Filmilevitaja Universal Pictures näeb hetkel kurja vaeva, et algupärastel Warcrafti reaalaja starteegiamängudel põhinev film kujuneks järgmise suve mammuthitiks. Äsja ilmunud uus treiler lubab palju. Mitmed ajakirjanikud on saanud võimaluse külastada nii filmi võttepaika kui ka rääkida režissööriga, et oma kirjutistes kinnitada Warcrafti mänguseeria kauaaegsetele fännidele ja kõikidele neile asjatundmatutele, kelle jaoks meenutab film rohkem nagu „The Lord of the Ringsi“ või „The Hobbiti“ tüüpi fantaasialugusid, et tegu on uue võimsa saagaga, mis ei vaja eelteadmisi mängu tegelastest ega ajaloost.
Mõnes mõttes ei peaks Universal nii väga muretsema, sest Warcrafti senine populaarsus toob asjast huvitatud niikuinii kinno, kuid videomängudel põhinevate filmide halb kuulsus võib tõesti olla üks suurimatest murepunktidest. Teiseks võib olla lihtsalt suurfilmide üleküllusest tulenev elementaarne huvipuudus. Kunagi olid ajad, mil aasta jooksul ilmus ainult üks suurfilm ning see tõi alati rahva kinno. Nüüd on kinokultuur teistsugune, üleküllastunud ja liiga filmirohke. 2016. aasta suve paiku ilmuvad näiteks alati populaarsed koomiksifilmid, nagu „Captain America: Civil War“, „X-Men: Apocalypse“ ja „Suicide Squad“ ning mitmed järjed, mille hulka mahuvad näiteks „Independence Day Resurgence“ ja „Star Trek Beyond“. Mängudel põhinevate filmide suhtes ei paku 10. juunil linastuvale „Warcraftile“ konkurentsi mitte miski. Maikuus ilmuv „Angry Birdsi“ animatsioon võib üllatada, aga kui Rovio mobiilimängude adaptsioon osutub populaarsemaks kui eepiline fantaasiafilm, võime süüdistada ainult iseennast.
The Guardiani artiklis toob autor välja, et „Warcrafti“ režissöör Duncan Jones nautis lapsepõlves mängude pakutavatesse maailmadesse kadumist ning pärast filmikooli lõpetamist töötas isegi ühe mängu loomise kallal. 20ndates eluaastates noormees sisenes sel ajal ka esimest korda World of Warcrafti maailma. Toona poleks ta eales arvanud, et saab pakkumise teha samast maailmast inspireeritud filmi. Stiili poolest peaks film erinema nii „The Lord of the Ringsi“ lõppematu mütoloogiaga muinasjutulikkusest, kui ka „Game of Thronesi“ suure maailmaga fantastilisest realismist. Kuidas? „Warcraft“ on nendest väiksem, konkreetsem ja selgem. Loodan, et see ei tähenda liigset lihtsust ja selgete tüpaažide tasandil valminud karaktereid. Lugedes Eurogameri põhjalikku ülevaadet filmi telgitagustest selgub, et adaptsiooni kallal on vaeva nähtud juba 10 aastat. Selle aja jooksul tundis filmi vastu huvi isegi kurikuulus Uwe Boll, kes on ise suures osas põhjus, miks on mängudel põhinevatel filmidel nii halb kuulsus. Samas selgub ka Jonesi siiras armastus algmaterjali vastu ning soov tõestada, et videomängudest saab teha suurepäraseid filme.
Tundub, et sama arvab ka Activison Blizzard, kes teatas pärast Candy Crushi poolest tuntud Kingi ära ostmist, et avavad oma tele- ja filmistuudio nimega Activision Blizzard Studios. Selle esimeseks projektiks osutus Skylandersi mängul põhinev animasari. Tulevikus võivad projektide hulka lisanduda veel Call of Duty või isegi Warcrafti telesarjad.
Peale „Warcrafti“ on tulemas ka Assassin’s Creedi, The Last of Usi, Borderlandsi ja isegi Thiefi filmiadaptsioonid.
Allikas: Eurogamer, The Guardian, Kotaku
Värske ⚡
-
Teine Tase 512 × Kuidas teha videomäng vaid 48 tunniga?
Andri käis ühel nädalavahetusel Game Jamil, mille eesmärgiks oli vaid 48 tunniga valmis teha üks …
-
Leho TOP 5 mänguootust aastal 2025
See on nagu needus. Nii, kui mõne mängu oodatuimate edetabelisse panen, lükkub see suure tõenäosusega …
-
Level1 Aasta Mäng 2024 #7 – Silent Hill 2
Järjekordne aasta on otsa saamas, mis tähendab, et aeg selgeks teha, millised videomängud paistsid tänavu …