Kas mäletate veel 2005. aastal ilmunud kõhedat õudusseiklust Condemned: Criminal Origins? Minu teed ristusid selle mänguga täiesti juhuslikult. Ma ei olnud kursis ei sisu ega mängumehaanikaga ning seda suurem oli mu üllatus, kui avastasin, et tegu on esimese isiku vaates luupainajaliku nägemusega psühholoogilisest vägivallast ja õudusest, mis ei pane rõhku tulistamisele, vaid ellujäämisele. Mängu loojaks on Monolith Productions, mis umbes samal ajal tõi poelettidele ka F.E.A.R.-i seeria esimese osa, millele on senimaani loodud lausa kaks eriilmelist järge.
Monolith Productions, mis eelmisel aastal üllatas mängureid sellise suure ja võimsa mänguga nagu Middle-Earth: Shadow of Mordor, oli sajandi algusaastatel rohkem tuntud esimese isiku vaates psühholoogiliste õudusmängude arendajana. Stuudio loomingust elas oma verdtarretavat elu edasi ainult F.E.A.R., olgugi, et seeria seni viimane osa otsustas algupärase horrori asemel keskenduda lakkamatule tulistamisele. Hetkel valitseb seerias paigalseis ja uuest osast pole midagi kuulda. Kahjuks ei saanudki me kunagi teada mis oleks saanud Condemned’i seeriast, kui see oleks pärast 2008. aasta järge, alapealkirjaga Bloodshot, suutnud veel korra või kaks pinnale tõusta. Seeriale näidati punast tuld ja Monolith Productions mängule enam ei keskendunud.
Nüüd on aga Internetis liikvel jutud, et Jason Hall, üks Monolithi endistest asutajatest, otsib andekaid arendajaid ja stuudioid, et nood mänguseeriale uue elu sisse puhuksid. Hea on kuulda, et Condemned’il on mingisugunegi võimalus tulevikuks, kuid liigselt loota ei tasu. Aastate vältel ei ole ükski stuudio sellele robustsele ja haiglasele õudusseiklusele tähelepanu pööranud ja seega suhtun skeptiliselt võimalusse, et keegi selle nüüd uuesti käsile võtab. Edu võti võib aga peituda hoopis andekates iseseisvates mängustuudiotes, kelle hoole alla Hall oma lapsukese anda soovib. Kui meenutada eelmiste aastate edukaid iseseisvaid uusi mänge, mis nii Kickstarteri kui ka Steam Early Accessi vahel pendeldasid, on ehk isegi lootust, et ühel või teisel viisil korjatakse Condemned üles ja see jõuab taaskord peavoolu publikuni.
Miks on seeriale üldse vaja järge või mingisugust edasiarendust? Eelkõige loomulikult seetõttu, et mäng paistis noil ammustel aastatel teravalt silma oma julgelt kõheda, vägivaldse, painajaliku ja häirivalt psühholoogilise loo ning huvitava mehaanikaga.Tulistamine oli teisejärguline ja mängija pidi üdini klaustrofoobilistes süngetes keskkondades võitlema kurjuse ja hullumeelsuse eri palgetega. Condemned’i atmosfääris ja stiilis oli kohal tollal ja ka varem ilmunud krimifilmide haiglane ja šokeeriv raskus. Mäng pakkus pahvikslöövat ja ärevusttekitavat tumedat reaalsust, kus pimedad tänavad ja koridorid peitsid endas ootamatuid vägivallahooge ja hullumeelsete sõgedat jampsimist. Condemned oli karm ja kõhe ning seda kõike tahaks uuesti näha ja tunda.
Mida Teie arvate? Kas tahaksite, et mõni võimekas stuudio omastaks mängu õigused ja asuks tööle seeria uue osa kallal?
Allikas: Polygon
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …