Kohe, kui lugesin, et läänelike kalduvustega Jaapani videomängutööstuse auteur Hideo Kojima vihjas esimese Metal Gear Solidi avatud maailmaga uusversioonile, hakkasin ette kujutama, kuidas see jooksis umbes pisut üle 10 aasta tagasi minu PS1 peal. Tactical Espionage Action: Metal Gear Solid oli tollal minu jaoks esimene kogemus mänguga, mille lugu ja maailma esitati sama veenvalt ükskõik millise omaaegse filmiga. Seda proovima asudes öeldi mulle, et olen liiga noor, mistõttu ei pruugi ma seda mängida osata ega isegi aru saada. Läbisin mängu paari päevaga ja sain aru igast sõnast. Hiljem mängisin esimest osa veel kümneid kordi (nii nähtamatusega kui ilma) uuesti ning töötasin läbi ka lisana ilmunud VR missioonid.
Siiani on meeles unustamatud võitlused Cyborg Ninja, Psyco Mantise ja Liquid Snake’iga. Tänu mängu uskumatuna mõjunud graafikale, mehaanikale, näitlejatöödele, loole ja tegelastele olengi vist siiani nii kiindunud suurepärastesse lugudesse videomängudes. Tänini kuulan MGSi muusikat ning jälgin Snake’ile hääle ning hiljem kahe esimese X-Meni filmi ja suurepärase Watchmeni stsenaariumite juures oma panuse andnud David Hayteri tegemisi. Kummaline on aga see, et esimene MGS jäi minu jaoks ka viimaseks. Alles nüüd panin käed külge täiesti uuele osale Ground Zeroes ja kuigi see pole isegi mitte täismäng, vaid pigem üks pisike osa tulevasest The Phantom Painist, sain juba sellest kätte midagi tuttavlikku. Loodan, et põhiseeria viies osa mõjub sama uudse ja olulisena kui esimene osa 1998. aastal.
Hideo Kojima vihje kerkis üles Famitsu korraldatud intervjuus, kus uuriti, millist osa MGSi seerias oleks ta valmis uuesti looma, et tuua mäng täiesti uuele põlvkonnale. Kojima vastas, et talle meeldiks idee esimese mängu uusversioonist, kus oleks uute osade stiilis avatud maailm. 2004. aastal valmis küll Gamecube’i uusversioon Metal Gear Solid: The Twin Snakes, mis parandas graafikat ja lisas mõne uuenduse, kuid Kojima peab silmas nullist üles ehitatud versiooni tänapäevaste võimalustega. Kahjuks pole tal aega sellega tegeleda, sest veel kindla ilmumisajata Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ja krutskeid täis mängitava demo saatel välja kuulutatud Silent Hills nõuavad oma osa. Kojima lisas, et ükski teine stuudio pole uusversiooni loomise vastu ka huvi tundnud. Siinkohal pean ütlema, et ma üldse ei imesta miks. Omal ajal oli tegemist massiivse mänguga ja seda on ta ka nüüd, 17 aastat hiljem. Pakkumine on igatahes õhku visatud ja mõni tuntud stuudio võib sellest kinni haarata. Kas seda ka tehakse, ütleb ainult aeg. Tuletan ka meelde, et kaks aastat tagasi ütles Kojima sama asja ning üks stuudio vastas, kuid sellest ei sündinud midagi. Samas võib see kõik olla kaval trikk ja The Phantom Pain ongi esimese osa uusversioon, järg ja eellugu ning Kojima on tegelikult inimesena ümber sündinud Loki, kes lihtsalt naerab meie üle…
Kujutagem nüüd korraks ette avatud maailma versiooni Metal Gear Solidist. Mängus oli üks suur tuumarelvade kahjutuks tegemiseks mõeldud sõjaväebaas, milles olid mõned avatud siseõued, aga kogu tegevus leidis enamasti aset baasi pimedates nurgatagustes, turvakaameraid ja sõdureid täis koridorides, ventilatsioonišahtides ning vahel ka hoonete katustel ja tohututes angaarides. Kuidas seda kõike võimendada? Baas asus ühel Alaska saarel. Siit kerkib kohe üles võimalus muuta avatuks terve saar ning täita see vastaste asundustega. Samas võib muuta ka pärast esimest lahingut Vulcan Raveniga avanenud baasi teise poole oluliselt mastaapsemaks. Võimalusi on palju ning uusi Metal Gear Solidi seeria osi jooksutav FOX mootor lubaks seda kõike teha nii muljetavaldavalt, et silm ka ei pilgu. Minule idee uusversioonist meeldib ja isegi kui see kunagi teoks ei saa, peab esimene osa siiani ajahambale hästi vastu. Pildid ei pruugi seda hästi küll tõendada ja minus peituv nostalgia võib arvamust mõjutada, aga olen kindel, et suurejooneline lugu konspiratsioonidest on täpselt sama värske kui vanasti.
Kuidas on Teiega? Kas idee uusversioonist oleks huvitav või tuleks vana klassik rahule jätta?
Allikas: Gamereactor, Vg247, MCV
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …