Aasta lõpp on ikka kokkuvõtete aeg. Mis läks väga hästi? Millele tuleks uuel aastal rohkem tähelepanu pöörata? Loomulikult antakse ka hulgaliselt katteta ja vahel isegi utoopilisi lubadusi, mida kõike algaval aastal ära ei tehta. Kuid selle kõigega ma antud kirjutise raames ei tegele. Ma vaatan tagasi 2014. aastale, tuues välja Level1 erilisemad postitused, mis on ka meie lugejate seas suuremat poolehoidu võitnud. Arvudest siin ma ei räägi, sest kellele need ikka meeldiksid. Jätan ka kõrvale ülisuurt tähelepanu tõmmanud uudised, kus 5 aastane häkkis Xbox Live turvasüsteemi või Minecraft’is loodud kõvakettast. Kirjutan vaid postitustest, mille toob Level1 uhkusega kaasa ka 2015. aastasse.
Naiskarakterite representatsioon videomängudes
Taavi Tamula poolt kirja pandud Tartu Ülikooli filosoofia ja semiootika instituudi uurimustöö kokkuvõte, kus sai luubi alla võetud naiskarakterite kujutamine läbi videomängude ajaloo ning mille peamine eesmärk oli kõrvutada visuaalset poolt karakterite representatsiooniga. Tegemist on siiani kohustusliku lugemisega kõigile, kes kasvõi hetkeks mõtlevad, millisest soost tegelast valida järgmises rollimängus, ja loomulikult ka Ubisofti töötajatele või üldse kõigile mängutööstuse juhtfiguuridele. Seda muidugi juhul, kui antud uurimustöö leiab ingliskeelse vormi või eelpool nimetatud otsustavad eesti keelt õppima hakata.
5 uut Eesti indiemängu
Ei juhtu iga päev, et Eestis luuakse videomäng, eriti veel 5 tükki korraga. Nii aga juhtus lõppeva aasta algul, kui ühes väikeses Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi ruumis esitleti „Commercial Videogames Development & Design“ kursuse lõputöid. Antud mängud sisendasid lootusrikast usku, et Eestis on tõesti oma mängutööstus võimalik, kui juba väikesed, 3-4 liikmelised meeskonnad on võimelised hakkama saama nii huvitavate mängudega. Kahjuks aga on pea kõik need projektid mattunud paksu lumekihi alla või vähemalt ei ole neist enam midagi kuulda olnud. Loodan siiralt, et põhjuseks on asjaolu, et noored mängutegijad on hõivatud uute ja veel paremate projektidega.
Harry Tiitsi pildid sügisesest MängudeÖÖst
Lõppeva aasta sügisene MängudeÖÖ oli kahtlemata suurim üritus, mida Level1 meeskonnal on olnud au korraldada. Seda tõestavad ka Harry Tiitsi tehtud pildid. Levivad kuuldused, et tegemist oli koguni Eesti ning isegi Baltikumi suurima mänguüritusega. Kahjuks aga ei ole osanud meie seda kuidagi kontrollida ning ausalt öeldes ei oma see isegi tähtsust. Järgmine MängudeÖÖ tuleb niikuinii veel suurem ja kordades parem.
PODCAST × 1. TASE
2014. aasta tõi Level1 jaoks kaasa palju muudatusi. Üheks neist oli meie oma taskuhäälingu ehk podcasti alustamine, mis on nüüdseks jõudnud sõnaosavalt 11. tasemele. Kogu ettevõtmine algas ikka suurelt ning alguses toetasid Level1 tegijaid kunagised „Kangelane Minu Sees“ blogi eestvedajad. Nüüdseks on püsivateks kõnelejateks jäänud Sten ja Ra Ragnar koos pidevate külalistega. Kui mõni saade on vahele jäänud, siis just nüüd on õige aeg need järele kuulata!
MIKS ME OMAVAHEL LÄBI EI SAA?
Gamergate ning kõik sellega seonduv jätab 2014. mänguaastasse pigem negatiivse jälje, kuid laiemas plaanis toovad antud sündmused loodetavasti kaasa suure sisemise arengu peale mida saame ehk öelda, et mängutööstus on puberteedieast välja kasvanud.
VIDEOMÄNGUDE TERMINOLOOGIA – TÕLGE JA ANALÜÜS
Selleks, et ilusas emakeeles oleks võimalik kirjutada huvitavaid ja analüüsivaid artikleid videomängudest ja sellega seonduvast, peaks eksisteerima eestikeelne mängualane terminoloogia. Taavi tegi sellega 2014. aastal algust.
UNITY I OSA: SISSEJUHATUS
Nagu oskuslikult öeldud, on mängude mängimisest parem vaid nende tegemine. Kui sa ei ole antud väitega nõus, pole sa järelikult ise videomänge teinud. Erik tegi sammu selle probleemi lahendamise suunas ning alustas populaarse mänguarendusplatvormi Unity õppevideote seeriaga. Kahjuks sai avaldatud vaid 2 osa, kuid loodan, et antud üllas idee saab kellegi teise poolt üles korjatud ning jätkatud. Kellele ikka meeldiks pooleli olevad mängud.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …