Star Wars Battlefronti keskmes on lugu kahest sõdurist – üks on vana veterankomandör Impeeriumi klooniarmeest ja teine noor idealistlik hakkaja mässajate ridadest. Mõlemad on sunnitud hädamaanduma mässuliste koduplaneediks oleva Hothi jäistel väljadel enne, kui Impeerium alustab sellele massiivset pealetungi. Sõdurid olid parasjagu luuremissioonil, kui Impeeriumi veteran sai teada ülestõusnute asukoha ning noor mässaja andis kodubaasile teada, et Impeerium on kohe alustamas pealetungi. Nad sattusid üksteise peale täiesti juhuslikult ning muidugi üritati teineteist alla lasta, kuid mõlema lennumasinad said viga ja hädamaandusid. Nende relvad said kannatada ning sidevahendid hävinesid. Nüüd peavad nad üle olema tõigast, et on surmavaenlased ja üritama koos töötada, et jääda ellu jääplaaneedil, mis ei soosi inimelu. Nii võetaksegi nõuks üheskoos jõuda tagasi rindele, et liituda oma üksustega.
Kuni 10-tunnise üksikmängu jooksul saab mängija kehastuda nii nooreks mässajate piloodiks Tobeliks kui ka Jedi rüütlite hävitamises kaasa löönud veterankomandör Comiks. Kohe, kui vaenlased satuvad jäisele planeedile, hoiavad nad teineteisest kaugele ja üritavad üksi hakkama saada. Taoline ülesehitus võimaldab jutustada kahte lugu korraga – piloot Tobeli ja komandör Comi eraldiseisvatest katsumustest jõuda tagasi rindele.
Mängija saab olla Tobel, kes taltsutab seeria viiendast filmist „The Empire Strikes Back“ tuntud kängurulaadset tauntauni ja üritab temaga ratsutades liikuda kiirelt läbi ülivaenuliku looduse. Tobel on piloodi kohta liiga noor ja ettevaatamatu, kuid tal on kiired refleksid ja, mis kõige tähtsam, tema suurim iidol on Luke Skywalker. Lugu leiab aset enne Impeeriumi rünnakut Hothil, mis tähendab, et paralleelselt toimuvad „The Empire Strikes Backi“ algusest tuntud sündmused – Luke Skywalker röövitakse Hothi kõige verejanulisema koletise poolt ning Han Solo läheb teda otsima.
Filmi ja mängu sündmused on tegelaste koha pealt omavahel seotud nii palju, et Tobel satub Luke’ile ja Hanile peale kui nood wampaga (see suur jeti moodi karu) rinda pistavad, kuid võitlushoos jääb piloot neile märkamatuks. Tobel kohtub aga samal ajal teise wampaga ja oleks peaaegu tapetud, kui komandör Comi poleks talle appi rutanud. Comi oli kogu aeg Tobelit jälitanud, sest Hoth on tema jaoks võõras planeet ning ainuke loogiline käik oli hoida silm peal Tobelil, kes juhataks ta otse peatse rünnaku alla sattuva baasi suunas. Comi lootis nii oma üksusega liituda, aga Tobeli ohtu sattumisel hakkas kaduma ka võimalus, et ta kunagi rindele tagasi jõuab. Nii ei jäägi Comil muud üle kui Tobelit aidata. Selles punktis saavad kahe tegelase lood üheks ja mängija saab valida, kumma sõdurina ta soovib mängu jätkata.
Tobel on Comile abi eest tänulik ning olles teadmatuses viimase tegelikest plaanidest, on ta valmis koos edasi liikuma. Teel rinde poole on nad sunnitud silmitsi seisma Impeeriumi droonide, mässajate sõdurite ja mõlema poole luurerühmadega. Teiste silmis on nad võõrad, luurajad ja märgistuseta sõdurid, mis muudab nad omakorda ohtlikeks. Tobel ja Comi on enesekaitse nimel sunnitud tapma oma kamraade ning muidugi vaenlaste sõdureid. See muudab neid, nad moodustavad justkui ühise rinde, mida ei tohiks ideoloogilistel põhjustel eksisteerida.
Tobel ja Comi jõuavad rindele hetkel, mil Impeerium alustab pealetungi. Nad liituvad oma poole vägedega ja lubavad võideldes üksteisest eemale hoida. See aga ei õnnestu, sest mõlemale mehele määratakse piloodi roll. Keset lahingut sooritab Luke Skywalker filmist tuntud unustamatu manöövri, kui võtab trossiga maha Impeeriumi “tangi” AT-AT. See innustab Tobelit sama tegema, seda aga peab Darth Vaderi käsul ära hoidma komandör Comi. Nii satuvadki pika teekonna jooksul sõpradeks saanud kahe vaenupoole sõdurid kokku ja on sunnitud üksteisega silmitsi seisma. Viimase konflikti võtab hästi kokku suurepärase bändi Gunshipi muusikavideo loole Fly For Your Life. II maailmasõda tuleb asendada Hothi kohutava tapatandriga ning lennukid „Star Warsi“ lennumasinatega.
Lõpuks surevad mõlemad tegelased üsna armetult. Selgelt rõhutatakse, et Impeeriumi armeesse kuuluva klooni elu pole rohkem väärt õiglastel eesmärkidel võitleva mässaja omast. Kaotus Hothil oli mässuliste jaoks kohutav tagasilöök ning Impeeriumi suurim võit kodusõjas. Star Wars Battlefront maalib filmidest ja mängudest tuntud lahingust hoopis teise pildi. DICE’i ja EA otsus panna loo keskmesse tavasõdurid, nende lootused ja soovid, ning näidata filmiseeriast tuntud sõjakoledusi teisest vaatevinklist näitab, et Battlefieldi nõrkade üksikmängu kampaaniate traditsioon on Battlefrontiga murtud. Millal saime viimati mängida hea looga „Star Warsi“ mänge? Kohe ei meenugi. Pigem tuleb meelde suuresti vaid paberile jäänud Star Wars 1313 ja üsna kesine Star Wars: The Force Unleashed. Õnneks mõistis EA, et neil on võimalus täita üks teenimatult tühjaks jäänud avaus.
Kõik ülalkirjeldatu on tegelikult minu poolt välja mõeldud. See on pigem soovunelm sellest, milline võinuks olla Star Wars Battlefronti narratiiv kui EA ei keskenduks ainult statistikale, vaid mõistaks, et „Star Warsi“ lugusid on mängude kujul jutustatud viimaste aastate jooksul väga vähe. Neil oli võimalus seda muuta, aga seda ei kasutatud. Battlefieldi äristrateegia on juba välja kujunenud ja see töötab. Sama mõttelaadiga ilmuvad ka paljud teised mängud. EA ennustab, et Battlefront müüb kuni 10 miljonit koopiat enne 2016. aasta kvartali lõppu 31. märtsil. EA-l avanes harukordne võimalus luua Battlefronti jaoks lugu, mis haakuks näiteks järgmise aasta detsembris saabuva uue „Star Warsi“ universumi lisalooga „Rogue One: A Star Wars Story“. Filmi keskmes on lugu mässajate üksusest, kelle eesmärk on röövida kurikuulsa superrelva Death Stari plaanid. Linateose sündmustik leiab kronoloogiliselt aset seeria kolmanda ja neljanda osa vahel. Ka see on EA jaoks möödalastud võimalus. Ainuke seos uute filmidega tuleneb tõigast, et Battlefront ilmub üks kuu varem kui filmiseeria seitsmes osa „The Force Awakens“.
Nüüd ei jäägi muud üle kui oodata samuti EA soosingul ilmuvat „Star Warsi“ mängu, mille taga on Dead Space’i ja Battlefield: Hardline’i poolest tuntud Visceral Games. Mängu loo üks autor on Naughty Dogi Unchartedi seeria režissöör Amy Henning. Halo 4 juures peadisainerina töötanud Scott Warner on aga veel ametliku pealkirjata mängu režissöör. Projektiga töötavate inimeste, eriti Amy Henningi kohta lugedes kerkib lootus, et tulemas on suurepärase looga mäng, mida oleme oodanud pärast Star Wars 1313 välja kuulutamist ja enneaegset tühistamist.
Disney on „Star Warsi“ universumi laiendamisel jäänud hetkel filmide juurde, aga varsti hakkame kindlasti nägema Telltale Gamesi versiooni uute tegelaste seiklustest või ilmub BioWare’i kaasabil uus Star Warsi rollikas, mis meenutab Mass Effecti või Dragon Age’i. Star Wars: The Old Republicu uus lisapakk Knights of the Fallen Empire ilmubki juba 27. oktoobril.
Senikaua mängin aga Star Wars Battlefronti. See on küll suur ja võimas mitmikmäng, kuid samas hetkel ka ainuke korralik Star Warsi mäng.
Värske ⚡
-
Ludoloogia logi: Tšehhis tehtud tulistamised
Head iseseisvuspäeva, Tšehhi! Tšehhi on mänge loovatest riikidest üks mu lemmikumatest. Seal on läbi aegade …
-
MängudeÖÖ vestlusring: Vaimne tervis ja Rollimängud
Mängimine on tähtsal kohal, et siin segases maailmas tervet mõistust säilitada. Kuidas aga kasutatakse just …
-
Teine Tase 498 × Kes on tugevam: videomäng või mängur?
Sten on viimaste nädalate jooksul mänginud ühte mängu, mis talle kohe kuidagi rahu ei tahtnud …