22. septembril ilmunud ulmeõudus SOMA on (1. oktoobri seisuga) müünud 10 päeva jooksul 92 000 koopiat (sinna hulka loetakse ka eeltellimused). See teeb Steami, GOG’i, Humble Store’i ja PlayStation Store’i hinnavahesid arvestades kokku umbes 2 576 000 eurot.
Võrdluseks võib kohe välja tuua Frictional Gamesi Amnesia: The Dark Descenti, mis müüs esimese nädalaga 20 000 ja ühe kuuga 30 000 koopiat. Samas pole SOMA müüginumbrid paremad kui kauaoodatud järjeloo Amnesia: A Machine for Pigs omad, mis juba esimese nädalaga ületasid 120 000 piiri. A Machine for Pigs polnud samas otseselt Frictional Gamesi enda mäng, nemad olid kõigest levitajad. Selle taga seisis Dear Estheri ja Everybody’s Gone to the Rapture’i poolest tuntud stuudio The Chinese Room. Suur erinevus müüginumbrites võib tuleneda ka tõigast, et The Dark Descent oli õudusfännide hulgas väga populaarne, aga A Machine for Pigs polnud paljude jaoks päris see, mida oodati. See võib olla ka põhjus, miks SOMA müüginumbrid polnud seekord kõrgemad – huvilised said eelmise mänguga mõnevõrra vastu näppe ja uuega ollakse sellevõrra ettevaatlikumad.
SOMA kõrgete müüginumbrite kasuks rääkis samas see, et tegu on Frictional Gamesi esimese mänguga, mis jõudis ka praegustele konsoolidele või siis pigem konsoolile, sest ilmselt tegid Rootsi stuudio ja Sony lepingu, mis lubas SOMA tuua ainult PlayStation 4 peale. Kokkuvõttes pole SOMA nii populaarne kui stuudio eelmine ponnistus, kuid ülikiitvad arvamused mängijate ja kriitikute poolt võivad seda numbrit veel muuta. Praeguse seisuga saab stuudio katta sellega kõik oma kulutused järgmise kahe aasta jooksul.
Frictional Gamesi ametlikus arendusblogis tehti teatavaks, et eesmärk oli jõuda 100 000 koopiani kuus. Seda arvestades on 10 päevaga saavutatu tõesti uskumatu. Pidagem silmas, et tegu pole Destiny või GTA V stiilis ülipopulaarse kultuurilise nähtusega, mis ületaks uudiskünnist isegi siis, kui pole millestki uudist kirjutada. SOMA on siiski iseseisvalt arendatud ja välja antud ellujäämis-õudusmäng. Juba see loob projekti ümber teatud allavoolu jooksva niši, millele jooksevad tormi ainult tulihingelisemad fännid. Frictional Gamesi sõnul on neil vaja veel umbes 3 korda suuremat summat kui praegu, et katta kõik 5 aasta jooksul tehtud kulutused. Blogis tuuakse välja ka reklaamikampaania jooksul tehtud vead. Näiteks tunnistatakse, et mäng kuulutati välja liiga vara. See 2013. aastast pärit õrritaja ei vasta visuaalselt päris sellele, mis nüüd ilmus, sest tegu on nn. vertical slice’iga (promo jaoks loodud väike osa veel valmimata mängust), kuid see pani huvilised ootusärevusest kihelema. Stuudio tunnistab, et peale seda polnud neil midagi ajakirjanduse ja reklaami jaoks ette näidata, sest projekt oli veel poolik. Aasta võrra hilisem teadaanne oleks taganud graafikus püsiva uudistelaviini ja järjekindla silmapiiril püsimise.
Stuudio tänab ühtlasi kõiki toetajaid ja fänne. Pärast puhkust lubatakse edasi tegeleda teiste väga salajaste ideedega. Mis nendeks olla võiksid? SOMA 2? Amnesia 3? Uus Penumbra? Vara öelda, aga mina võin isiklikult kinnitada, et SOMA on uskumatu elamus ning see väärib mitte ainult proovimist, vaid täielikku sisseelamist.
Allikas: Frictional Games
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …