoft, palun ära lase mul oma sõnu hakata sööma!
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …