Tacoma oli üks paljudest väikestest mängudest, mis kuulutati välja möödunud nädalavahetusel toimunud The Game Awards’il. Nende hulgas oli näiteks Brothers: A Tale of Two Sons loojate uus mäng, mis valmib viimasel ajal end väga heast küljest näidanud EA hoolitseva käpa all ning Rust’iga ilma teinud Facepunch Stuudio (väga kohane nimi) eelajaloolisesse aega suunduv Before.
Silma paistis ka FPE-ks (first person experience) nimetatud ja ilmselgelt ühest realistlikumast kosmosefilmist Gravity inspireeritud Adr1ft. Tacoma on aga möödunud aastal palju kõneainet tekitanud Gone Home’i loojate Fullbrighti uus elamus, mis on samuti esimese isiku vaates. Meile kõigile mõistetavas keeles on tegu FPS mänguga. Siit tuleneb kohe ka see üks element, mis seob peaaegu kõiki eelmainitud mänge – sõna shooter on FPS-is asendatud siiski sõnaga story ehk relvi on neis mängudes harva näha ning lugu ja elamus on see kõige tähtsam.
Tacoma on astunud väga suure sammu eemale Gone Home’i 90-ndate äärelinna perekonna intriigidest ja noorte inimeste eneseavastamisest. Mehaaniliselt võib Tacoma olla väga sarnane, niisamuti võib lugu olla väga inimlik ja intiimne lahkamine ühe inimese arusaamast elust, suhetest ja armastusest. Peategelane tundub olevat samuti naine, täpselt nagu Gone Home’is. Seekord leiab lugu aset kosmoses, mis on ideaalne alus suurteks allegooriateks ja kujunditeks nagu on väga teravalt viimasel ajal näidanud veel Christopher Nolani ulmefilm Interstellar. Treileri järgi jääb mulje, et tegu oleks justkui Kuul asuva kosmosejaamaga, kus peategelane on millegipärast üksi, kuigi tal on olemas vestluskaaslane läbi raadiosaatja.
Tacoma ja alguses mainitud Adr1ft’i vahel võib hakata kohe paralleele tooma, aga mina seda ei teeks, sest viimane tundub tõesti olevat esimese isiku vaates elamus. Lubatud on Oculus VR tugi ja täielik sukeldumine momenti, kus mängija tõesti püüabki lõhkise kosmoselaeva juures abitu kosmonaudina ellu jääda. See ongi elamus. Kui Tacoma vähegi sarnaneb Gone Home’ile, siis omab mäng tõenäoliselt elemente sellistest tuttavatest nimedest nagu Dear Esther, The Vanishing of Ethan Carter, The Stanley Parable ja isegi The Long Dark ning Firewatch. Miks? Kõik nimetatud mängud enam vähem hoiduvad relvaga loo jutustamisest, vaid teevad seda rohkem klassikalisel teel – tegelased, lugu, keskkond ja interaktsioon.
Tacoma on esialgu ilmumas PC, Mac ja Linux platvormidele, aga seda kahjuks alles aastal 2016. Senikaua tasub hoida silm peal Fullbrighti blogil ja ametlikul koduleheküljel.
Allikas: Fullbright
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …