Tuntud arvuti lisaseadmete tootja Razer on loonud arendusplatvormi virtuaalse reaalsuse loomiseks.
Viimase paari aasta jooksul on virtuaalreaalsuse vallas tekitanud palju kõmu Oculus Rift. Eelmisel aastal sisenesid mängu Lõuna-Korea elektroonikahiid Samsung, Jaapani kompanii Sony ning ka muud pisemad tegijad, kellest enam väga kuulda pole. Sellel aastal astub VR lavale mänguritele hästi tuntud arvuti lisaseadmete tootja Razer. Ei esitleta aga järjekordset VR-seadet, vaid hoopis midagi põnevamat. Koostöös Sensicsiga on Razer loonud arendusplatvormi OSVR (Open Source Virtual Reality).
Tegemist on vabavaralise tööriistaga, mis võimaldab optimiseerida mängu erinevate seadmete jaoks ning lubab arendajatel virtuaalse reaalsuse loomisel katsetada mitmete mängumootoritega, VR-seadmete ja sensoritega. Razeri tegevjuhi Min-Liang Tani sõnul on nende platvorm omanäoline „virtuaalreaalsuse Android“. Tarkvaraga loodud rakendused on mitmeplatvormilised ning seega jooksevad Windowsi, Androidi, Linuxi ja tulevikus ka muudel operatsioonisüsteemidel. OSVR programmiga on praeguseks hetkeks liitunud ligikaudu 20 organisatiooni ning ettevõtet, nende hulgas Leap Motion, Virtuix ja IGDA. Platvormi saab hetkel katsetada Unreal Engine 4 ja Unity 3D mängumootoritega.
OSVR-iga käib käsikäes ka Hacker Dev Kit, mis on omalaadne vabavaraline Oculus Rift. See on samasuguse disaini, sama lahutusvõime ning vaatenurgaga ekraaniga VR-seade, kuid Razeri toote erinevus Oculusest seisneb selles, et esimene on loodud tööriistaks ning mängude katsepolügooniks. Nagu ka arendusplatvorm, on peakomplekt vabavaraline ning selle võib igaüks oma kätega valmis meisterdada – kõik vajalikud skeemid on vabalt kättesaadavad.
Hacker DK ilmub müüki tänavu juunikuus, hinnaga 199.99 USA dollarit (150 dollarit odavam kui Oculus Dev Kit 2). Arendusplatvorm hakkab olema saadaval juba varem, pärast selle ametliku avamist Mänguarendajate Konverentsil (GDC) märtsis.
Tani sõnul pole Razeri eesmärgiks konkureerida Oculusega, hoopis vastupidi. Tegevjuht loodab, et OSVR saab virtuaalsel reaalsusel põhinevate seadmete ja mängude loomise peamiseks platvormiks ning standardiks. Vabavaraline VR arendusplatvorm võimaldaks mänguarendajatel ning ettevõtetel lihtsamini antud tehnoloogiale käpad külge saada ning seega jõuaks kvaliteetne virtuaalne reaalsus tavakasutajateni varem .
Allikas: The Verge
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …